/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Få Lavet et Halstørklæde??
Fra : Hallob
Vist : 1774 gange
100 point
Dato : 01-08-04 10:59

Heyyyy...

Nogen der ved hvor man kan Få Lavet et Halstørklæde?? Hvor man selv bestemmer hvad der skal stå på det og hvilke farver der skal være??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-08-04 12:26

Da det normalt vil koste en formue at få lavet, er det nemmest og billigst at tage kontakt direkte til en af kommunens ældrecentres ergoterapier. Her er der en del ældre der sidder og laver halstørklæder, og som har håndelaget til det.
Tit er det kun materialerne der skal betales, og pengene går så til en busfond eller lignende, for at de ældre kan komme på ture.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-08-04 12:37

Hvis du selv kan male motivet, kan du få det kopieret til et tryk som du så stryger på et halstørklæde du har.
Nogen fotoforretninger har sådan en kopimaskine der kan kopiere på sådan et stryge-ark
Og muligvis har de også en varmepresse der kan trykke det på.
Du ved ligesom hvis man skal lave sin egen T-shirt med eget motiv.

Det andet med et tekstiltrykkeri vil være alt for dyrt fordi det kun er et enkelt motiv. Der kan det let koste over 1000 kr. bare at få lavet skabelonen til motivet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-08-04 14:14

Ja dova, men man kan sagtens lave sit motiv i et billedbehandlingsprogram, og selv købe speciel påstrygningspapir, der udprintes på sin egen printer. Men hvis det er uld eller lign. altså et strikket tørklæde, så går den ikke.
Og forresten hjertelig tillykke med den fine DVD, sådan en kan man altid bruge, ellers kan børnene!
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-08-04 14:58

Tak for det Pallebhansen

Nej det er rigtigt at det ikke er godt på et strikket/uldent halsttørklæde, jeg tænkte lige umiddelbart på de de der silkeagtige ting man også kan købe med forskellige logoer på.

Hvis det er noget der skal strikkes, må fremgangsmåden være noget i retning af at motivet skal strikkes ind i det, ligesom på en trøje f.eks. med mønster på.

Accepteret svar
Fra : superseile

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-04 16:24

Prøv www.tifonet.it Det er noget med at man skal bestille min 50 stk. De fleste danske sas-liga fraktioner bruger dem.
held og lykke.
Mvh Superseile

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 02-03-05 13:32

Tak for svaret superseile.