/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
MSN viser fejl selv om der ikke er nogen
Fra : stig54
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 01-08-04 09:49

Jeg får fejlmeddelelser både i mit MSN og Winfast TV kort.
Fejlmeddelelsen ligger sig foran og kan ikke slettes.
Den skriver at det pågældende program har fundet en fejl og man skal sende en rapport til microsoft eller undlade at sende. I begge tilfælde lukkes programmet.
Jeg kan dog køre videre uden problemer ved at køre meddelelsen helt ud i kanten. Når jeg optager på mit wimfast kort kommer fejlmeddelelsen ikke med.
Jeg har læst fejlloggen, det er noget med computer ID, men det er kun disse to prorammer der lavber dette nummer.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 110 point
Dato : 01-08-04 10:29

tjæk osse fejlreporten under
kontrol panel-administartor
find her event viewer (engelsk)
find den her den er nok afmærket med rødt,og du kan være heldig at finde et link hvor
fejlen er beskrivet.
du kan osse hvis det er for nylig problemmet opstod og du har xp,lave en systemgendannelse
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgandannelse.
gendan til et tidpunkt før problemmet opstod.kan fortrydes.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-08-04 11:24

Der er disse 2 fejlmeddelelser:
Registreringsdatabasen for brugeren STIG\Stig Kjøller blev gemt, da et program eller en tjeneste brugte den, da der blev logget af. Den hukommelse, der blev brugt af brugerens registreringsdatabase, er ikke frigjort. Registreringsdatabasen fjernes, når den ikke længere er i brug.

Det skyldes i de fleste tilfælde tjenester, der kører som brugerkonto. Forsøg at konfigurere tjenesterne til at køre i enten kontoen LocalService eller NetworkService.

-------------------------------------------------------------------------

Fejlagtigt program wftv.exe, version 3.0.9.45, fejlagtigt modul unknown, version 0.0.0.0, fejlagtig adresse 0x66874d10.

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 01-08-04 12:42

Der kan muligvis være tale om en IRQ konflikt, prøv at sætte dit Winfast kort i en anden PCI sokkel, det kan måske løse dit problem....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-08-04 14:49

Hjælper ikke.
Måske skyldes det at driveren til kortet ikke er godkendt af Microsoft, (digitalt godkendt), den advarsel springer man over i installationen.
Jeg har nu deaktiveret Windows fejlrapport i egenskaber for denne computer, avanceret, fejlrapport.

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 02-08-04 12:34

Tak for svaret xou.