/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota tandrem
Fra : carinabuchmann
Vist : 528 gange
20 point
Dato : 01-08-04 08:52

Hej
Jeg har en Toyota 1,3 fra 95, skulle have skiftet tandrem, "ikke noget problem", men nu er det blevet det, jeg kan ikke
få den til at gå ordentligt igen, og jeg er blevet usikker på hvordan mærkerne på hjulet til knasten skal stå, der er to mærker "E4" "E5", samt to mærker på topstykket, er der en der kan hjælpe mig ???

Kommentar
Fra : geu

Dato : 01-08-04 10:39

Det er mærket E4 der skal være dit topmærke, og det skal være lige op. Krumtappen er der et lille hak ind i remhjulet som skal passe med et lille hak på blokken, og din not skal være lige op med topstykket.

Når du skal sætte den på starter du på krumtappen og over oliepumpen og op til knasten så den del af remmen der vender mod fronten af bilen er stram.

Hvis din bil kan starte vil jeg gætte på den står en tand forkert. Men start nu med og sætte den på mærkene igen før du tager remmen af.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 01-08-04 17:07

Det du skal gøre er og tage remmen af og sætte motoren på de rigtige mærker og sætte remmen på igen.
Hvis du har en mailadd. kan jeg sende dig nogle data.

Hvad har den kørt, bruger den olie hvor lang tid har du haft den og hvad pris..

Kommentar
Fra : carinabuchmann

Dato : 01-08-04 17:17

hej Geu
remmen har været af, mærket på krumtappen lige i øjet, remmet stram over oliepumpe og op til knasten, mærket "E4" til i prikken, remstrammeren løsnet igen, turnet motoen, for kontrol af mærker, og begge er lige i øjet, jeg er på bar bund, bilen har gået ca 200000, og den er købt af familie meget billig, olie forbrug under 1 ltr. pr 3000 km.
carina.buchmann@get2net.dk det er min kones mail adr.
jeg er glad for din hjælp, for den SKAL kører i morgen tidelig (arbejde)