/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CleanUp/Outlook - Hjælp
Fra : Franksp
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 01-08-04 07:25

I forbindelse med, at jeg er kommet til at "køre" en CleanUp scanning via Internettet, har dette program slettet alle mine mails. SÅ PAS PÅ MED DETTE PROGRAM.
Se evt. dette spørgsmål:

http://www.kandu.dk/dk/spg/46252

Ikke nok med det. Når jeg logger på Outlook Express, popper der en box op, med overskriften "Der opstod en fejl under sletning af filen eller mappen".

Selve teksten i boxen hedder: "Det er ikke muligt at slette ntuser.dat Filen bruges af en anden person eller et andet program. Luk alle programmer, der muligvis bruger filen og forsøg igen".

Da - filen ntuser.dat indeholder oplysninger om min brugerprofil (efter hvad jeg har fundet ud af) skal/vil jeg absolut ikke slette filen.

Er der nogen af jer der ved hvordan jeg undgår, at den box popper op, og at systemet ikke bliver ved med at prøve at slette filen, så vil jeg være meget taknemmelig.

Med venlig hilsen og god søndag
Frank

Kommentar
Fra : penny

Dato : 01-08-04 08:46

Har du prøvet systemgendanelse
Penny

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 01-08-04 08:47

Ja, der er desværre kun et gendannelsestidspunkt, efter det er sket
Frank

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-04 09:18

Hejsa.....

Hvis systemet bliver ved med at prøve at slette filen, må det jo være et eller andet der kører under opstarten..... Mon ikke det kan løses hvis du kører en Hijack this.... Og så skriver log filen ind her... Så kan vi alle lige kigge på den. Og måske få arlet til at kigge på den osse.... Bare et forslag...
Programmet kan hentes her. :
www.arlet.dk

VH
mrhan

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 01-08-04 09:24

Hvilket program har slettet dine mails.
Start msconfig fra kør og fjern unødige programmer fra opstart.
Gendan dine mailfiler med en af disse 2:
http://www.r-undelete.com/File_Undelete_Download.shtml
http://www.diydatarecovery.nl/
Hvis det er kan jeg også tjekke din hijacktlog?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 01-08-04 21:37

Som jeg skrev øverst "Jeg er kommet til at "køre" en CleanUp scanning via Internettet efter at have læst et eller andet indlæg her på KanDu. Jeg husker ikke hvilket. Jeg fandt så senere ud af, ved at søge på Google, at denne scanning fjerner alle mails med vedhæftede filer, samt mails som kan være "farlige". Her slettede programmet, alle mails. Derfor har jeg mistanke om, at det er samme program, der forsøger at slette filen ntuser.dat som indeholder oplysninger om min brugerprofil, men jeg ved det ikke

Når jeg prøver at installere SPYBOT som jeg har downloaded fra www.arlet.dk får jeg følgende meddelelse på skærmen: "The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program". Hvad skal det betyde?

Her er min hijacktlog. Jeg vil være glad for, hvis nogen der har forstand på det, ville kikke den efter.

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 21:13:17, on 01-08-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Windows\Reminder.exe
C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
D:\PROGRA~1\navapw32.exe
D:\Programmer\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
D:\Programmer\InCD\InCD.exe
D:\Programmer\navapsvc.exe
C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\ADAPTE~1\CreateCD\CREATE~1.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\Programmer\HDD Health\hddhealth.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe
D:\Programmer\Office\WINWORD.EXE
I:\Programmer XP\Sikkerhed\HijackThis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file:///C:/HJEMSIDE/FRANK10a.HTM
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe

Reader\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StorageGuard] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\Windows\Reminder.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMKey] C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] D:\PROGRA~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] D:\Programmer\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zSPGuard] c:\programmer\pjw\spguard\spguard.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [CreateCD50] C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\ADAPTE~1\CreateCD\CREATE~1.EXE -r
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [RDBirthdayReminder] "c:\programmer\realdreams birthday reminder\birthday.exe" /autostart
O4 - HKCU\..\Run: [HDDHealth] D:\Programmer\HDD Health\hddhealth.exe -wl
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop

Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Programmer\Office\OSA9.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) -

https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 02-08-04 01:20

Slå systemgendannelse fra i system...
fix disse
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)

Disse kan med fordel fjernes fra start i smconfig ( fra kør)
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] D:\Programmer\InCD\InCD.exe

Disse skal jeg finde mere info på inden der foretages noget:
O4 - HKLM\..\Run: [MMKey] C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RDBirthdayReminder] "c:\programmer\realdreams birthday reminder\birthday.exe" /autostart
Har du nogen ide hvad det er? ellers tjekker jeg op det imorgen- ny log

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 02-08-04 12:39

De sidste 2 jeg nævnte var ok.
hvis du ikke bruger quicklaunch til office = microsoft office programlinie, så fix denne:
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Programmer\Office\OSA9.EXE

se om du kan rense med disse 2 nu?
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware   Ad-aware
http://www.arlet.dk/spybothjt.htm         Spybot

Ny log...

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 02-08-04 12:52

denne skal fixes:
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop
Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-08-04 18:03

Hey dannyboyd

Det kan godt være du synes det er et dumt spørgsmål, men hvor dan fix'er jeg.

Jeg kan stadig ikke installere Spybot. Jeg får stadig denne meddelelse: "The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program".

Jeg gør ingenting førend jeh har hørt fra dig igen.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 02-08-04 18:16

i hijackthis skal du markere linierne som jeg skrev skulle fixes - så "fix checked"
scan og ny log....
og prøv så igen med de to programmer

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-08-04 20:54

Hej igen dannyboyd. Jeg håber ikke du er ved at blive træt af mig. Nu har jeg kørt hijackthis 3 gange, men jeg synes ikke den opfører sig, som da jeg gjorde det i går. Når den er færdig får jeg ikke muligheden for at fixe noget. Jeg kan bare gå ind og se loggen. Er det fordi jeg har gemt det downloadede program på skrivebordet. Gavner det noget at slette det og så downloade det igen?

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 09-08-04 20:52

Tak for svaret mrhan.
Jeg har ikke fået problemet løst, men da der er gået lang tid, opretter jeg et nyt spørgsmål, i aften, med en HijackThis. Så håber jeg at der en der kan hjælpe mig.

De venligste hilsener
Frank