/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Skælshampoo??
Fra : sabrina
Vist : 2348 gange
100 point
Dato : 05-06-01 19:35

Jeg har en Cairn Terrie på 5 år. I dag har jeg opdaget hans hårbund er fuld af skæl. Desuden fælder han meget!
Kan jeg bruge noget mildt skælshampoo - jeg har købt til mit eget hår hos en frisør - til min hund?? Hilsen Sabrina.
Min mail: savanna_pony@hotmail.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-01 21:01

Tue, 05 Jun 2001 17:34:58 GMT, sabrina wrote:

>Jeg har en Cairn Terrie på 5 år. I dag har jeg opdaget hans hårbund er
>fuld af skæl. Desuden fælder han meget!
>Kan jeg bruge noget mildt skælshampoo - jeg har købt til mit eget hår
>hos en frisør - til min hund?? Hilsen Sabrina.
>Min mail: savanna_pony@hotmail.com

En hund skæller, når den er stresset eller på anden
måde nervøs! Du skal gi din hund olie på dens mad.
1-2 tskf. om dagen.

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com
-
Uden humor er livet som en bil uden affjedring;
enhver ujævnhed føles smertelig.
HP updated 05.05.2001
-

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-01 21:51

Hej Sebrina!

Jeg kan tilslutte mig hvad xVUFx skriver, men du kan også tilføje lidt
ølgær, som er godt for hud og pels.

Hilsen

Jesper

Accepteret svar
Fra : jdjespersen

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-01 23:05

Shampoo løser ikke problemet med skæl, så'n lige umiddelbart. Jo, det kan godt fjerne den skæl, der er i hundens pels og hud, men shampoo fjerner jo ikke kilden til skældet.

Det bedste råd vil derfor være at tale med din dyrlæge om hundens diæt, f.eks. omkring tilsætning af noget fiskeolie eller lignende. Men shampoo løser kun problemet på overfladen.

/jdj

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-01 22:09

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YK8T6.3696$R84.643218@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en Cairn Terrie på 5 år. I dag har jeg opdaget hans hårbund er
> fuld af skæl. Desuden fælder han meget!
> Kan jeg bruge noget mildt skælshampoo - jeg har købt til mit eget hår
> hos en frisør - til min hund?? Hilsen Sabrina.
> Min mail: savanna_pony@hotmail.com
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej.

du kan købe en skælshampoo specielt til hunde, du må endelig ikke bruge din
egen da det kan forværre hundens problem ( det er jo lavet til menneske hud/
hår ).

jeg brugte engang en medicinsk shampoo som jeg fik anbefalet netop pga.
skæl, den købes i dyre/ dyr- tilbehør- forretninger og er effektiv. Det var
både dyrlæge og hundefrisør som anbefalede den og det er ikke sidste gang
jeg bruger den. ( den er specielt go' hvis hunden har sart/ følsom hud.

ellers prøv en shampoo med mandelolie som er til langhårs racer den blødgør
huden og gør at pelsen ikke filter så nemt, men det problem har man jo ikke
med en cairn terrier

Det hedder KW og de har mange slags shampoo og også en til dig (tror) ellers
spørg din hundetrimmer/ frisør.

Du får lige et tlf. hvis du kan bruge det til noget ( hihi sidder med
flasken foran mig )

KW hunde- og katteartikler tlf. 36757860

Hilsen Myr

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-01 22:27

"Reichenbach & Hammer" <hamreich@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:tHbT6.301$Uz1.12945@news.get2net.dk...
> Hej Sebrina!
>
> Jeg kan tilslutte mig hvad xVUFx skriver, men du kan også tilføje lidt
> ølgær, som er godt for hud og pels.

<> ja og Vital Animin er rigtig godt også for pels og hud ...

MVH Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-01 22:27

Tue, 5 Jun 2001 22:51:13 +0200, Reichenbach & Hammer wrote:

>Jeg kan tilslutte mig hvad xVUFx skriver, men du kan også tilføje lidt
>ølgær, som er godt for hud og pels.

Ja det glemte jeg lige, men ikke alle hunde vil spise de gærtabletter,
og tvangsfodre med tabletter erikke lige sagen...

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com
-
Uden humor er livet som en bil uden affjedring;
enhver ujævnhed føles smertelig.
HP updated 05.05.2001
-

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-01 11:20

Tue, 5 Jun 2001 23:26:42 +0200, Anne-Marie Prange Madsen wrote:
>"Reichenbach & Hammer" skrev...

>>Jeg kan tilslutte mig hvad xVUFx skriver, men du kan også tilføje lidt
>>ølgær, som er godt for hud og pels.

>ja og Vital Animin er rigtig godt også for pels og hud ...

Det har jeg nu ikke observeret, men det er godt for hundens
almenvel, altså også dens psyke. Der hvor det gavner allermest,
er mod gigtforandringer.

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com
-
Uden humor er livet som en bil uden affjedring;
enhver ujævnhed føles smertelig.
HP updated 05.05.2001
-

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-06-01 20:40

Prøv med to hele egg.

Først knekker du dem og så heller du dem i pelsen på hunden sammen med
vanlig shampo.
Dette vil virke!
Gni det godt inn over det hele før du skyller skikkelig ut.
Prøv og snakke med veterinæren også!

Lykke til,

Hilsen Hedda
"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> skrev i melding
news:YK8T6.3696$R84.643218@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en Cairn Terrie på 5 år. I dag har jeg opdaget hans hårbund er
> fuld af skæl. Desuden fælder han meget!
> Kan jeg bruge noget mildt skælshampoo - jeg har købt til mit eget hår
> hos en frisør - til min hund?? Hilsen Sabrina.
> Min mail: savanna_pony@hotmail.com
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-06-01 13:21

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YK8T6.3696$R84.643218@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en Cairn Terrie på 5 år. I dag har jeg opdaget hans hårbund er
> fuld af skæl. Desuden fælder han meget!
> Kan jeg bruge noget mildt skælshampoo - jeg har købt til mit eget hår
> hos en frisør - til min hund?? Hilsen Sabrina.
> Min mail: savanna_pony@hotmail.com

Hej.

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge din egen shampoo, men
istedet gå til dyrlægen og købe en speciel fremstillet shampoo
til hunde og deres hud.

Der findes en shampoo fra "Bayer" som er rettet til hunde
der udvikler meget skæl, hudfedt og anden taglproduktion.
Det hedder Vetriderm og indeholder bla. svovl & mentol.

Har selv brugt det med succes på min egen hund imod
skæl.

Venlig hilsen
Jhn
www.nethundeguiden.dk
www.nethundeguiden.dk/post2.asp