/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Overføre fra digital kamera til PC
Fra : ivanovic1
Vist : 350 gange
50 point
Dato : 31-07-04 16:26

Hej jeg leder efter et super godt program til at overføre det som jeg har optaget på mit digital kamera over til min pc.

Hvilket program er godt.

Ivanovic1

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-04 16:39

Hvad med windows moviemaker?

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 31-07-04 16:43

Nej det skal være et ordentligt program hvor man kan lave effekter og redigere

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-07-04 16:53

Hvis du mener camera og ikke camcorder, så følger det med windows eller cameraet.
Når det så er på computeren, skal du bruge et billedbehandlingsprogram.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 31-07-04 17:10

Det er camcorder jeg har, hvis en camcorder er der hvor man optager f.eks. en film.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-07-04 17:27

Som tedd skriver, så er windows moviemaker nu et udmærket program, som også kan lave en del effekter og overgange, det er bedst at starte med et let program.
De fleste mere avancerede er købeprogrammer: Pinnacle studio
http://www.abmedia.dk/video/svcdinfo.htm
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm
http://home19.inet.tele.dk/perth0/videoredigering.htm
http://manja.biteme.dk/index.htm
Der har været nogle gode programmer der fulgte med, feks. K-komputer, og andre blade.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 60 point
Dato : 31-07-04 17:28

Prøv at gå ind på f.eks: http://www.download.com og skriv "camcorder" i søgefeltet...
Så kommer der en masse programmer frem som du kan downloade og prøve...

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 31-07-04 17:32

OK prøver lige lidt

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 31-07-04 23:59

Her: http://www.download.com/Adobe-Photoshop/3000-2192-10255309.html?tag=lst-0-2 Photoshop er rigtigt godt!!! Jeg bruger det selv!!!!

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 01-08-04 18:31

Det du her er inde på er rent faktisk 2 programmer og ikke et, men du skriver et DIGITALT KAMERA, og et andet sted viser det sig at det er et VIDEOKAMERA, hvis jeg har forstået ret, hvis det forholder sig sådan, og det skal laves rigtigt, så er den billigste måde, at du køber et PINNACLE KORT, hvor der følger et program med der hedder noget med STUDIO.
Derefter fremtryller du / køber programmet ADOBE PREMIERE den gamle ver. 5.0 - 5.1 kan du vel finde i den blå avis, og næsten få det smidt i nakken, under ver. 5.0 må det ikke være, for så kan den ikke arbejde med dine digitale billeder,Men tro endelig ikke at det er lige et program du lige suser rundt i, og så er du oppe og køre, det her er godt nok den rigtige besværlige måde at gøre det på,men den bedste.
Adressen på Pinacle er
www.pinnaclesys.com

Hej

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 02-08-04 15:25

Tak for svaret CarstenGP.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 03-08-04 16:59

Hvis jeg lige må tilføje en ting mht. det Sandvad skriver, så har jeg lige købt en retailversion af Plextors DVD-brænder PX-712A
Med på cd'en følger Pinnacle Studio... Så hvis man alligevel har gået med en DVD-brænder i tankerne, så var det måske en mulighed :D