/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor er command prompt?
Fra : BerndJ
Vist : 1201 gange
50 point
Dato : 31-07-04 15:37

Har Win XP. Iflg. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307897 skulle jeg ved at taste
"Click Start, point to All Programs, point to Accessories, and then click Command Prompt." finde command prompt - det gør jeg ikke - den ligger ingen steder (ej heller andre steder i Start-menuen.

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg få oprettet den? (fordi den er der jo selvfølgelig et eller andet sted).

På forhånd tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 60 point
Dato : 31-07-04 15:39

skriv i kør
cmd
eller skal du måske osse indstallere det under
kontrol panel-tilføj/fjern programmer - tryk på windows indstallation og tilføj command progt

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 31-07-04 15:40

Det nemmeste du kan gøre er at klikke på start knappen og vælge kør/run og der indtaste "cmd" uden gåseøjne, så starter command prompt

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 31-07-04 15:40

Du går i kør og skriver cmd så starter den op.
hvis du gerne vil have den i acessories går du i system32 og finder cmd.exe hj.klik og opret genvej - placerer genvejen i accessories- ok?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-04 15:41

Burde være der under det danske navn kommandoprompt? Ellers prøv at skrive %SystemRoot%\system32\cmd.exe under Kør

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 31-07-04 15:41

Tak for svaret xou.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 31-07-04 15:41

hehe xou vi krydsede vidst hinanden i øvrigt er det den hurtigste metode på den måde....har du windowstasten trykker du bare WIN + R så kommer kør/run helt af sig selv

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-07-04 15:42

jo

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-07-04 15:42

jo

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 31-07-04 15:47

Er der så ikke også en genvejstast til cmd? Det ville da være helt fint

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 31-07-04 16:23

Nej det er der ikke, det har Microsoft af en eller anden grund ikke tænkt på. Jeg fandt i øvrigt lige en lille side http://www.site4you.dk/genveje.htm hvor samtlige genveje i Windows er beskrevet