/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hvad kan der ske ved at sætte en ny hard~
Fra : dayworker24
Vist : 283 gange
50 point
Dato : 31-07-04 14:04

jeg har en harddisk på 60 gb i min computer, og en anden haddisk på 1 gb ved siden af, der er allerede nogle ting på den 1 gb haddisk. Kan der så ske noget ved at sætte den 1 gb haddisk ind i computeren med 60 gb

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 31-07-04 14:08

ske noget ved det... går udfra du mener "ødelægge noget ved det?!?"... nej det kan der ikke.. medmindre du ikke passer på
mvh Brommi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-04 14:18

bare husk at sætte den som slave.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 31-07-04 14:28

kom lige i tanke om: Hvis det bare er for at lave backup af det du har på den 1Gb harddisk.. så tag dit cdrom/s drev fra og sæt harddisken til der.. så slipper du for at bøvle med harddiskenes master/slave indstillinger
mvh Brommi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-04 14:41

Noget andet er at en 1 giga harddisk må lave en forfærdelig larm! Vil heller ikke anbefale at have den permanent tilkoblet! For det første er det jo ikke meget plads du vinder ved det, for det andet risikerer du at den som "svageste" led, sløver dit system! Den kan jo ikke være speciel hurtig!

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 31-07-04 14:47

er helt enig med tedd... hehe.. "en kæde er ikke stærkere end det svageste led!"

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 31-07-04 14:49

Nej det sker der ikke noget ved. Og der er ikke noget problem med master/slave du skal bare sørge for at der kun er een master og kun een slave på hvert ide kabel - så spiller det...
Men nu er en harddisk på 1Gb ikke til så meget så jeg går udfra at du bare vil overføre nogle vigtige filer - om du vil have den siddende permanent er jo op til dig, men der er ingen problemer ved det.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 31-07-04 14:56

kan der være noget med strøm. Jeg tog den 1 gb harddisk fra en computer der var tilkoblet 115volt, og den anden computer køre på 220

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-04 14:58

Øh!! Så burde den jo køre dobbelt så hurtigt! Nej spøg tilside, tror ikke jeg ville sætte den i en 220 V computer!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-04 15:01

På den anden side så bruger en harddisk jo 12 volt udtaget på en computer så det burde kunne lade sig gøre? Hvis strømstikket passer og der står 12 V på harddisken?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 31-07-04 15:03

Tilkoblet 115 V , men øhhm hvor får du så de 115 v fra?
Det afhænger helt af spændingen på sekundærsiden - altså indeni computeren, Hvis spændingsstikket passer til harddisken i computeren burde det være ok.
du skal huske at sætte jumpers rigtigt bagpå drevet. Hvis et drev er master på samme kabel skal det andet være slave - ok?

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 50 point
Dato : 01-08-04 16:03

det kan være ligemeget om den var tilkoblet 115 eller 220V da strømforsyningen laver den spænding om til 12v og 5v...
så bare rolig.. det kan du sagtens
mvh Brommi

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 31-03-05 09:55

Tak for svaret Brommi.