/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
batterioplader/tester
Fra : jeanette18
Vist : 2856 gange
100 point
Dato : 31-07-04 10:35

Er der nogen der kan fortælle mig om der findes en test af batteriopladere, idet jeg har et par opladere jeg ikke mener virker hensigtsmæssig. Samtidig ønsker jeg at spørge om der findes en ordenlig batteritester (så man kan se hvor meget energi der er tilbage i et batteri)

På forhånd tak for svar.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 31-07-04 10:40

Bateritesteren kan købes http://www.energinord.dk/ findes under diverse.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-07-04 10:50

Nu nævner du ikke noget om hvilke typer batterier det er. Nogle typer er meget svære at se hvor meget der er tilbage på.
Test metoderne er lige så forskellige, som typerne på batterierne.
Hvilke typer drejer det sig om??

MVH

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 31-07-04 11:10

Grethe: tak for linket. Kikker nærmere på det.
Viskinge: Jeg bruger generelt mange batterier i det daglige og derfor kun genopladelige. Mærkerne er bl.a. duracell og nogen som hedder GP. Jeg synes bare at jeg alt for ofte oplever at selv om batteriopladeren lyser grønt så virker batterierne ikke særlig lang tid (selv om de også er nye).
Jeg har en anelse om at det måske er opladeren som snyder: (mærket VARTA)
Batteritesteren ønsker jeg egentlig blot fordi jeg har en del almindelige batterier liggende som skal checkes for energi inden de bliver kørt affaldscentret.

Kommentar
Fra : joand

Dato : 31-07-04 11:20

www.actec.dk

De Har batteritestere

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 31-07-04 11:29

Joand. Tak for linket. Ser meget interessant ud. Har du nogen erfaring med deres produkter?

Kommentar
Fra : joand

Dato : 31-07-04 11:43

Er lige ved at teste deres F20 Batteritester
meget avanceret men ser ud til at fungerer
desværre kun tysk software .
kan for eks vise Ah/mAh efter test af batteri
Pris 6000kr Så der skal testes en del.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 31-07-04 11:47

Joand> Uhhhha, ja jeg trækker lige vejret en x-tra gang:)

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-07-04 12:00

Især ved nye Ni-MH batterier, må du regne med at disse skal "sparkes" i gang. Jeg har en meget avanceret computer overvåget lader/aflader. På nogle nye batterier jeg købte (Camelion AA 2000 mAh Ni-MH), oplevede jeg at det tog 16 op & adladninger, inden de nåede fuld "styrke"!!!!.
Det er også vigtigt at se efter hvilke type oplader/batterier er. F.eks. Ni-Cd eller Ni-MH.
Jeg har også en billig "universal" oplader. Det er vigtigt at checke opladetiden. De batterier jeg har nævnt, skal sidde 30 timer, i "universal" laderen.

MVH

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 31-07-04 12:06

Viskinge. Ja 30 timer er længe. Jeg lader mine sidde i et stykke tid efter at indikatoren lyser grøn.
Jeg ved ikke hvad forskellen er på NI-DC og NI-MH, men dem jeg har er NI-MH.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-07-04 12:22

Slår din lader fra? Jeg kender ikke lige, den (varta) du nævner. Måske skal du blot købe en ny lader? Jeg kan godt komme med et forslag, hvis du vil købe en ny (Ca. 100 Kr.)

MVH

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 31-07-04 12:36

Laderen lyser rød ved opladning og grøn ved endt opladning. Jo jeg har tænkt på at købe en ny, men denne gang skal jeg bare være sikker på at investeringen er det værd. (Derfor jeg oprettede tråden)

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-07-04 14:32

Så vil jeg anbefale dig en " UNIROSS" RC100927. Den fåes Bla. i Føtex, til Ca. 100 Kr. Den fåes både som løs og sammen med batterier. Batterierne er sølv & grønne, og er forøvrigt udmærket. Laderen er sølvgrå med et plexiglaslåg hvorunder der plads til 4 alm. batterier (alle størrelser) samt stik til 2 stk. 9 Volts. På oversiden er der en lille skydeknap til omskiftning mellem TESTER, CHARGER og DISCHARGER. På undersiden er information om, hvor lang tid de forskellige batteristørrelser skal lade.
Jeg har selv en, som jeg bla. bruger til ungernes legetøj, cd-man, digital kamera osv. Husk blot at checke hvor lang tid de skal lade.

MVH

Accepteret svar
Fra : joand

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-04 14:35

Prøv at checke www.batterier.dk
se under opladelig batterier+ladere
der er feks MW5798 den har virket perfekt til mine batterier

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 31-07-04 14:49

Tusind tak for jeres svar. Ville ønske jeg kunne dele points ligeligt mellem jer så jeg trækker lod. God weekend.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-07-04 14:50

Ja, den ser også god ud men, den er kun til to størrelser batterier (AA + AAA)
Jeg fandt lige lidt om den jeg anbefalede, her http://www.batteribyen.dk/product_info.php?cPath=37&products_id=422

MVH