/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
disk error
Fra : tom34
Vist : 315 gange
300 point
Dato : 30-07-04 22:09

hej
jeg har lige indstaleret et spil igen der heder Sacred. Men når jeg vil spille det får jeg denne besked, disk verification error.
Er der nogle der ved hvad det skal betyde. Jeg har spillet det før og der var der ingen ting galt.
Mvh Tom

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-07-04 22:19

Spillet mener, at det ikke er den rigtige CD der ligger i drevet, eller du nu har installeret fra et andet drev, eller ind i en anden mappe.( Anden placering)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-07-04 22:57

Er det fra en kopi du har installeret?

Kommentar
Fra : penny

Dato : 30-07-04 23:22
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-07-04 23:27

Det er bedst at bruge den orginale CD, men hvis den er ridset, eller en kopi, skal der bruges en Sacred NOCD, men denne afhænger af sprog og version.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 31-07-04 12:38

nej det er ikke en kopi, det er en orginale CD,

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 31-07-04 13:22

Problemet opstår hvis du har installeret et virtual drev, feks. deamon tool eller alcohol.
Spillet undersøger dette for at undgå at nogle laver uorginale kopier.
Det er muligt at du kan spille hvis du deaktiverer dem, ellers må de fjernes.
Også et antivirusprogram kan lave fejlen, prøv at deaktivere det, ved at højreklikke, og vælge deaktiver.
Sørg også for at CDèn ligger i drevbogstavet lige efter harddiskens, med andre ord: Hvis din harddisk er C, så skal CD-rom drevet hedde D
Hvis alt fejler, så afinstaller Sacred fuldstændig (Fjern også bagefter ikke afinstallerede filer manuelt)
Geninstaller igen og hent patch, som du også installerer, (Start ikke spillet før du har genstartet)

Download den seneste patch
http://forum.sacredeng.ascaron-net.com/showthread.php?s=&threadid=13590

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 31-07-04 13:50

Jeg spiller selv Sacred og har deamon tools installeret samtidligt.. (med 2virtuelle drev).. og det har ingen indflydelse... jeg bruger Fsecure 2004 antivirus..
bare lige for at aflive den teori...
prøv hvis ingen af de andres råd hjælper, at lave et image af din sacred cd og køre installationen igennem deamon.. (ja.. så sakl du bruge en nocd patch, hvilket du kan gøre med god samvittighed da du har spillet originalt)
mvh Brommi

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-07-04 14:32

Ja det har jeg jo skrevet: Sacred NOCD
Men det lader til at problemet er som jeg beskriver, selvom der er nogle der ikke har problemer, så er der også mange der har, og min forklaring kommer fra brugere og spiludgiveren, der skriver at det afhjælper problemet. Men om forskellen er hvornår spillet og de virtuelle drev er installeret, hved jeg ikke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 31-07-04 14:44

pallebhansen: hmm ja.. det kan du egentlig ha ret i. Hvis man har installeret spillet og derefter deamon.. i den anden rækkefølge skulle der da ikke være noget problem så vidt jeg kan se.

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 01-08-04 15:05

Tak for svaret pallebhansen.