/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lediggjort plads på Harddisk vises ikke
Fra : jens.tand
Vist : 357 gange
120 point
Dato : 30-07-04 18:32

Hvordan får jeg "frigjort" pladsen på min harddisk, når filer oprettet med Pinnacle Studio ver.8 er kopieret over på en anden harddisk via USB2.

For at frigøre plads på den indbyggede HD blev de oprettede "avi" filer flyttet over på den externe HD vha stifinder, men efter denne procedure kan det ikke ses, at der er frigjort plads!

Hvad skal jeg gøre for at få "orden på pladsen"

Jens Christiansen
Viborg

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 30-07-04 19:01

Du skal slette filerne og tømme paprikurven.
hvis du bare trækker dem over med musen kopierer du til et andet drev.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-07-04 19:50

Venstre musetast trækker en kopi over
Højre musetast trækker over, og giver dig et valg flyt/kopier
Men en "livrem og seler" metode er at kopiere og så slette bagefter
Har du en mappe hvor de ligger i kan du kopiere hele mappen på een gang
Og som "dannyboyd" siger så har du først din frie plads efter tømning af papirkurv,
og evt. først efter en genstart.
Eyvind.

Kommentar
Fra : jens.tand

Dato : 31-07-04 11:41

Jeg må hellere omformulere spørgsmålet...

Filerne ER kopieret + slettet med stifinder. Jeg trykkede shift+del da filerne var markerede -> filerne blev slettet og kom ikke i papirkurven. Filerne er da heller ikke synlige mere, og mappen de lå i er slettet. MEN...

Filerne fyldte hver ca. 12 gB / stk. og at disse 3 filer blev slettet skulle helst give mig en del mere fri HD plads. Det gør det bare ikke! Jeg har en 40 gB HD og de tilbageværende filer på harddisken fylder tilsammen ca. 4 gB. Dvs. jeg burde have ca. 36 gB fri plads men computeren siger jeg kun har omkring 400 mB. Det svarer til det jeg havde FØR jeg slettede de 3 filer. Det er som om at computeren ikke har registreret sletningen!

Når jeg nu prøver at kopiere filer til drevet der fylder mere end de 400 mB får jeg en fejlmeddelelse der siger at disken er fuld hvad enten jeg bruger DOS, TotalCMD, eller stifinder. Er der nogen der har en løsning?

Mvh.
Jens Christiansen

De slettede filer er ikke synlige (jeg har slået visning af skjulte filer til), men der er ikke frigjort plads på harddisken. Total commander kan heller ikke se tilstedeværelse af nogen filer, men pladsen er "bare ikke fri"

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 31-07-04 11:46

hvorfor kommer de ikke i papirkurven , for så er det måske her problemet ligger, eller du har måske bare indstillet papirkurven til at fjerne dem med det samme?

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 31-07-04 11:48

Prøv at slå dvale fra-hvis den er aktiveret, og deaktiver systemgendannelse. Du kan aktivere den bagefter

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-07-04 12:33

Har du været i >h-klik denne comp>administrer>diskhåndtering>har du set på dine HD
og hvad de viser.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-04 14:45

Bruger du et eller andet i stil med nortons delete protection?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-07-04 19:36

scan drevet:
1.åbn denne computer,højre klik på drevet og vælg egenskaber,find fanen funktioner,scandisk - vælg fuldstændig
2.skriv i kør:
cmd
skriv heri
chkdsk c: /f /r < hvis det er c: drevet der skal scannes

Kommentar
Fra : hansjp1

Dato : 10-08-04 23:15

brug scandisk /Diskdefragmentering /Diskoprydning engang imellem
de hjælper, og husk at genstarte pcer