/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
EU 45
Fra : tadeo
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 30-07-04 17:10

Jeg har fattet interesse for en EU knallert af mrk SACHS nærmere en "MADASS" som jeg har set ved en forhandler, mit spørgsmål er?

Har nogen her på kandu erfaringer med den, hvad skal man være opmærksom på, det er en demo model, meget lækker, den er så grim, så man kan kun
komme til at elske den, den har kørt 300 km.

Hvad er der af minusser, og andre oplysninger, jeg kan drage nytte af, inden jeg køber den?

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-04 18:26

Jeg så den lige hos en forhandler for en uge siden, og den er da smart,
Sachs har altid haft ry for at lave gode motorer, men det bliver nok svært at finde nogen med den store erfaring,for jeg forstod det var en rimelig ny model.
Nu ved jeg ikke hvor meget du kan spare ved at det er en demomodel, men jeg synes det skal være en del.
Ellers ville jeg hellere give lidt mere og få en helt ny.
En ting du skal være opmærksom på, er at den er med katalysator udstødning, som sikkert er dyr at skifte, og du kan ikke sætte en anden slags på uden at motoren tager skade.
Og reservedele i det hele taget, der skal du spørge forhandleren om det kan blive et problem at skaffe, for jeg tror ikke der kommer til at køre særlig mange af dem.

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-04 18:29

Spring ud i det ,køb den.
Sachs kan der jo ikke siges noget negativt om."Madass"er en ny model,så de helt store erfaringer er der sikkert ingen der har,men de motorjournalister jeg læste om(kilde "den blå avis),som havde kørt en tur ,talte rigtig godt om den.
Hvis du syntes om den,så køb den mand.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-07-04 18:43

http://www.apriliashop.dk/product.asp?product=230 Kig på det her link tadeo.
Ser godt ud.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 30-07-04 22:04

Håber det kan bruges.
http://www.madass.nl/

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 01-08-04 07:58

Tak for svaret Keldd.

Jeg springer ud i det, den er ikke til at stå for, jeg selv har læst på nettet den rosende omtale, bortset fra frigearet og støttebenet, det betyder nu ikke noget, jeg har i mange år kørt mc, lige fra en 1300 cc til en scooter på 100 cc, så lidt øvet er jeg.

Der er blevet nævnt lidt om katalysatoren fra en anden bruger, det skal man ikke være ked af, de holder som regel længe, det er klart at man må regne med der kan opstå et problem med en ny model. eks. reservedele, det ta´r jeg gerne med, jeg har fået et afslag på et par tudser i prisen, det er ikke så ringe enda.Tak for link, der findes efterhånden en del så man kan få de oplysninger der er relevante sådan da.

Mvh.
tadeo

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-08-04 09:56

Selv tak tadeo,og selvfølgelig held og lykke.
Det kunne også være fedt at prøve den i 125cc udgaven,men vi bor i et lille land,
så vi må nøjes med hvad importørene finder på at tage hjem.
I øjeblikket har jeg det helt fint med en PGO-T-Rex-110,et fantastisk køretøj til prisen,
men ellers har jeg da også været hele turen igennem,med det meste der kan køre på 2 hjul.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-04 01:08

Held og Lykke med den FEDE Madass

Ja, jeg kører selv Suzuki 400cc
hilsen dova