/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
12v radio i min 6v bil
Fra : olefahnoe
Vist : 695 gange
200 point
Dato : 30-07-04 14:35

hej hjælp

min bil er en gamle fætter med 6volt batt. og min nye radio er til 12volt

hvor finder jeg en transformer der laver de 6volt om til 12 volt

ole

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-07-04 14:46

Prøv evt. hos T. Hansen

http://www.thansen.dk/

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 30-07-04 14:47

ja har prøvet men de havde ikke nogen desværre

andre der vil hjælpe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-04 15:02

Tror ikke det er nemt at finde, men en "elektro-mand" kan lave den .

Men prøv om du kan finde en veteranbilklub, hvor der sikkert vil være nogen der kender en løsning.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-07-04 15:10

Det kunne jo tænkes, at du bliver nødsaget til at bygge den selv.

Prøv evt. at kontakte Brinck Elektronik http://www.brinck.dk/
Umiddelbart findes det ikke deres sortiment - men de har evt. en gammel byggevejledning, samt stumperne.

Jeg er ret sikker på at de fandtes som byggesæt i perioden 1960 - 1975.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-04 15:50

Elfa har konvertere. Det kommer så an på belastningen om du kan bruge en derfra.
http://www.elfa.se/dk/
Se under strømforsyninger.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-07-04 15:50

Nu nævner du ikke forbruget på radioen.
Jeg har fundet en på 1A, men det er jo sikkert ikke nok.

MVH

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 30-07-04 16:59

Århus Radio Lager har mange dimser samt (W)Vellermann byggesæt, prøv at ringe til dem og forhør dig. 86 24 64 22.

vh ol

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 30-07-04 18:34

Det er vist ikke længere tilladt at bygge radioer selv - så der er nok ingen der sælger udstyret til det...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-07-04 18:57

Hejsa

Power one har en lille converter der kal klare dit lille problem.
http://www.power-one.com/resources/products/datasheet/zy7115.pdf
Jeg ved at www.RS-components.dk forhandler Power-one komponenter.
Der skal vist nok lode sætlig meget ekstra på den - god fornøjelse.
det spytter 13,2 Volt ud med en strøm på til 15 Amp. det skulle kunne trække en rimelig god autoradio med CD...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 30-07-04 19:06

Ellers ring til SCANTRONIC i Svendborg,han kan hjælpe deg

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-07-04 21:39

Benjamin.Hansen:
Den du henviser til giver Max. 5,5 Volt ud!!!

MVH

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 200 point
Dato : 31-07-04 08:38

Her er en: http://www.powerstream.com/dc6-12.htm, der er sikkert flere.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 10-08-04 23:35

Tak for svaret viskinge.