/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Plast
Fra : bauchmann
Vist : 691 gange
100 point
Dato : 30-07-04 13:15

Da min 3 hjulede kørestol har et motorhus i blåt plast, vil jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig hvordan jeg renser det, så den blå farve igen kommer frem.
Torben

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-04 13:22

Jeg tror ikke at du kan få den blå farve frem igen. Den er falmet på grund af vejr og vind.
Du kan kun vaske den, så der ikke sidder snavs og lignende på.

mvh ans

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 30-07-04 13:24

jeg hvis du skal prøve noget så kan man købe plast rens til havemøbler, men jeg tror heller ikke det hjælper. det næste vil nok være at få det sprøjtemalet..

Junior

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-04 14:14

Du kan prøve noget der hedder vinylrens der bruges til plasticdele på biler.
Det frisker også farven op hvis det er falmet.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-04 15:29

Hvis det er en hård eller halvhård plast, huset er lavet af (jeg går ud fra at farven er falmet og ikke bare snavset til), og der er en rimelig godstykkelse, over 1½ mm, kan du friske farven op med noget slibende og polerende som f. eks. SLIPOL plus en del knofedt (det sidstnævnte kan du ikke købe). Men hvis jeg havde adgang til en flaske plastrens, ville jeg lige prøve den først for dovenskabens skyld.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : 25

Dato : 30-07-04 16:08

plastrens og pkastforsejler - desværre kan du ikke få farven frem igen.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 30-07-04 16:08

Plastrens og plastforsejler

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 02-08-04 08:47

Tak for svaret pbp_et. Det blev meget bedre. Farven kom næsten helt frem.
Torben

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-08-04 10:53

Glæder mig. Gratulerer