/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TV-OUT kan ikke vælges
Fra : rastamus
Vist : 347 gange
200 point
Dato : 26-06-02 23:21

Jeg har netop købt et Creative 3D blaster GeForce2 ti med tv-out. Imidlertid giver kortet mig ikke mulighed for at vælge "Valg af enhed" = TV. Jeg kan se at der potentielt foreligger en mulighed, men afkrydsningsfelterne for alt andet end "Analog skærm" ikke til rådighed som valg. HVAD GØR JEG FOR AT FÅ TV-OUT TIL AT VIRKE? Jeg kører XP og har installeret den nyeste driver fra Creative.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 23:37

Hej Rastamus,

lige et spørgsmål, har du et videokabel? (plejer at have et gult plug)

Hvis du har, har du så prøvet at putte kablet i grafikkortet og tv'et, nogle har oplevet at der var et grafik kort der først funkede med TV out, da kablet kom i grafikkortet.

håber det ka' bruges til noget...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 23:39

damn... jeg glemte noget i linjen...

det jeg vil sige var hvis jeg ellers ku' stave...

er at jeg har oplevet nogle grafikkort, der først har funket med TVout når kablet er plugget i...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 23:42

hej igen,

glemte sgu' at spørge om hvad er det fulde navn på dit grafikkort... med versions nummer og hele pivtøjet?

mvh

strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 22:41

"rastamus" <rastamus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:F9qS8.9952$va.930388@news000.worldonline.dk...
> Jeg har netop købt et Creative 3D blaster GeForce2 ti med tv-out.
> Imidlertid giver kortet mig ikke mulighed for at vælge "Valg af enhed" =
> TV. Jeg kan se at der potentielt foreligger en mulighed, men
> afkrydsningsfelterne for alt andet end "Analog skærm" ikke til rådighed
> som valg. HVAD GØR JEG FOR AT FÅ TV-OUT TIL AT VIRKE? Jeg kører XP og
> har installeret den nyeste driver fra Creative.

Umiddelbart lyder det somom du ikke rent fysisk har tilsluttet tv'et. Sæt de
2 ting sammen, helst imens de begge er slukket. Tænd da når kabler sidder
som de skal og prøv igen.

> vender
> hævert princippet men den kan ikke bruge i det lille.

Her må jeg melde pas, jeg skal heller ikke gøre mig klog på creatives
software/drivere. Men det ovenstående lyder som et alment "ej tilsluttet
endnu" problem.

--
Rasmus Jensen
Resident in 2635-Ishøj, DK
www.oros.dk : ICQ@8771318

Kommentar
Fra : rastamus

Dato : 27-06-02 16:14

Mit kort er helt præcist et Creative 3DBlaster GeForce2 ti med 64MB RAM og TV-out. Det er vist her:
http://dmzweb4.europe.creative.com/htmlhelp/graphics/geforce/geforce2ti_new_model.htm

Jeg har modellen med det skumle 9 pin mini-DIN, og jeg har rekvireret adapteren (som jeg i øvrigt fik tilsendt gratis fra Irland en uge efter jeg henvendte mig til Creative), så jeg har altså både mulighed for at benytte S-Video og Composite.

Det er rigtigt bemærket, at jeg endnu ikke har tilsluttet kortet til mit TV. Grunden hertil er, at jeg ville sikre mig, at jeg overhovedet kunne vælge TV, inden jeg spenderede flere hundrede kroner i kabler. Og her stoppede projektet altså.

Jeg har prøvet at sætte opløsningen og frekvensen ned, men det hjælper ikke.

Så skal jeg tilslutte et kabel føren jeg kan vælge TV-muligheden? Hvilken udgang skal jeg i øvrigt gå efter at bruge S-video eller Composite? Jeg vil gerne have det tilsluttet min video med scartindgang.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 200 point
Dato : 27-06-02 16:45

Hej rastamus,

Det kommer helt an på om din video eller Tv understøtter Svhs, ellers ka’ du bruge composite...

Hvis din Video eller Tv ikke understøtter det skulle det være muligt med denne her ”Svhs til Composite konverter, scart”
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=c40999f45e9583e1a1f5f9ca778139de

ellers et stik som denne her hvis den evt. gør eller du er ligeglad
”Composite/Svhs - In & Out Adapter”
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=32&PHPSESSID=c40999f45e9583e1a1f5f9ca778139de

Jeg plejer selv at bruge Composite, da jeg ikke gider at fumle for meget med Svhs, da min Video ikke understøtter det, samt i stedet for at have et scart stik, har det en direkte Composite plug, så jeg er fri for at ska’ bruge scart stik, som jeg var med min gamle Video. Men jeg har både Svhs kabel og Composite kabel, hvis du ikke har disse ting, vil jeg foreslå dig at gå ned i Merlin, Fona eller en anden butik af den slags, de har som regel også de scart stik.

Men jeg vil da sige det er op til dig at vurdere hvad du vil og synes.

nogle grafikkort er lavet sådan, at de først virker med TV forbindelsen når der er et kabel i, jeg ka’ ikke helt de tekniske specifikationer til det.

Det er lidt ligesom, der er ikke noget kabel i, hvorfor skal jeg så sende et signal til det, men når så kablet kommer i bliver muligheden og funktionen aktiveret.

Det er lidt svært at elimere om det er det der er problemet når du ikke har prøvet det.

Hvis problemet stadigvæk er der når du har kablet i, så må vi se om vi ka’ finde en ny løsning, men umiddelbart er der meget der tyder på at det er det der er problemet.

så når du har prøvet med kablet, ka' du så ikke lige gi' en tilbagemelding?

Håber det ka’ bruges…

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 27-06-02 18:15

Ok, jeg kan se mit svar ikke duer til noget, anuller du det bare, så andre har en chance!

Godkendelse af svar
Fra : rastamus

Dato : 27-06-02 20:35

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : finne

Dato : 27-06-02 20:40

Hej
jeg har haft samme problem: opdaterede drivere osv... men kunne stadig ikke få det over i tv'et.
Jeg prøvede diverse programmer til " Tv out" og fandt " Tv tool 4.8".
Det kunne skifte over, men intet hjalp. jeg pillede lidt kablerne og så var den der.

Håber det kan hjælpe ....
mvh
Finne

Kommentar
Fra : rastamus

Dato : 27-06-02 20:50

Lige en sidste ting: Hvordan finder jeg ud af om min video er kompatibel med S-VHS-signalet (jeg tror ikke jeg har manualen mere)?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-06-02 22:21

Hej rastamus,

jeg gætter på at du nu har fået det til at funke så...

hvilken Video bruger du? (mærke/nr etc.)
og hvor gammel er den ca.?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : rastamus

Dato : 28-06-02 16:19

Det er en Daewoo stereovideo model DV-F932N, som jeg købte for ca. 4 år siden. Den har 2 scartindgange: 1 "TV" og 1 "EURO AV". Jeg har endnu ikke købt kabler.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 12:48

> afkrydsningsfelterne for alt andet end "Analog skærm" ikke til rådighed
> som valg. HVAD GØR JEG FOR AT FÅ TV-OUT TIL AT VIRKE?

Det kunne være fordi du kører i en for høj opløsning til at indkoble TV-out
...

Prøv at sætte skrærm størrelsen ned til 640 *480 .. eller 800*600 ..

~~Frank .,

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-06-02 14:34

Hej Rastamus,

umiddelbart tror jeg ikke at den understøtter S-vhs, men jeg har prøvet at se om jeg ku' finde en manual til den ude på nettet, det er ikke lykkedes for mig...

Men den er i hvert fald Composite kompatibel... jeg vil foreslå dig at evt. gå ned i den butik hvor du har købt din video, og spørge om de evt. ved om den understøtter det... Hvis den evt. ikke gør og du gerne vil havde den til det er der muligheden for ”Svhs til Composite konverteren”... Men som sagt jeg kører med Composite og jeg synes kvaliteten er fin... jeg har f.eks. kun en DVD afspiller til min computer så hvis jeg vil se DVD film på TV'et er jeg nød til at koble den til Video'en... og jeg synes kvaliteten (selv om det er over Composite) er tip top...

men ellers er der vel ikke andet for at prøve... håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-07-02 17:00

CopyCat wrote:
>>afkrydsningsfelterne for alt andet end "Analog skærm" ikke til rådighed
>>som valg. HVAD GØR JEG FOR AT FÅ TV-OUT TIL AT VIRKE?
>
> Det kunne være fordi du kører i en for høj opløsning til at indkoble TV-out
> ..
>
> Prøv at sætte skrærm størrelsen ned til 640 *480 .. eller 800*600 ..

opløsning har ikke noget at sige på mit kort.. men at kablet ikke er
connectet har alt at sige.. prøv at sætte det i først.. og hvis det er
i, så prøv at sætte et andet kabel i..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-07-02 00:19

Det skulle vel ikke være et Gforce 3 Ti200
Jeg har selv det samme problem
Hvis du finder en løsning vil du så ikke sende en mail ?

Ronni

"Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> skrev i en meddelelse
news:agf18s$osc$1@phys-news1.kolumbus.fi...
> CopyCat wrote:
> >>afkrydsningsfelterne for alt andet end "Analog skærm" ikke til rådighed
> >>som valg. HVAD GØR JEG FOR AT FÅ TV-OUT TIL AT VIRKE?
> >
> > Det kunne være fordi du kører i en for høj opløsning til at indkoble
TV-out
> > ..
> >
> > Prøv at sætte skrærm størrelsen ned til 640 *480 .. eller 800*600 ..
>
> opløsning har ikke noget at sige på mit kort.. men at kablet ikke er
> connectet har alt at sige.. prøv at sætte det i først.. og hvis det er
> i, så prøv at sætte et andet kabel i..
>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 23:29

Hej Rastamus,

hvordan går det med det?

har du fået det afprøvet, købt kabler?

funker det, eller er der stadigvæk noget der driller?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : rastamus

Dato : 23-08-02 12:25

Hej strarup,

Jo, jeg har bestemt fået billede på min tv-skærm. Da jeg ikke var sikker på min videos understøttelse af S-videosignalet, investerede jeg i et Composite-kabel samt et scart-adapter, der understøttede både composite og S-video (som http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=32&PHPSESSID=c40999f45e9583e1a1f5f9ca778139de). Idet jeg bor i København, købte jeg grejet i den københavnske butik Brincks Elektronik (http://www.brinck.dk/), som helt klart kan anbefales til den slags kabler og adaptere (stort udvalg til langt lavere priser end Fona, Merlin, Fredgaard osv.). Da jeg tilsluttede kablerne, gav Windows mig ganske rigtig pludselig mulighed for at vælge "TV" i valg af enhed. Jeg har så senere købt programmet "TV-Tool", som gør det lettere at slå over til TV-opløsningen.

Men tak for svarene.

MVH. Rastamus

Kommentar
Fra : castor

Dato : 21-09-02 17:41

"Ronni Simonsen" skrev d. 11-07-02 00:19 dette indlæg :
> Det skulle vel ikke være et Gforce 3 Ti200
> Jeg har selv det samme problem
> Hvis du finder en løsning vil du så ikke sende en mail ?
>
> Ronni
>
> "Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> skrev i en meddelelse
> news:agf18s$osc$1@phys-news1.kolumbus.fi...
> > CopyCat wrote:
> > >>afkrydsningsfelterne for alt andet end "Analog skærm" ikke til rådighed
> > >>som valg. HVAD GØR JEG FOR AT FÅ TV-OUT TIL AT VIRKE?
> > >
> > > Det kunne være fordi du kører i en for høj opløsning til at indkoble
> TV-out
> > > ..
> > >
> > > Prøv at sætte skrærm størrelsen ned til 640 *480 .. eller 800*600 ..
> >
> > opløsning har ikke noget at sige på mit kort.. men at kablet ikke er
> > connectet har alt at sige.. prøv at sætte det i først.. og hvis det er
> > i, så prøv at sætte et andet kabel i..
> >
>