/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
er der nogle der kender dette firma ??
Fra : the_carpenter
Vist : 446 gange
125 point
Dato : 30-07-04 00:26

Jeg havde set en pop-up, hvor der stod at jeg var besøgende nr. 1000 og at jeg havde vundet en rejse. Det eneste jeg skulle gøre var at ringe til et tlf.nr i USA. Selv om jeg var lidt mistænktsom rige jeg nu alligevel derover.........(det kunne jo være rigtigt nok), jeg snakkede med en "flink" ung mand der smørede tykt på om at jeg havde vundet en ferie til Florida & Disneyland og bla.bla.bla........ca 10 minutter senere kom det frem at jeg "bare lige" skulle betale398 us dollars og så var rejsen min, problemet var bare at jeg ikke ville udlevere mit Visa nummer til et firma jeg ikke kender, og da heller ikke over telefonen, da vi havde snakket i ca 5 minutter sagde han at jeg lige kunne snakke med hans chef. Chefen kom til telefonen, og han var ikke elt uden evner.... for pludselig skulle jeg kun betale 199 us dollars, men så skulle jeg også bruge ferien inden 18 måneder.........,der måtte jeg nok sige at hev håndbremsen han snakkede videre, og jeg kunne simpelthen ikke komme af med ham igen , så jeg lagde røret på.
Firmaets navn er : wholesalevacations og har en hjemmeside med navnet :wholesalevacations.net
Så jeg ville bare høre om der var andre der havde prøvet det samme.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-07-04 00:33

Jeg kender ikke firmaet !!

Til din orientering om andres næsten tilsvarende oplevelser
http://www.kandu.dk/dk/news/418298/groupid/20301

Døm selv Jeg har dømt......hold fingrene væk !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-04 00:41

Kender ikke til firmaet og vil heller ikke se på deres hjemmeside.
Jeg har tidligere fået en lignende pop-up, som jeg ikke reagerede på.
Men men men, jeg fik alligevel en sidegevinst nemlig spyware.
Tror du selv, at du har vundet noget, som du skal betale for?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-04 00:53

Det er fup og fiduser.
Der er så mange af den slags reklamer rundt om på nettet.

I heldigste fald risikerer du at få virus i computeren, i værste fald tømt kontoen.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 30-07-04 01:46

Det er jo lidt i samme dur som den email mange har fået om en arv som bare lige skal "hentes"
Der skal man "bare" lige betale lidt "omkostninger" men så er man også sikker på at få en masse penge...

Tror ikke på den... slet ikke hvis det er en popup da...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 30-07-04 01:47

Måske har du nummeret endnu... så kan vi andre jo også prøve at ringe *LOL*
Måske har vi alle været besøgende nummer 1000

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 30-07-04 01:56

den slags popups finder du overalt på nettet og det er garanteret spyware eller det der er værre..

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 30-07-04 08:33

Dette blot en gentagelse af de forrige, med den tilføjelse at du måske skulle tjekke din PC med Spywarefri.dk.

vh ol

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-07-04 11:51

Hvad for en side er det - jeg slår lige min popupstopper fra og vinder en rejse............juhuuuuuuu
Eyvind.
PS. Er der nogen som kan låne mig 398 us dollars (men i ser dem nok ikke igen)

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 30-07-04 11:57

Skal jeg e-maile pengene

ole

Kommentar
Fra : the_carpenter

Dato : 30-07-04 13:21

hehe.........nogle der vil have telefon nummeret. Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at gøre brug af den "enestående" gevinst, ville bare høre om der var andre der havde prøvet det samme...............Og hvis der er nogle der påtænker at gøre brug af tilbuddet så husk at i kan spare halvdelen, i skal bare presse dem lidt ..--haha

Accepteret svar
Fra : olarsen

Modtaget 125 point
Dato : 30-07-04 13:30

Jeg reagerede en gang den popup, dels p.gr.a. alm. nysgerrighed (og dels fordi jeg ikke selv betaler min tlf. regning ) Jeg talte lææænge med en sød dame, jeg var lige ved at tro at det var et tlf. nr. man skulle betale ekstra for at ringe til. Den måde jeg slap af med hende på var at jeg sagde til hende at det ringede på døren. Den dame kunne virkelig sin salgstale!

vh ole

Godkendelse af svar
Fra : the_carpenter

Dato : 01-08-04 23:58

Tak for svaret olarsen. Ikke fordi at du kom med et svar, men fordi du også prøvede at ringe til et "tvivlsomt" firma........hehe

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-08-04 10:20

Takker ærbødigst for tilliden

ol