/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
USB memorystick og win98
Fra : hosantoga
Vist : 286 gange
30 point
Dato : 30-07-04 00:19

Jeg har i længere tid forsøgt at tilslutte min usb memorystick til min computer, som kører windows 98, men det er ikke lykkes at finde den. Jeg har installeret driveren manuelt og den finder også den nye hardware når jeg tilslutter den men jeg kan ikke finde den nogensteder.
Når jeg tilføjer ny hardware sigen den bare at" denne enhed vireker ikke eller er ikke til stede eller driveren ikke er installeret. Nogen som har en idé til hvad jeg kan gøre?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 30-07-04 00:21

Hej.
Jeg tror du vil få et bedre og hurtigere svar i en af disse kateg.:http://www.kandu.dk/dk/kat/3

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 30-07-04 01:58

sikker på at den er kompetibel med win 98?? det står på æsken..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-07-04 06:54

Hejsa
Mordex har ret, du skal først løsne benzin dækslet, træde 4 gange på kick-starteren... så virker det
Nå spøg til side! Prøv at hente sidste nye driver fra producentens hjemmeside (må stå på æsken). Ditto bør du ha' installeret alle SP (Service Packs) til dit Win98, dem kan du klare igennem Windows update, Microstft's hjemmeside eller hente dem på http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Ditto kan du under http://www.winhelp.dk/index2.html finde:

Citat
WINDOWS 98 RESOURCE KIT
Kender du Windows 98 resource kittet ? - Det består af en del nyttige tillægsprogrammer, der ligger på din Windows 98 CD, men kører du blot setup i denne mappe, så er det ikke sikkert, at du opdager dem alle.

Efter installationen har du en mappe i startmenuen under programmer, der hedder "Windows 98 Resource Kit" og i den finder du "Release Notes" (Et dokument), "Resource Kit Online Book" (En Windows hjælpefil - i det nye format), "Resource Kit Tools Help" (En Windows hjælpefil - i det gamle format) samt endelig "Tools Management Console".

Klikker du på sidstnævnte, startes Microsoft Management Console, men Microsof Management Console er sådan set allerede installeret i forbindelse med en standardinstallation af Windows 98, så det i sig selv er ikke noget nyt (Microsoft Management Console kan startes op ved at køre c:\windows\system\mmc.exe).
Det nye er at der nu under Console Root ligger en række tillægsprogrammer under "Windows 98 Resource Kit Tools Sampler".

Held og lykke med "pinden"
Søren

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-07-04 14:29

Hej hosantoga - du siger du benytter windows 98, er det windows 98 SE (Special Edition).

Mig bekendt kan den gamle W98 ikke benytte USB. - Har du forsøgt med andre USB enheder?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : cesar

Dato : 30-07-04 19:31

Er din USB port aktiveret fra bios ??. Min win98 Se kører fint med alle former for USB tilbehør men først efter jeg aktiverede USB porten fra bios

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 04-08-04 07:19

det er kun i win98 se og fremefter at usb understøttes men hvorfor køre med så gammelt operativ system? når der er både win me og win xp som er bedre end den gamle 98