/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
rensning af akvarie
Fra : kbdut
Vist : 1084 gange
300 point
Dato : 26-06-02 23:12

Jeg har 2 akvarier et på 65 liter og 1 lille føde akvarie på 20 liter.

Jeg har cirkulationpumpe + luftpumpe til det "store" og kun luftfilter (luftpumpe med vat)
i det lille.

Hvad vil du/i anbefale at jeg skal bruge til at rense bunden op med. Kom gerne med fabrikations navn m.m på emnet. skal gerne være effektivt specielt til det lille føde akvarie for jeg har et produkt der anvender hævert princippet men den kan ikke bruge i det lille.

m.v.h.

Karsten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 22:29

"kbdut" <kbdut.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:61qS8.9940$va.929634@news000.worldonline.dk
> Jeg har 2 akvarier et på 65 liter og 1 lille føde akvarie på 20 liter.
>
> Jeg har cirkulationpumpe + luftpumpe til det "store" og kun luftfilter
> (luftpumpe med vat)
> i det lille.
>
> Hvad vil du/i anbefale at jeg skal bruge til at rense bunden op med.
> Kom gerne med fabrikations navn m.m på emnet. skal gerne være
> effektivt specielt til det lille føde akvarie for jeg har et produkt
> der anvender hævert princippet men den kan ikke bruge i det lille.

hvad med at suge noget af bundlaget med op, når du skifter vand,
og skylle det inden du hælder det tilbage. Bruger selv den løsning
når mit lyse sand bliver "snusket" at se på.

--
mvh
Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 300 point
Dato : 27-06-02 01:44

Hej

Du kan med stor fordel anvende en "slamsuger",--den er effektiv og koster ikke alverden. Du kan få en fornemmelse af omtalte på: http://www.zoozity.dk/templates/group.asp?group=140
På den måde er du også fri for at anvende anden form for "flydende rensemiddel"!

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : kbdut

Dato : 27-06-02 20:23

Tak for svaret PARKENSS.

det var lige hvad jeg søgte.
så ser det noget nemmere ud og jeg er fri for at skifte vand hver gang.

Hilsen
karsten

PS. ha det godt

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-06-02 01:44

Hej kbdut

Jeg er glad fordi du kunne bruge min kommentar.

Ha`det godt du også )

Mvh
Parkenss