/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Queen - Seven seas of RHYE???
Fra : jtlaursen
Vist : 610 gange
40 point
Dato : 29-07-04 19:31

Er der nogen der ved hvad "rhye", i Queensangen "Seven seas of rhye" betyder.
Mit gæt er at det er en underlig sammentrækning, men af hvad, og hvad er betydningen?
Og det er IKKE rug, for det staves rye.
Tekst:
Fear me you lord and lady preachers
I descend upon your earth from the skies
I command your very souls you unbelievers
Bring before me what is mine
The seven seas of rhye

Can you hear me you peers and privy councillors
I stand before you naked to the eyes
I will destroy any man who dares abuse my trust
I swear that you’ll be mine
At the seven seas of rhye

Sister I live and lie for you
Mister do and I’ll die
You are mine I possess you
Belong to you forever

Storm the master marathon I’ll fly through
By flash and thunder fire I’ll survive
I’ll survive I’ll survive
Then I’ll defy the laws of nature
And come out alive

Begone with you you shod and shady senators
Give out the good leave out the bad evil cries
I challenge the mighty titan and his troubadours
And with a smile
I’ll take you to the seven seas of rhye

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-07-04 20:08

Fundet her:
http://www.geocities.com/quasie_etq/faq_lyrics.html#rhye

What does "rhye" mean?
Rhye (as in Seven Seas of Rhye) is a non-exsitant word in the English language, but may mean something in a non-English language. It has been suggested that it means "heaven" in a foreign language, but I'm not aware of any hard evidence for this theory, nor which language it is supposed to refer to.

Et andet sted står der i forbindelse med en Greatest Hits og et interwiew at det er et ord FM blot har fundet på.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 29-07-04 20:43

Jow, tak for det. Men det er jo ikke noget endegyldigt svar, dog absolut det mest fornuftige jeg har hørt endnu.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-07-04 20:54

Nej, ved godt det ikke er et videnskabligt svar, men så må du jo bare igang med at søge på nettet som vi andre gør det.

Accepteret svar
Fra : greenfield69

Modtaget 40 point
Dato : 29-07-04 21:07

Tjah, det er kun et gæt, selv uden at have læst teksten (og derved forstå meningen). Ordet RHYE (og netop stavet på den måde) er en speciel type whiskey. Jeg håber at du kan bruge svaret til noget.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-07-04 21:16

Jeg tror nu det kan ske at være et gælisk ord der betyder verden.

Noget med at verdens syv have tilhører personen i sangen.

Gælisk er det sprog som gruppen Runrig har sunget en del af deres numre på

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 29-07-04 21:42

Seven seas of whiskey! Ham Freddie M. havde sgu fat i noget!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-04 02:15

Rhye skulle være midtengelsk udgave af ordet rye=rug

Men "RHYE" skulle være et "opfundet" rige til Iron Crown Enterprices Rolemaster Fantasy Roleplaying Game.
Og navnet skulle på en måde være inspireret af flere ting, deriblandt biblen og Queens musik.

Sangen skulle således være en slags hyldest/tak for at musikken inspirerede til navnet Rhye.
Synes egentlig også at hele teksten kunne henlede tankerne på rollespil (roleplay)

Godkendelse af svar
Fra : jtlaursen

Dato : 03-08-04 19:58

Tak for svaret greenfield69.
Måske ikke krrekt hvem ved, men en god besvarelse!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-04 21:30

Hej jtlaursen

Så lige du havde besvaret spørgsmålet, men synes alligevel du skal have dette link (håber det virker, de link driller mig ofte)

www.geocities.com/Area51/Shire/5109/Rhye.html

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-04 21:32

Hurra det virkede

Læs de første 5 linier på siden