/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Frontline - spray eller pipetter
Fra : jabco9240
Vist : 811 gange
50 point
Dato : 29-07-04 19:10

Hej!

Jeg vil bare høre om erfaringer med Frontline til hunde. Jeg plejer at bruge pipetter til min 25 kilo tunge border collie. Men da jeg har fået en hvalp, som endnu skal ha' en anden dosering, har jeg nu prøvet at købe Frontline på Spray. Umiddelbart - ifølge brugsanvisningen (jeg har nemlig ikke sprayet endnu) - ser det ud som om, at sådan en flaske til 157 kroner er brugt ret hurtigt.

6 ml pr kilo hund (når hundene er langhårede) DVs: 25 kg + 20 kg = 45 x 6 ml = 270 ml - og der er kun 250 ml i en flaske...dvs 157 kr. pr. 4 ugers tægebeskyttelse....

Det kan godt være, at jeg selv har svaret på spørgsmålet - men er der andre erfaringer?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-07-04 19:23

et gammelt godt råd er giv din hund hvidløg, det kan tægerne ikke fordrage. det er også billigere.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 29-07-04 19:45

frisk eller knust eller flydende eller?

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 29-07-04 20:28

...og hvor meget?

Kommentar
Fra : nakuaq

Dato : 29-07-04 21:30

Hej.
Jeg bruger selv Frontline og jeg sprøjter selv kun i nakke halerod under forben og bagben - og det fungere fint her
Hilsen Dyma
www.narsarsuaq.dk

Accepteret svar
Fra : KSGP

Modtaget 50 point
Dato : 29-07-04 21:36

Hejsa.

Jeg bruger hvidløgsgranulat i mine hundes foder og siden jeg startede på det har jeg ikke oplevet hverken lopper eller tæger på dem.
Jeg bruger flg. dosis : 1 stor tsk til hver hund (de vejer ca 20 kg stk) 1-2 gange om ugen - blandes i deres almindelige tørkostfoder.
Det sted jeg har fundet hvidløgsgranulat billigst er Agrosam (www.agrosam.dk) som f.eks. tager 139 kr for 3 kg. Der er til laaang tid i 3 kg!

MVH
KSGP

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 29-07-04 21:46

Tak for svaret KSGP.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-07-04 21:54

Nåede ikke at svare igen, da jeg var i Nautilus, men heldigvis gav en anden svaret med dosis, det virker i hvert fald.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-07-04 21:57

Nåede ikke at svare igen, da jeg var i Nautilus, men heldigvis gav en anden svaret med dosis, det virker i hvert fald.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-07-04 17:28

Nå, jeg er også sent ude.
Men jeg gør noget helt andet. Silke har været rigtig meget plaget af tæger, -frontline og lign. virker ikke, fordi hun svømmer meget. Hun har haft 10-20 stk. DAGLIG.
Nu får hun -og jeg- en stærk b1-vitamin pille daglig. Det siges, at de holder myggene væk, -derfor tager jeg dem selv, og er heller ikke plaget af myg i år. Men man siger også, at de IKKE hjælper på flåter. Min erfaring er, at efter at Silke havde fået pillerne i 2-3 uger, så var antallet af flåter nedsat til max. 1-2 om dagen (plus de løse). Hendes veninde har stadig mange flåter, så det er ikke fordi der er nedgang i bestanden.

De piller vi bruger køber jeg på apoteket: B1-vitamin Ekstra stærk, Thiaminhydrochlorid 300mg.
--Vi har brugt dem hele sommeren, og jeg synes stadig at de virker. --Men der går altså 2-3 uger.