/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Raw patition, 0 bytes. Hjælp
Fra : zarpod
Vist : 283 gange
200 point
Dato : 29-07-04 10:36

Denn primære partition på en af mine harddiske er pludseligt ændret til filformatet RAW med en størrelse på 0 bytes (jeg kan godt læse andre partitioner på samme disk). Jeg kører Windows XP og NTFS. Jeg har forsøgt Window genoprettelses funktion, som kopierer en ny MBR til disken, men det har ingen effekt. Jeg har mange vigtige data på disken, så jeg kan desværre ikke bare genformatere. Jeg håber, at nogen kan hjælpe!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-07-04 11:06

prøv lige med denne bootdisk
med denne kan du konvertere din harddisk til ntfs eller fat32
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-07-04 11:25

Hvis du ikke kan rette med pmdos disketten.
Så hent/køb en Knoppix (linux) og brug den til evt. at læse din partition. (20 kr.)
www.linuxpusher.dk

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 210 point
Dato : 29-07-04 11:49

Hvis du stadig har drevbogstav skal du køre en chkdsk /f C: hvor drevet er c:.
Hvis det ikke hjælper må du forsøge at genskabe partitionen med en af disse.
http://www.diydatarecovery.nl/
http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/index.asp

Kommentar
Fra : zarpod

Dato : 29-07-04 14:37

Problemet blev løst med File Scavenger

Godkendelse af svar
Fra : zarpod

Dato : 29-07-04 14:47

Tak for svaret dannyboyd.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 29-07-04 14:54

ok helt fint du kunne bruge det