/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Kan jeg få kontankthjælp/bistand.
Fra : nytcam
Vist : 1675 gange
100 point
Dato : 29-07-04 06:58

Jeg vil høre om der var nogæe der vidste om jeg kan få kontanthjælp...

Min su er stoppet sammen med et uddannelses forløb som ikk fungere....
Min mand tjener knap 11.000 om måneden og alle hans penge,og jeg mener alle hans penge går til regninger.
Mine penge levede vi for-altså mad,tøj,diesel,toilet sager,buskort osv...
Vi kan ikk klare os uden min indkomst på en 4500kr som man får i su.
Er der nogle muligheder..? hvad skal jeg gøre..? jeg er ved at blive desparat....Jeg søger job,mange job og er ikk kræsen med hvad jeg søger...
Vi bor til leje og eje ikk andet end en bil vi gav 10.000 for en gang,som er nødvendig for at han kan komme på job.

hvis jeg ikk kan få kontant hjælp,er der så en anden mulihed....?

på forhånd tak.....

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 29-07-04 06:59

glemte at skrive at jeg er 20år,og udeboede...

Kommentar
Fra : babee

Dato : 29-07-04 07:19

ja du kan få kontanthjælp men det er penge du skal betale tilbage igen hvorfor prøver du ikke at kontakte kommunen?

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 29-07-04 07:26

Som babee skriver - kontakt kommunen og gør det helst i dag, for du kan kun begynde at modtage kontanthjælp fra den dag du henvender dig.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-07-04 07:48

Hej nytcam.
Du skriver "din mand", så jeg formoder du er gift, så i har gensidig forsørgerpligt over for hinanden.
Prøv at læs på disse link:
http://www.dragoer.dk/page82.asp
http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,329436&_dad=portal&_schema=PORTAL

... og kontakt så din kommune - hej fra alka

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-07-04 07:51

Alka igen igen.
Lige en god link mere:

http://home7.inet.tele.dk/erikjapp/info/kontant/kon-grund.htm

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 29-07-04 10:08

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare ringer til komunen og spørger... Det er dem der bedst til at fortælle dig det... ikke os...

Accepteret svar
Fra : Rahbech

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-04 00:18

Hejsa.

Jeg er selv lidt i samme båd - har lige afsluttet min uddannelse (se tidligere indlæg) og har ikke haft råd til at betale til a-kassen og var derfor i en slags karantæne fra at få dagpenge efter endt uddannelse. Min pengesituation ser ud som din, jeg havde/har dog kun haft ca. 500 kr at leve for i månederne juli og august, hvilket jo ikke er menneskeligt muligt, derfor søgte jeg kontanthjælp og FIK AFSLAG! Jeg klagede over denne afgørelse, hvilket gør, at de skal tage sagen op til revurdering, men ud af dette kom blot samme resultat... Nu er sagen ved det Sociale Ankenævn og kan tage 2-4 måneder at behandle... Life's not fair... Så nu må jeg endnu engang stifte gæld

Men - det kan være, du har held med dig! Henvend dig på din lokale arbejdsmarkedsafdeling og aftal en tid med en sagsbehandler, som du bliver henvist til. Til dette møde vil du blive bedt om at tage ALT med, der viser noget om din økonomi og også eventuelle ansøgninger, du har skrevet. Lad dig ikke køre om hjørner med - til mig sagde de "det er jo ikke ligefrem nogen social begivenhed, at du er blevet arbejdsløs, vel?"...

Jeg håber, du har held med dig - modsat jeg selv...

Mange hilsner og held og lykke - Rahbech

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 06-08-04 11:17

Tjaa Jeg ville nok ikk kunne have fået kontant hjælp da jeg er gift-Efter at have undersøgt hvor svært det er-Opgav jeg.
De hjælper sku først når man sidder nede på bænken med en håndfuld øller og er nået livets bund.
Men anyways....har fået job :) super glad .....Prøvetid den første uge og hvis det går godt fastansat.....wish me good luck...

Godkendelse af svar
Fra : nytcam

Dato : 06-08-04 11:18

Tak for svaret Rahbech.

Kommentar
Fra : Rahbech

Dato : 08-08-04 23:01

Tak for points, nytcam!

Mange tillykker med dit job - håber også de er glade for dig efter den første uge!

Jeg er fortsat arbejdsløs, men leder og leder... Held og lykke fremover...

Rahbech