/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fjernudløser
Fra : SKELMOSE
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 29-07-04 01:18

Kan man bruge USBporten på et digitalkamera til at tilslutte en form for fjernbetjening ? (Konica/Minolta Dimage Z1

På forhånd tak
R.J.S.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-07-04 01:25

Hvilken fjernbetjening ?

http://www.rfconcepts.co.uk/digital_remote.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 29-07-04 01:34

Sludder der skulle have stået fjernUDLØSER

R.J.S.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-07-04 02:04

Det fremgår ikke unidddelbart af beskrivelsen http://www.foto-fun.dk/shop/default.asp?ProductID=613

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-07-04 02:07

http://www.epinions.com/content_125021228676
Citat
The lack of remote function is the only noteable omission from a rather useful bargain camera.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-07-04 08:47

Hej Skelmose, jeg har pt. ikke fundet noget på:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/z1.html

Hvad forventer du, at en fjernudløser kan gøre?
Jeg har ingen erfaring med Minolta, men jeg kan give dig oplysning om - hvad der er muligt med Canon Powershot G5:

Til en G5 medfølger en lille fjernbetjening (kreditkort størrelse), som benyttes direkte sammen med kameraet.
Når vi derimod snakker USB tilslutning til PC kan det medfølgende software bruges til at tage billeder. - Fjernbetjening det kan man måske godt kalde det - men det kræver, at kameraet er tilsluttet PC og det rigtige software er installeret.

Om du har et tilsvarende program til Minolta - det er spørgsmålet, prøv at kigge i manualen.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 30-07-04 18:52

Det ville være dejligt hvis USB-kablet havde en totrinskontakt, som udløseren på selve kameraet,så man ikke har "fysisk" kontakt med kameraer når det er monteret i et stativ og zoomer. Det kamera jeg har, har 10 X optisk og 4 X digital zoom så den mindste rystelse kan ses når man henter motivet langt væk fra.

R.J.S.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-07-04 20:20

Hej Skelmose - hvis benytter dig af stativ kan du formodentligt benytte dig af selvudløser mulighed.

Denne funktion må næsten findes hos Minolta, det gør det på mange af Canon's modeller.
Normalt er selvudløseren beregnet til, at du selv kan komme med på billedet - men vil også kunne bruges i din situation (oftest er den sat til ca. 10 sek. - dette burde give tid til, at kameraet falder fuldstændigt til ro).

Prøv at kigge I din vejledning til kameraet.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 30-07-04 22:50

Hej Ivan

Selvfølgelig har den selvudløser. det er ikke alternativer jeg søger, men en fjernudløser. Jeg er ikke en helt novice i digitalfotografi, det er mit 3. kamera.
Jeg mener bare at man har lavet digitale kameraer i så mange år at man burde have lavet en sådan nu, måske med et lille stykke hardware med tilhørende software. Det ender måske jeg må til at fabrikere en maskimekanisk selv (er mekaniker/smed).

Mvh
R.J.S.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-04 23:37

Som sagt, jeg kender intet til Minolta. Mit kendskab er et ældre Sony, Canon S10 og Canon Powershot G5.
Og til G5 findes standardmæssigt henholdsvis en fjernbetjening og muligheden via USB tilslutning til PC og Canon's speciel program.

Du har formodentligt også undersøgt mulighederne via fotoforhandler / importør.

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 22-08-04 16:40

Næste gang du køber kamera så overvej et Nikon D70 så har du ikke problemer med at foto bliver rystet og det kan du også købe fjernbetrening til. Vh. Hæggelin

Godkendelse af svar
Fra : SKELMOSE

Dato : 06-09-06 22:15

Tak for svaret IBM760.