/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Internet Systems Consortium
Fra : emesen
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 28-07-04 21:27

Hvad er dette ? (den møvede sig ind i logfilen på vores server)
http://www.isc.org/index.pl?/about/home/
Her er lidt uddrag fra deres site:
Citat
Internet Systems Consortium, Inc. (ISC) is a nonprofit public benefit corporation dedicated to supporting the infrastructure of the universal connected self-organizing Internet—and the autonomy of its participants—by developing and maintaining core production quality software, protocols, and operations.

The latest ISC Internet Domain Survey was released in January 2004. The Domain Survey attempts to discover every host on the Internet by doing a complete search of the Domain Name System. You can read more about the survey, as well as order the data set.

Nonprofit - men de vil gerne ha' nogle penge doneret.
Er der nogen som kender det.
Eyvind.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-07-04 21:34

Kender det ikke, men det ser ud som om de vil udforske internettet! De søger åbenbart efter domain servere!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-07-04 21:45

Ja det ser sådan ud - men vores server er blevet meget tung - det var derfor jeg kiggede i vores indgangs-logfil

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-07-04 21:59

Hvilket OS kører jeres server med?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-07-04 22:02

SME (linux) e-smith

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-07-04 22:05

OK, men det lyder da lidt mystisk, at de kan få adgang så langt på en Linux.
Hvde det været noget MS er der jo masser af kendte huller, som ikke er lukket. Det må være en ikke fjendtlig udnyttelse af kildekode.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-07-04 22:10

Ja - men det er en ny vi har hentet.
Før var det SME 5.6 nu er det 6.0 og det kan jo være vi har sat et flag ved afhentning af den nye. Det ser da også rimeligt harmløst ud.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-07-04 22:19

Jeg lukker for i dag.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-07-04 22:29

Godnat Eyvind.
Dine spørgsmål er altid spændende og sjældent nogen man kan give et klart svar på

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-04 09:23

Hejsa

hmm underligt, vi kører også med sidste ver. af SME og har ikke været ude for dette !!
årsagen kan være fordi vi har Spam og virus filter installeret på serveren,
som er hentet herfra
http://sme.swerts-knudsen.dk/index.html?frame=http%3A//sme.swerts-knudsen.dk/howtos/howto_22.htm

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-07-04 11:11

Hej DK - den vil jeg kigge på - men jeg aner ikke hvordan noget indstalleres SME - udover at styre fra windowsplatform, ved jeg ikke så meget om SME - jeg er ikke hjemme nu, så jeg vender tilbage senere.
Eyvind.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-07-04 11:19

Jeg ser nu, at jeg allerede er med hos contrib.org hvor din henvisning stammer fra.
Men det er dælme svært, når det foregår på engelsk. (skiftligt)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-07-04 12:18

ja, man skal holde tungen lige i munden.....

det er som nemt nok at installere div. fra swerts-knudsen
men det kræver at man logger på selve serveren (ikke via server-manager mv.)
giv et praj når du er klar så skal jeg guide dig igennem...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-07-04 17:10

DK >
Vores netforbindelse kører så tungt, så vi nedlægger nok serveren og genopretter den.
Vi kan ikke downloade lige nu.
Jeg vender tilbage når vi er klar.
Eyvind.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-07-04 17:17

okidoki
kandu er noget sløv lige pt. også

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-07-04 19:48

Kandu må være den sløveste server i verden!

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 29-07-04 20:57

Tak for svaret dk.
Ny melding..............det var vist os selv.
Der var underlig trafik på ADSL'en - vi tog netværket fra - fik mistanke om et netkort
satte vores gamle compaq/2 netkort i ..........vupti den kører.
Nye og gamle mails dukkede op. "Thank you SME"
Fra logfil:
[citat]
Jul 29 18:53:23 xxxx dhcpd: Internet Software Consortium DHCP Server 2.0pl5
Jul 29 18:53:23 xxxx dhcpd: Copyright 1995, 1996, 1997, 1998, 1999 The Internet Software Consortium.
Jul 29 18:53:23 xxxx dhcpd: All rights reserved.
Jul 29 18:53:23 xxxx dhcpd:
Jul 29 18:53:23 xxxx dhcpd: Please contribute if you find this software useful.
Jul 29 18:53:23 xxxx dhcpd: For info, please visit http://www.isc.org/dhcp-contrib.html
Jul 29 18:53:23 xxxx dhcpd:
Jul 29 18:53:23 xxxx ldap: slapd startup succeeded
Jul 29 18:53:23 xxxx ldap:
Jul 29 18:53:24 xxxx dhcpd: Listening on Socket/eth0/192.168.0.0
Jul 29 18:53:24 xxxx dhcpd: Sending on Socket/eth0/192.168.0.0
Jul 29 18:53:24 xxxx slapd[1979]: slapd starting
Vi tror nu at denne meddelelse er fra udgiveren af serveren, da det kommer efter
opstart.
Så nu vil jeg kigge på dit link...........men vi har jo i forvejen "NORMAN" control på de fleste af computerne.
Eyvind.
PS. Der er stadig vådt på gulvet fra vores sved på panden.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-07-04 23:03

oki

efter jeg installerede Clam Antivirus with Amavis support mv., er norton antivirus næsten
overflødig, fordi 99% eller måske 100% af al mail indholdende virus bliver fanget på mail serveren. (SME)
og Spam ?? ja før fik vi ca. 50 mails hverdag !!!!! nu 1-3 pr. uge

ps. håber ikke der er blevet vandskade............