/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Html koder
Fra : Tompe_10
Vist : 407 gange
20 point
Dato : 28-07-04 20:21

Hvad for et prog bruger man til at lave html koder.....?

det skal helst være freeware

Kommentar
Fra : jb00797

Dato : 28-07-04 20:33

Notesblok ligger i windows
under start alle programmer tilbehør der ligger notesblok
der skriver du koderne og gemmer det ****.html
hvor * er det navn det skal have eks forside.html
håber du kan bruge det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-07-04 21:41

TSW web coder rigtigt godt http://www.tsw.dk/
Stones webwriter alle tiders www.webwriter.dk

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 28-07-04 22:06

brug da notesblok..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-07-04 22:09

Hvorfor gøre det på den svære måde når det kan gøres på den nemme.
Man kan også bruge MS Word eller OpenOffice.org (fuldt freeware kontorprogram på dansk) http://da.openoffice.org/

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 28-07-04 22:16

ja men hvordan kan jeg skrive 1 hvis jneg for eksempel vil have tekst efter min mus hvordan skal jeg så skrive den altså det skal ikke vare en færdig lavet det skal være en jeg selv laver

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-07-04 22:26

Det du vil der laves ikke med html koder så dit spørgsmål er vist lidt uklart formuleret.

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 28-07-04 22:44

nå hvad hedder det det er lavet med så...?
jeg har sku altid kladt det for htrml koder....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-07-04 23:04

Laver hvad?
Hjemmesiden laves med html, men du har så mulighed for at indsætte effekter i CSS, PHP eller java script mm.
Hvordan vil du lave et mousetrail når du ikke engang ved hvad man skal bruge til det.
Man kan jo downloade scripts som man så indsætter i sin html kode.
Du kan godt se, at det er ikke let at vide hvad det er du vil.
Har du et hjemmesideprogram?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 29-07-04 00:54

HTML (Hyper Text Mark-up Language) er et scriptsprog der fortæller din browser, hvilke elementer der skal være på din side og i hvilken rækkefølge: Billeder og tekst.

CSS (Cascading Style Sheets) styrer det enkelte elements egenskaber (farve, position, dimension, marginer osv..)

Javascript/VBscript er dynamiske scriptsprog der lige som HTML, afvikles på klientens maskine og kan bruges til mange 'smarte' effekter: Slideshows, ur, cursor animationer osv..

Java er et ægte objektorienteret programmeringssprog der i forbindelse med webudvikling kan bruges til fremstilling af applets: Små programmer der kan afvikles over nettet på klientens maskine.

Flash er et grafisk system til afvikling af integreret lyd, billed og animation, med et tilhørende kommando-/batchsprog.

PHP (PHP Hypertext Preprocessor), ASP (Active Server Pages), og anden SSI (Server Side Interface) er scripts der afvikles på serveren og kan generere HTML indholdet dynamisk. Bruges bl.a. til chat, besøgstællere, gæstebøger, målrettet reklame, shopping systemer, besøgsstatistiker osv. og arbejder gerne sammen med en database som f.eks. Access eller MySQL.

Håber det satte de væsentligste begreber omkring hjemmeside udvikling på plads Tompe_10.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 29-07-04 10:36

ja jeg bruger microsoft frontpage

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-07-04 11:06

Når du bruger FrontPage behøver du jo ikke nødvendigvis at kunne så meget med scripts så jeg ved ikke rigtigt hvad det er du skal bruge for at kunne lave en tekst efter musen.

Når jeg laver effekter som ikke er integreret i FrontPage finder jeg et java eller DHTML script som jeg sætter ind i HTML, eventuelt efter lidt tilretning.
Hvad mener du med, at du vil lave det selv - at du vil gøre lige som jeg gør? Eller vil du have et program der kan lave scripts?

Godkendelse af svar
Fra : Tompe_10

Dato : 15-08-04 15:26

Tak for svaret molokyle.