/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
min hund plukker hindbær
Fra : jabco9240
Vist : 843 gange
50 point
Dato : 28-07-04 20:02

Hej!

Jeg har opdaget, at min hund - en border collie han - er begyndt at "plukke" hindbær ude i skoven. Når vi nærmer os hindbærbuskene (der er en del) styrter han derhen og "plukker" og spiser løs. Og så er han næsten ikke til at få med igen.

Er der andre, der har oplevet lignende? Jeg synes det er en sjov idé han har fået sig - men nu er vi jo desværre blevet konkurrenter om at få de bedste og mest modne hindbær....

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 60 point
Dato : 28-07-04 20:08

Vores den gamle åd jordbær. Hver gang vi kom i nærheden af et jordbærbed, sprang hun på det. Hun tog aldrig de grønne bær, men kun de modne røde. Men da hun blev ældre, holdt hun op. Så ville hun slet ikke have jordbær mere. Sjovt nok, så havde folk ikke noget imod, at hun åd deres jordbær. De synes, det var så sødt, når hun stod der og stirrede bedende på jordbærrene. Så måtte hun godt gå ind og spise nogen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 28-07-04 20:10

Ja, det kan du tro.
Sidste sommer hyggede min gamle hanhund og jeg os i køkkenhaven med at plukke bær og ærter. Der gik kun et par gange før han selv ryddede ærtebedet, jordbærerne og hinbærene.
De er vel lærenemme.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 28-07-04 20:11

Om det er hindbær eller jordbær stikkelsbær, ribs, solbær så er det ting som er sundt for os
og dyrerne kan godt have hang til det samme,
tænk på dyret som levede det i en urskov, der var ikke noget med at tage ned fra hylderne,
dengang levede de af hvad de kunne finde. Det er det nærmeste jeg kan komme på det spørgsmål.
Mine små pinscher spiser også det frugt og bær de kan komme i nærheden af og de får lov til det.
mvh Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 28-07-04 20:22

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-07-04 20:47

vores Golden spiser også skovhindbær

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 28-07-04 21:07

Jeg tror egentligt det er ganske udbredt, vi har en retrieverkrydsning, som spiser alskens grøntsager, den plukker selv ribs og jordbær, ja selv ærter og radiser, den er så klog at den først spiser ærterne når de har en vis størrelse.
Hvis du byder den er den også helt vild med agurk og appelsin, også banan kan bruges. Men som "bevi54" også skriver, så tror jeg at det grønne og frugt som er sundt for mennesker også er det for hunde.
Velbekomme mvh Benny

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-07-04 21:37

Selv tak. Hende vi har nu, er en golden. Hun æder alle frugter og grøntsager uden undtagelse. Men salat har hun kun villet spise siden hun er begyndt at få Medrol. Så er hun så sulten, at hun æder hvad som helst.
Hilsen Jette