/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Spyd
Fra : .smash.
Vist : 2720 gange
100 point
Dato : 28-07-04 16:54

Hej hej.

Jeg ville bare lige høre om der er nogle der har nogle erfariner med at fiske med spyd.
Hvor i har købt det, eller om der er nogle der selv har lavet et og har nogle gode råd...

Venlig hilsen smash

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-04 17:23

Ved ikke om du er klar over det, eller hvor du vil fiske med spyd, men i Danmark er al spyd og stange fiskeri forbudt i ferskvand.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-07-04 17:29

Mig bekendt gælder det også for fiskning med bue & pil.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-04 17:33

Ja, og der kan også være områder i DK hvor det er forbudt i saltvand

Kommentar
Fra : .smash.

Dato : 28-07-04 18:25

Jeg har kun tænkt mig at fiske med den i saltvand, men jeg vidste ikke at det var forbudt de andre steder...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-04 19:02

Jamen jeg vil da tro du kan købe dem i en butik der handler med lystfiskeudstyr.
Det kan du finde i en telefonbog hvor der er sådan en butik i nærheden af dig, ellers må du søge på netbutikker med fiskeudstyr.

Kommentar
Fra : .smash.

Dato : 28-07-04 19:04

Jeg har prøvet at lede det efter en netbutik der sælger spyd, men uden resultat... Endelig sig til hvis du falder over en!

Kommentar
Fra : porkey

Dato : 01-08-04 20:50

Du kan købe spyd og alt mulig andet grej til undervands jagt i mange netbutikker.Bl.a www.uv-sport.dk
www.s-d-i.dk
Ellers søg under "uv jagt" eller "spearfishing"

Accepteret svar
Fra : psyreged

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-04 09:33

Mon ikke du skulle overveje at gå igang med undervandsjagt!
Det er kanon spændende og du kan skyde skrubber, pighvar, torsk, ørred og multer en mas.

En harpun koster omkring 1000 kr. men du kan nemt lave et håndspyd af en rustfri metalstang.
God fornøjls eller få mere inspiration på min lille primitive hjemmeside: morten.hasseriis.iversen.person.emu.dk
Husk der skal ikk www foran.

Venlig hilsen Morten

Godkendelse af svar
Fra : .smash.

Dato : 17-07-05 14:55

Tak for svaret psyreged.