/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
conventering til dvd
Fra : CCjunior
Vist : 410 gange
30 point
Dato : 28-07-04 16:24

jeg har nu lagt min film ind fra et digital video kamera - redigeret og skal nu ha det convateret om.
jeg har følgende valgmuligheder :
Tape
Avi
MPEG
Stream
Share
I MPEG har jeg valgt DVD i undermenuen men det blev conventeret om til MPEG Video. jeg har brændt det men min dvd kan ikke afspille det..
hvad gør jeg.. er der nogen forslag..

Junior

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 28-07-04 17:38

Er du sikker på at du har brændt den som en DVD-film, og ikke som en DVD med en fil på? (som backup)
Måske er det din DVD-afspiller der ikke kan afspille hjemmebrændte DVD'er, for det er ikke alle der kan det.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 28-07-04 18:47

den kan afspille mere eller mindre alt..men tror du har ret i det første..der er nemmelig en ekstra fil, men hvad format skal jeg så bruge ???

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 30 point
Dato : 29-07-04 04:03

Du kan godt brænde den som en DVD, du skal bare gøre det rigtig. På http://www.avi-vcd.com/avi-to-dvd.asp er der en guide til hvordan. Når du kommer ind på siden, skal du gå ca. ned til midten af siden (SolutionB-step 1) Det er starten hvis du sidder med en AVI-fil. Hvis du har konverteret filen til en DVD-fil starter du ved (SolutionB-step 2).

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 30-07-04 09:28

Tak for svaret dbl.
Jeg har fundet fejlen nu.. mit program kan sq slet ikke brænde dvd hehe.. nu bruger jeg en demo version af Pinnacle Studio version 9
det virker...men tak for forsøget

Junior

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 30-07-04 12:48

Ja, der er en årsag til alt. Det hjælper tit at have et program der kan brænde DVD'er, hvis man vil brænde en DVD.

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 30-07-04 13:14

hehe.. det kan du jo ha så ret i...

junior