/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Søger database
Fra : moltov
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 28-07-04 15:44

Hej Alle

Nogen der ved, hvor man kan finde et godt og billig database, som skal bruges til registrering af computere og computeretilbehør?

VH
Moltov

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-04 15:45

En gratis finder du her.
http://www.nordicos.org/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-04 15:46

Og kig lidt på dette spørgsmål med forslag til databaser.
http://www.kandu.dk/dk/spg/46048

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-07-04 15:47

Hej moltov - er det et program du søger?

Hvis du selv skal opbygge det, kan du måske benytte Excel eller Access, alt efter hvor avanceret det skal være.
Hvad er dine krav.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 28-07-04 15:51

Hej IBM760

Jeg søger faktisk en slags template, hvor det meste er lavet, men hvor jeg kan rette i det.

VH
Moltov

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-07-04 16:01

Hvis du skal lave det i Access, kan du måske finde en template hos Microsoft.

Der kommer et meget langt link:

Citat
http://office.microsoft.com/templates/default.aspx?CTT=6&Origin=EC010272491033&DPC=%257B90110409%252D6000%252D11D3%252D8CFE%252D0050048383C9%257D&DCC=%257BCC29E967%252D7BC2%252D11D1%252DA921%252D00A0C91E2AA3%257D&AppName=Microsoft%252520Access&HelpLCID=1033&CLCID=1033&path=10%2Fstarttemplates%2Easp

Der er måske nogen der kan bruges. (jeg håber det hele kom med).

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-07-04 16:05

Rettelse til sidste indlæg - jeg har kigget nærmere på siden og den er umiddelbart ikke meget værd.

Undskyld.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-04 14:53

Der er muligvis noget at hente i denne Access database til bøger:

http://www.microsoft-accesssolutions.co.uk/book_titles_data_model.htm

Citat
Microsoft Access Database Solutions - Data Model for Book Collection

The following data model is designed to hold information relating to a personal book collection. For this scenario we need to define the following facts:

These facts define the requirements which the Database must meet and should be agreed between the Database User and the Database Designer prior to physical creation.

The draft facts have been defined as:

The Entities required should include:

Authors
Books
Book Formats
Book Categories
Publishers
The Entities are related as follows:

An Author can write many Books
A Book can have many Authors
A Book Category can have many Books
A Book can have many Categories associated with it
A Book Format can have many Books
A Publisher can publish many Books
When asking questions of the database we may need to know:

Do you have any Books by Jilly Cooper
Do you have any Books in the Sporting Category
Do you have the Hardback edition of Riders
The following data model allows these questions to be answered and allows the information contained above to be stored logically and in a structured manner.

Please download the data model relating to Relationships for a Personal Book Collection which is contained in the zipped up Microsoft Word document.

Bøger eller computere - det burde nok ikke gøre den store forskel. (Jeg har ikke prøvet den).

Mvh Ivan

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 29-07-04 14:58

Hej IBM760

Nu gik jeg sku selv igang i Access, og det lover godt allerede Men du får også pointene fordi du er den har har svaret tættest på det jeg ville have...Altså en database, og ikke SQL eller Access...( Hvis du forstår )

Men ihvertfald tak for hjælpen. Iøvrigt en ok side, du har givet mig

VH
Moltov

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-07-04 15:10

Ok Moltov - håber det hjælper lidt på vej.

Mvh Ivan