/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udgifter i forb. med køb af ny brugt bil
Fra : Nadia_fie
Vist : 943 gange
100 point
Dato : 28-07-04 14:44

Hej alle..

Jeg står i den situation, at jeg skal anskaffe mig en bil...
Hvad kan jeg forvente af udgifter?
Jeg vælger ikke kasko, da bilens værdi ikke vil være en kasko værd, så en ren ansvarsforsikring.
Der kan selvfølgelig ikke sættes tal på som sådan, men hvis I kan opstille de forskellige ting i punktform, ville det være great...
Jeg ved der er følgende:
Købsudgift
Evt. rep.
Ansvarsforsikring
Ansvarsforsikringsafgift
Vægtaftgift/Grønafgift
Benzin

Er der noget jeg har overset?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-04 14:48

Forsikring afhænger af flere faktorer, der kan ikke gives svar.
Vægtafgift afhænger af biltype, ikke svar heller.
Bensin afhænger af oktantal, se tankstation.
o.s.v. o.s.v.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 28-07-04 14:55

Du har overset ejerskifte (motorkontoret). Omkring 400 kr. tror jeg.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-07-04 14:57

Jo billigere den brugte bil er .......................Jo dyrere KAN den blive i reparationer.
En billig bil der har været dyr fra ny, er som regel meget slidt.
Ikke for at gøre dig ked af det - men sådan er det tit.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-04 15:02

Jeg tror, kun tror. At det koster i alt ca. tre kroner pr kilometer at køre i egen bil.
Det kommer jo meget an på købsprisen og bilens levetid.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-04 15:09

Men på forbrugernes internetportal er der en side, hvor du kan regne
lidt på hvad det koster at eje en bil.
http://www.forbrug.dk/test/testbasen/biler/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-04 15:25

Noget af det der kan blive dyrest er reparationsomkostninger og der er det ikke ligegyldigt hvilken bil du vælger.
Nogen kan være særdeles uheldige.
Læs bl.a. www.kandu.dk/dk/spg/45651

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 28-07-04 15:43

Du kan være heldig og få dig en "regulær" og billig brugt bil som du ikke har ret mange omkostninger på ud over de allerede nævnte købs-og faste udgifter. Jeg havde eksempelvis en Mazda 626 2.0 Diesel fra '86 som jeg købte for 8.000,- og selv satte i stand og synede for yderligere ca. 8.000,-. Så kørte jeg i den i godt 3½ år (70.000 km) og kostede ikke andet på den end benzin og olieskift + en ny bagpotte. Jeg solgte den for 5000.- usynet , så den var alt i alt et meget rimeligt "bekendtskab". Derimod stod en Nissan Sunny 1.7 Dielsel fra samme år mig i over det dobbelte fordi der hele tiden var et eller andet der gik i stykker eller skulle udskiftes.
Så du kan som nævnt være enten heldig eller uheldig med dit bilkøb. Søg så mange oplysninger du kan på den model du har i kikkerten og hør andre hvad erfaringer de har med en sådan model og mærke....ikke fordi det giver nogen garanti for noget, men det giver et fingerpeg om hvor du står henne.

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-07-04 15:54

Der er stor forskel på en god brugt bil og en godt brugt bil!
Ud over alm. forekomne reparationer, så er der begrebet vedligeholdelse. Dæk, olieskift, tændrør, undervognsbehandling, vask osv. Vedligeholdelsen kan medvirke til, at man sparer på reparationsudgiften. Det kan eksempelvis være billiger, at give 3000 kr. på en undervognsbehandling hvert tredie år, end skulle til pladesmeden, der er 8 timers pladearbejde allerede betalt!
Det du selv kan lave/service din bil med er jo billigst.

Held og lykke til

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 29-07-04 07:32

Hvad skal du give i forsikring (ansvarsforsikning) og har du undersøgt om der er nogle der er billiger. jeg spøger fordi jeg står og selv skal handle og fået at vide at jeg som ny og ung under 25 år, skal regne med ca. 8000 kr. Måske man kan få den lidt billiger ???.
Ellers kan jeg kun sige at havde en billig bil er en bil hvor man selv kan lave en del selv.

Mvh
Joker 138

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 29-07-04 07:56

Et godt råd til dig joker138, og alle andre (nystartende) bilister, er at hvis du står overfor at skulle købe en brugt (ældre) bil som din første egen bil og dermed skal have tegnet din første (bil)forsikring, så sørg for at finde et bil-mærke/model som der findes en bilklub med i landet...f.eks. en VW Polo, Golf eller Opel Kadett, Manta osv. Langt de fleste bil-(mc)klubber har tilknyttet en forsikringordning som man igennem dem næsten altid kan tegnes på (MEGET) lempelige vilkår.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 30-07-04 12:53

Jeg skulle give ca. 10.500 kr ved Tryg, for en 405'er... Altså mellemklasse... Prisen variere med op til ca. 500 kr hos dem, afh. af egenvægten...
Ved at sætte den i en af mine forældres navne, kan jeg slippe med blot ~ 2300,.! Altså _REN_ ansvarsforsikring...