/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skærmkanter bag - Kadett E
Fra : aniels32
Vist : 679 gange
100 point
Dato : 26-06-02 21:12

Nogen der har erfaringer med hvad det koster, at få svejset nye bagskærmkanter i på en Kadett E Sedan? De er vel nødt til at være i orden til syn?

/Anders
Kadett E 1,3S Sedan 1986

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 21:24

> Nogen der har erfaringer med hvad det koster, at få svejset nye
> bagskærmkanter i på en Kadett E Sedan? De er vel nødt til at være i
> orden til syn?

Hmm lige en ide. Har set nogen tyskere sætte forskærme fra en Kadett C bagpå
en kadett E. Det så ret godt ud. Bare en ide. Aner ikke hvad det koster
andet end ikke ret meget hvis man selv kan.
Brian

Kommentar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 26-06-02 23:34

det er forskeligt fra værksted til værksted, men jeg vil kunne gøre 1000kr for 2 skærmkanter bag. hvis det er det du tænker på held og lykke! MVH Dj_Kaffe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 22:45

"Brizz" <bs_jeg_gider_ikke_spammail@XXXgronaerten.dk> skrev i en meddelelse
news:cppS8.86877$N46.2380240@news010.worldonline.dk...
> > Nogen der har erfaringer med hvad det koster, at få svejset nye
> > bagskærmkanter i på en Kadett E Sedan? De er vel nødt til at være i
> > orden til syn?
>
Klarede mig i gamle dage (for 15 år siden) med spartelmasse - ved ikke, om
det ville blive accepteret i dag...

Har selv skiftet de bagerste skærmkanter på to forskellige Kadetter...selve
skærmkanterne koster ikke så meget (uoriginalt), men det er da et relativt
stort stykke arbejde, da det, de skal svejses fast på, tit er ligeså rustent
som den yderste del. Endelig kan der osse være større eller mindre huller i
selve skærmkassen...

> Hmm lige en ide. Har set nogen tyskere sætte forskærme fra en Kadett C
bagpå
> en kadett E. Det så ret godt ud. Bare en ide. Aner ikke hvad det koster
> andet end ikke ret meget hvis man selv kan.
> Brian
>
....bemærk lige, at det formentlig kun kan lade sig gøre på en 3-dørs...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 27-06-02 15:53

"aniels32" <aniels32.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:agoS8.9807$va.915513@news000.worldonline.dk...
> Nogen der har erfaringer med hvad det koster, at få svejset nye
> bagskærmkanter i på en Kadett E Sedan? De er vel nødt til at være i
> orden til syn?
>
> /Anders
> Kadett E 1,3S Sedan 1986

Lidt rust i en skærmkant betyder intet til et syn, med mindre det er meget
slemt (Hul).Det er min erfaring!
Mvh
Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 16:03

On Thu, 27 Jun 2002 16:52:50 +0200, "Jan M Pedersen"
<janm@pedersen.mail.dk> wrote:

>Lidt rust i en skærmkant betyder intet til et syn, med mindre det er meget
>slemt (Hul).Det er min erfaring!

Jep - der må ikke være et åbent sår på karrosseripladen, som kan rive
fodgængerens bukser eller bare ben.

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 22:52

On Thu, 27 Jun 2002 17:02:59 +0200, Mogens Knudsen wrote:

> On Thu, 27 Jun 2002 16:52:50 +0200, "Jan M Pedersen"
> <janm@pedersen.mail.dk> wrote:
>
>>Lidt rust i en skærmkant betyder intet til et syn, med mindre det er
>>meget slemt (Hul).Det er min erfaring!
>
> Jep - der må ikke være et åbent sår på karrosseripladen, som kan rive
> fodgængerens bukser eller bare ben.
>
> --
> /Mogens
> http://alfa.tkrath.dk

Na. Jeg fik nu synet min bil, selv med rimelige store (og delvis
manglende) kanter. Jeg tog
dog de værste ruststumper af. Synsmanden foreslog selv at jeg blot skulle
runde kanterne med en fil, eller sætte en kantliste på.

Det gjore dog selvfølgelig at han var ekstra opmærksom på andre fejl på
bilen.

Mvh

Adam

Godkendelse af svar
Fra : aniels32