/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Lyst hår
Fra : Nadia_fie
Vist : 3986 gange
100 point
Dato : 28-07-04 13:02

Nu har jeg så afbleget mit hår som er blevet ret lyst. men det har lidt gult i også. nu vil jeg ikke afblege det igen da mit hår ikke kan klare det. Så er mit spørgsmål: Vil det være nok bare at tage en aske blond farve og proppe i? eller skal jeg gøre noget andet?

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 28-07-04 13:07

Vil du farve det hår der er blevet gulligt?
Jeg har desværre dårlige erfaringer med hjemmefarvning af lyst hår. Jeg går altid til frisøren hvis jeg skal have lyse striber eller lyst bundfarve:) Det er bare så ærgerlig hvis det går galt:(

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-04 13:11

Det kan være meget forskelligt hvordan hår reagerer på farve, især efter "mislykket" afblegning.
Jeg synes du for at undgå værre "katastrofe" skal tale med en frisør.

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 28-07-04 13:11

Hej,
Jeg vil helt klart anbefale Marias råd - gå til frisøren. Du ved ikke hvor meget dit hår kan tåle.
Frisøren har nok lidt mere tjek på det.

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 28-07-04 13:14

En skyllefarve kan ligefrem være god for håret. Og det er ikke en mislykket afblegning jeg vil bare gerne have det lidt mere naturligt og jeg læste i et andet spørgsmål her inde at man kunne bruge aske blond.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-04 13:19

Okay så, men det er rigtigt, at askeblond normalvis giver det "hvide" skær du sikkert efterlyser.
Men jeg er så ikke enig med dig i, at farve er godt for håret. Der er alt for mange skrappe kemikalier i, selv om skyllefarve ikke er de værste.

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 28-07-04 13:24

Hvis du har brugt en almindelig blond farve til håret, vil det normalt give et rødligt eller en gullig nuance.
Bruger du tilgengæld skandinavisk blond eller askeblond, så får du en nærmest hvid hårfarve.
Jeg vil bare stadig anbefale dig at gå til frisøren...Det er ikke en god ide at farve en ny farve ovenpå den anden blonde farve
En anden gang kan du måske starte med at bruge askeblond eller skandinavisk blond.

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 28-07-04 13:49

Jeg vil aldrig kunne starte med en aske blond eller alt andet end en afblegning da min naturlige farve er brun. Der skal en afblegning til at trække farven ud. Min frisør sagde ihvertfald det kan være godt med en skylle farve, da den giver meget glans, Og jeg har ikke indtrykket af at der er mange kemikalier i. da de bliver ved med at udvikle nye hårfarver og de bliver mildere og mildere. Hvis jeg farver mit hår men en skylle farve i aske blond. vil den gule farve så komme igen med tiden?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-04 14:17

Ja, den gule farve vil komme igen indtil dit hår er vokset ud igen, for det gule er ikke noget der er farvet på, men det er sådan dit hår er blevet ved at du har fjernet den naturlige farve, hvis du forstår.

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 28-07-04 14:26

Så kan man vel bare farve det med en permanent aske blond farve?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-04 14:43

Ja, hvis dit hår kan tåle det, for det skal du jo gøre jævnligt eftersom du får din almindelige farve i hovedbunden når håret vokser ud, og det er så ikke sikkert det askeblonde farver det på samme måde som det afblegede.