/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
KaVAkandu - Tilfreds med MEDION fra ALDI
Fra : IBM760
Vist : 690 gange
30 point
Dato : 28-07-04 13:00

Hej KaVAkandu - et enkelt spørgsmål vedr. dit tip: 'Tilfreds !' med MEDION fra ALDI.

http://www.kandu.dk/dk/tip/8607

Du skriver:
Citat
Har I en MEDION fra ALDI og er sådan set tilfreds med den, så gå ikke ind på (AIDA32) for så vil I se at I ikke har det som I har købt.
Men ellers er det et lille fint program, så tak til Belladona og Swarn.
Kan findes på http:/www.majorgeeks.com

Hvis man nu ikke lige har adgang til en Medion PC kan det være lidt svært, at kontrollere hvad der mangler.
Gider du give en kort beskrivelse?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : the_expert

Dato : 28-07-04 14:33

Kan han næppe han er bare en pointrytter.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 28-07-04 14:37

Jeg hentyder til testprogrammer AIDA32 som Belladona og Swarn skrev om, som ser ud til at være et lille godt program.
Det fortæller meget om ens maskinemen.
Da jeg kørte det kunne jeg se, at det som der stod i den brochure og "manual" som jeg har gemt ikke stemmer overens med det som testen kom op med.
Så tipset er vel sådan set rettet kun til nogle med MEDION Computer.
Så det skulle så måske ikke være et tips, men et spørgsmål.
Så hvis jeg kan lukke det så vil jeg.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 28-07-04 14:41

Til IBM760 og the_expert

Nej det er jeg ikke og hvad der kommer ind vil jeg gerne give til jer og andre der føller sig snydt.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-07-04 14:57

Hej KaVAkandu - det er ren nysgerrighed at jeg stiller spørgsmålet.

Hvis du har konstateret uoverensstemmelser mellem hvad Medion / Aldi har opgivet af specifikationer og hvad du har fået vist via AIDA32, ville det være rart at få oplyst det.

Og hvilke typer Medion PC'er drejer det sig om - stationære / bærbare o.s.v.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 28-07-04 21:09

gd
Har kørt AIDA på medion titanium md 8080 XL
Den viser stort set korrekt - med undtagelse av produkt nøgle - prod n. på computerens bagside er ikke den samme som AIDA oppgiver - hva som er grunden ved jeg ikke
Jeg undlader ikke at nevne at computerens hardware har endel mangler.
feks ingen av drevene (sony dvd og pioner brænder) har en indikator lampe som viser at de arbejder - videre mangler begge mulighed for at nødåbne skuffen (hvis skiven skulle kile seg fast)
Hard-dsiken har heller ingen indikator på at den er aktiv el ej.
Computeren mangler restart knap (den har en vanlig av/på knap) men det gives ingen mulighed for at genstarte uden ved at man slår computeren helt fra.
Det er ikke med floppy drev, det er ikke det store - men skal altså købes og skrues på plads.
Computeren har i det hele endel ejendomligheder som jeg ikke har hatt på tidligere maskiner jeg har købt.
Men prisen er jo lav, men av og til kan man købe for billigt.
Jeg har forøvrig forsøgt at sende e-mails til medions support afdeling, har ALDRI fået svar.
Nilsen

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-07-04 21:41

Hej nilsen - d.v.s. du har umiddelbart ikke konstateret uoverensstemmelser mellem de opgivne specifikationer og hvad AIDA viser.

Manglende indikatorlamper / nødåbning / restart knap o.s.v. vises formodentligt ikke af AIDA, men er rent visuelle informationer.

Det er primært uoverenstemmelser vedr. specifikationer som CPU / RAM /MHz o.s.v jeg forventer, at KaVAkandu burde komme med oplysninger om.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 28-07-04 21:45

gdi
Så vidt jeg kan se vises cpu - ram - hd - drev etc korrekt i aida.
Det jeg skrev var i grunden en lille advarsel til at købe medion fordi den er billigt.
Nilsen

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 29-07-04 13:30

Jeg har lige læst jeres kommentare og vender tilbage lige så snart jeg har tid.
Det bliver nok i aften en gang, for I skal nok få min beskrivelse af det, jeg mener som ikke passer, med det som jeg har købt.

En rigtig god sommerdag.

Mvh. Karsten

Accepteret svar
Fra : KaVAkandu

Modtaget 30 point
Dato : 30-07-04 05:52

Hej.

Nå jeg skal jo til det.
Ser I jeg købte en MEDION MD 8008 den 26-03-2003 så godt så vidt, jeg havde en (COMPAQ Presario 7990) før, så dette var jo noget af en god oplevelse.
Der gik bare ikke ret lang tid før jeg måtte til service med den (det vil blive for lang at fortælle det hele), men jeg fik det meste lavet, men der var nogle ting som jeg mente der var galt stadigvæk, men det eneste jeg fik, var nogle dumme svar, (efter min mening) så jeg havde sådan set indordnet mig efter det.
Så prøvede jeg AIDA32 og så kunne jeg se at jeg havde ret, men Compare Service vil ikke bruge de data der kommer fra anden side end Deres egen.
Jeg har før testen den med Sandra (Testprogram) og dette program fortalte og at der var noget der ikke stemte, men ikke så godt som AIDA32 det går virkelidt i dybden.

DVD drevet er ikke et SONY men et JLMS-Lite On.
RAM SAMSUNG 512 MB ja, men ikke DDR 333Mhz. men DDR SDRAM PC2700 166Mhz.
USB 5 stik ja, men ikke 2.0, men 2stk. 2.0 og 3stk. 1.1
Kan ikke lukke med en USB enhed kørende, for så vil den ikke starte igen, selv om BIOS / Power Management Set / PM Wake Up Event / er sat til Disabled.
Det vil så også sige at jeg ikke kan bruge en USB strømskinne, da USB porten ikke vil slukke.
Kan heller ikke slukke Ethernet LAN i BIOS - Wake Up Event, men skal bruge netafbryder.

De andre ting som nilsen skriver om er rigtige, men til at leve med.

Det jeg mente med mit "TIPS" var, at jeg får meget at vide med AIDA32 og måske ikke det, som jeg var lovet da jeg købte maskinen MEDION 8008.

Mvh. Karsten

God weekend.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-07-04 10:49

Hej Karsten - jeg har læst din beskrivelse og hvis jeg sammenligner med specifikationer på nettet er der uoverensstemmelser:

http://www.zdnet.de/enterprise/client/0,39023498,10003443,00.htm
http://www.hardavenue.com/reviews/medion80081.shtml

Nu ved jeg ikke hvilke specifikationer der står i den manual du har fået sammen med maskinen.
Oftest kan der være skrevet noget med småt - forhold om ændring af specifikationer o.s.v.
I produktion af PC'er sker det ofte, at man går ud på det frie marked og finder CD / DVD drev, HD o.s.v. hvor de pt. kan levere eller hvor prisen er rigtig. Men for forbrugeren virker det ikke seriøst.

Derimod er de manglende 3xUSB 2.0 porte og den ændrede RAM ikke noget der bør forekomme.
Da du havde PC'en til reparation - blev der udskiftet dele eller er det de originale dele der sidder i maskinen?

Compare Service burde kunne give en fornuftig forklaring - ellers kontakt Medion eller Aldi. De er helt sikkert interesseret i at deres produkter lever op til specifikationerne, samt at deres support i DK leverer den rigtige kvalitet.

PS: Umiddelbart kender jeg ikke "Compare Service" - jeg mente, at Medion havde et support center i Herlev.

Mvh Ivan

Godkendelse af svar
Fra : IBM760

Dato : 30-07-04 10:50

Tak for svaret KaVAkandu.

Du har fortjent det.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 30-07-04 11:36

Hej Ivan

Det som jeg skriver Compare Service (skulle havde skrevet Compare Support) er Medion Service Center i Herlev.
Jeg har lige set lidt på de 2 link du har henvist til så dem vil jeg lige se lidt mere på.
Det med RAM det burde jeg vel nok få rettet, da det jo skulle DDR 333Mhz.
Der står ikke så meget i manualen, men det jeg købte den efter, var den reklame som kom fra ALDI mandag den 24-03-2003 den har jeg stadigvæk.
Jeg har fundet ud af at det er JVC. der lavet JLMS-Lite On så det er vel lige så godt?.
Ja der blev rep/skiftet Mainboard-RAM-Harddisk og al software.
Så jeg tro nok at vil kontakte dem igen.

Mvh. Karsten

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-07-04 11:41

Hej Karsten,

hvis de har rep/skiftet Mainboard-RAM-Harddisk - kan det jo være her problemet er opstået.
De må i det mindste kunne gøre rede for - hvorfor de evt. har monteret dele, der ikke opfylder specifikationerne.

Held og lykke.

Ivan