/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Browser skal fylde skærmen!
Fra : dat
Vist : 1508 gange
100 point
Dato : 28-07-04 12:42

Hej i sommervarmen(!!)
Jeg har: Windows 2000 med Microsoft Internet Explorer.
Når jeg klikker til en anden internetside åbnes denne ikke altid i fuld størrelse, altså så det fylder hele skærmen, det ville være dejligt. På den anden side, så skal det være muligt, efter at den nye side fylder hele skærmen, at kunne gøre den mindre, alt efter mit eget ønske.
Kan du hjælpe???
VH
dat

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-07-04 12:55

Hvis du trykker F11 nå du er i et browservindue maximeres den.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-07-04 13:15

Du kan ikke pille ved størrelsen på et maksimeret vindue. Og det er det jeg forstår du vil, når det er maksimeret.
Når det ikke er maksimeret men blot åbnet i en tilfældig str. kan du trække i hjørnet(alle 4).

Men du kan for at maksimere:

Dobbeltklik på titellinien og vinduet maksimeres med det samme !

Kommentar
Fra : dat

Dato : 28-07-04 13:15

Hej emesen.
Klart, men jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke kan få programmet til selv at lave det lille nummer. Jeg klikker MEGET rundt på nettet.
Hilsen
dat

Accepteret svar
Fra : konkurrencesvar.dk

Modtaget 110 point
Dato : 28-07-04 13:18

Internet Explorer er lidt "dum"

Internet Explorer husker nemlig, hvilken vinduesstørrelse, der har været brugt, sidste gang du åbnede lukkede et åbent Internet Explorer-vindue, blot kan programmet ikke huske, at det har v æret maksimeret.

Tricket er derfor manuelt at trække Explorer-vinduet så stort, at det fylder hele skærmarealet UDEN at maksimere det – og så lukke det.

Næste gang du åbner Explorer eller holder Shift-tasten nede, for at åbne et hyperlink i et nyt vindue, så åbnes Explorer-vinduet ”maksimeret”.

Kommentar
Fra : dat

Dato : 28-07-04 13:18

Hej taliskoko.
Også forstået, men det kræver at jeg er aktiv - men hvis det ikke kan klares på andre måder, så må jeg leve med det. Men måske er jeg bare doven. Men det er en irritation.
Hilsen
dat

Godkendelse af svar
Fra : dat

Dato : 10-09-04 13:40

Tak for svaret konkurrencesvar.dk.
Tak for svaret.
vh
dat