/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Oskar er væk
Fra : lunadc
Vist : 586 gange
500 point
Dato : 28-07-04 10:07

Vores dejlige kat Oskar øremærket pja032 i begge ører forsvant fredag den 23/7, i Haderslev, Oskar er en stor (ca. 8 kg) kastereret hankat på 10 år han er gråstribet med hvide aftegninger, hvis nogle af jer er fra Haderslev og har set ham i området omkring Humlegårdsbæk så giv endelig lyd.
Bodil

Kommentar
Fra : Lns

Dato : 28-07-04 10:41

har du prøvet at hænge en sedel på hos den lokate købmand o.l.? det plejer at "give pote"

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 510 point
Dato : 28-07-04 10:59

Efterlys den hos politiet de har en bog de skriver dette op i; Har lige selv prøvet det.

Ellers er der følgende link til efterlysning og fremlysning:

http://www.kattens-vaern.dk/Templates/Template_Default.aspx?pageID=1

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/9741bd22e6f20376c1256b2200413fdd (under familiedyr)

http://www.inges-kattehjem.dk/opslagstavlen/Efterlysning/lavEfterlysning.asp

Og ellers er der jo opslag hos købmanden, indkøbscentret og den lokale avis.

Pøj Pøj med det...

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-07-04 11:51

prøv at lave en efterlysning med billede af katten samt tlf nr og en adresse og gå så ud og hæng dem op i div. opgange ,lygtepæle osv ; en kat kan godt strejfe om i mdr for så pludselig at vende hjem igen , men den kan jo også være kommet til skade , så prøv at kontakte falck kan ikke lige huske hvad sådan en hund hedder men de ved det den bliver brugt til at lede efter påkørt vildt osv så kan den sikkert også snuse sig frem til Oskar håber i finder ham igen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-07-04 11:53

Gratis annonce kan også indrykkes her.

http://www.dyrenettet.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-07-04 12:04

Til Return.

Man vil ikke bruge schweisshunde til at lede efter en kat. Ved det lyder lidt hårdt, men sådan er livet.

Falck kan bestille schweisshunde når en bilist ved hvor eller har set et stykke råvildt der er rykket ind i bevoksningen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-04 12:30

Søg under fremlysning katte, der er mange steder for fremlysninger.

Sæt sedler op i butikker
Sæt annonce i lokalaviserne.

Min kat som ikke var øremærket forsvandt i marts, og han blev indleveret på internatet i Brande sidst i Juni,det er 80 km. fra hvor jeg bor.
Så katte kan komme langt omkring

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-07-04 12:38

Hej lundac.
Jeg håber virkkelig både for dig og katten, at den kommer hjem igen.
Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-04 15:36

Har du prøvet at henvende dig til dyreklinikkerne i området.
Den kan jo ske at være indleveret hvis den evt. er kommet til skade.
Nu ved jeg ikke om du har den registreret i Dansk katteregister eller Det Danske katteregister, men hvis ikke, kan man jo ikke finde frem til hvor katten hører hjemme.

Håber da den dukker op igen . Det er forfærdeligt når ens dyr forsvinder og man ikke ved hvad der er sket med dem.

Godkendelse af svar
Fra : lunadc

Dato : 30-07-04 08:13

Tak for svaret taliskoko.
         Oskar er kommet hjem vi ved ikke hvor han har været men han var ikke sulten og virkede glad og tilfreds.
Dumme lille mis at gøre os så bange.
Bodil

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-07-04 10:56

Det var da godt han fandt hjem igen.

Vi er iøvrigt begyndt at Chipmærke vores katte, kombineret med eller istedet for øremærkning. Det er billigere og pænere. Og resultatet er i sidste ende det samme.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-04 14:35

Det er dejligt at høre, at Oskar er hjemme igen.

Desværre tænker han og andre katte sikkert ikke på hvor urolig man bliver når de er på udflugt i for lang tid.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-04 14:39

Taliskoko, jeg ser lige at du er begyndt at chipmærke i stedet for øremærke.
Det bliver af mange frarådet kun at bruge chip af flere årsager. Bl.a fordi folk så ikke umiddelbart kan se det er en mærket kat. Der har også været en del kritik af Falck i visse egne, fordi man ikke hos dem tjekker om en kat er chippet hvis den findes tilskadekommen eller kørt over.