/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
nærmest Dogo Argentino opdrætter i Esbje~
Fra : cica
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 27-07-04 23:19

jeg søger en dogo argentino opdrætter eller kennel i esbjerg omegnen

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-07-04 23:36

hej ved ikke om du kan bruge dette http://home.worldonline.dk/isl37607/opdraet.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-07-04 11:48

Her er nok et godt udgangspunkt for kontakt.
http://www.dogoargentino.dk/

Kommentar
Fra : KennelKipler

Dato : 29-07-04 20:19

Der er kun én kennel registreret i Danmark
Men de laver dælme også nogle flotte hunde, som også kan mere end at se godt ud.

www.vangils.dogoargentino.dk

Men du skal vide at de ikke har hvalpe på lager. De avler seriøst, og ikke alle kan købe hos dem.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

Kommentar
Fra : cica

Dato : 30-07-04 23:29

Hej Marie ( KennelKipler) ...

Tak for svaret...

Er det virkeligt rigtigt at der kun er èn kennel i Danmark, det må jeg nok sige, der havde jeg slet ikke regnet med...

Ved du tilfældigvis hvad deres hjemmeside adresse eller e-mail adresse er?

Hilsen cica

Accepteret svar
Fra : KennelKipler

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-04 11:55

Hej

Ja deres hjemmeside er den jeg skrev www.vangils.dogoargentino.dk

Der er også én mand uden kennelmærke som avler stødt.
Men det du skal være opmærksom på er især om hvalpene er BAER testede, hvilke HD og evt AA resultater som forældredyrene har.
Bed om at se forældredyrenes BAER-tests, de skal begge kunne høre på begge ører, ellers er det bestemt ikke seriøs avl.
Det er heller ikke nok at hvalpene er BAER-testede, bed om at se deres tests, hvis en hvalp kun kan høre på ét øre, kan den stadig blive en velfungerende hund, bare ikke i avls sammenhæng.

Sørg for at se tævens psyke an, den skal være til at komme til, nusse med og du skal kunne røre ved hvalpene uden hun flipper ud.

Det er ikke sikkert at du kan møde faderen, da der ikke er særlig mange dogoer herhjemme, er det sjældent at dem der avler selv har den helt rigtige han at putte på tæven. ( ja sådan er det faktisk med alle racer!)
Men har de selv faderen så skal du også se ham an, og han skal bestemt også være til at komme til, nusse, møsse og alt det der.

God fornøjelse.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

Godkendelse af svar
Fra : cica

Dato : 10-08-04 21:22

Tak for svaret KennelKipler. Du har været en kanon hjælp.... Og undskyld at jeg accepterede svaret så sent, men jeg er ikke logget på så öfte...

Hilsen "Cica"...