/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tandlæge
Fra : snusi
Vist : 2432 gange
150 point
Dato : 27-07-04 18:16

Hej.

Jeg har for ca. 4 år siden fået lavet en krone på en tand, uden at den først blev rodbehandlet. Jeg havde ondt i tanden før jeg fik lavet kronen og stadig bagefter.

Jeg var til tandlæge mange gange uden at det blev bedre. Jeg besluttede derfor at skifte tandlæge for at se om det kunne hjælpe.

Desværre er det ikke blevet bedre. Tanden med kronen er nu blevet rodbehandlet, men jeg havde stadig ondt. Den nye tandlæge mente at det var tanden bagved der var noget i vejen med, så hun besluttede at se den efter, og de viste sig at den var rodden uden at der er nogen der har kunnet se det på alle de røntgenbilleder jeg efterhånden har fået taget.

Den bagerste tand blev repareret, men jeg har stadig ondt. Har dog ikke været til tandlæge de sidste par måneder, fordi det hjælper jo ikke alligevel, og det er hundedyrt.

Nu er det så kommet så vidt at tanden som har en krone og som jo også er blevet rodbehandlet, er begyndt at bløde ved kanten.

Jeg har fået penicillin 4 gange i den tid jeg har været hos tandlægen, så den skulle jo ikke være betændt.

Tanden (eller hvad det nu er) gør ondt, men jeg kan holde smerten ud, sikkert kun fordi jeg får fast smertestillende pga noget andet.

Er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?

Det sidste tandlægen talte om var at jeg, hvis tanden blev ved med at gøre ondt, var nødt til at få den opereret nedefra.

Tanden er efterhånden blevet så dyr at jeg må have hovedet i et pengeskab . Indtil nu har det kostet lige ved 10.000 kr, og uden at det er blevet bedre.

Snusi

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 27-07-04 18:26

Har du mulighed for at komme på tandlægeskolen i Århus eller København. Hvis du har, kan jeg anbefale at du besøger dem. Bliver du visiteret til behandling, er det kun materialer du skal betale. Det er ekspertise du henvender dig til.
Torben

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 160 point
Dato : 27-07-04 18:28

Kig lidt på denne side.
http://www.avmintand.dk/

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-07-04 18:31

hej her er et link som du nok kan få noget ud af http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/tandrodsbetaendelse.htm

og et mere tjek siden der står noget om det men ved ikke om der et det samme http://www.zendium.dk/8_spoerg/vis_spm.asp?ID=99

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-07-04 18:34
Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 28-07-04 06:44

Tak for svaret Teil.

Jeg har allerede kontaktet en af tandlægerne, så nu venter jeg bare på at få en tid.

Mange tak.

snusi