/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nyhedsgruppeservere? Adgang
Fra : bantam
Vist : 736 gange
100 point
Dato : 26-06-02 17:03

Hej alle
Nu håber jeg at jeg kan stille spørgsmålet, så det kan forstås, det drejer sig om at man har en udbyder f.eks. tiscali, og så har man jo adgang til deres nyhedsgrupper, men hvordan kommer får man adgang til en anden dansk eller udenlansk nyhedsgruppe, fra en anden udbyder, den kommer op og siger ingen adgang til denne nyhedsgruppe.

Håber på svar og takker på forhånd.

Med velig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 17:25

Hej Bantam,

det kommer lidt an på hvad du mener

hvis det er fordi du vil på en anden udbyders server, kan det bl.a. være fordi du skal bruge et brugernavn og password, for at logge på den andens udbyders newsserver. Også er det ikke engang sikkert at det kan lade sig gøre.

hvis du mener de nyhedsgrupper som du for at vide eksistere af din udbyder skal du klikke og abonnere på dem.

kan du evt. uddybe spørgmålet lidt mere?

håber det kan bruges...

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 26-06-02 17:32

Hej Strarup

Det er lige det jeg mener, nemlig at komme på en anden udbyders server, og det mente jeg nok var umuligt.

Tak for komm.

Mvh.

Bantam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 16:21

bantam <bantam.news@kandu.dk> wrote in message
news:zCkS8.86804$N46.2363659@news010.worldonline.dk...
> Hej alle
> Nu håber jeg at jeg kan stille spørgsmålet, så det kan forstås,

Det lykkedes rimeligt ..

> det
> drejer sig om at man har en udbyder f.eks. tiscali, og så har man jo
> adgang til deres nyhedsgrupper

Ja Deres interne grupper .. dem der omhandler den specifikke udbyder ..

> , men hvordan kommer får man adgang til
> en anden dansk eller udenlansk nyhedsgruppe, fra en anden udbyder, den
> kommer op og siger ingen adgang til denne nyhedsgruppe.
>

du får ikke adgang .. du skal have fat i deres news server og der
kommer du ikke ind fordi du ikke er kunde hos dem .. deres
interne grupper ligger ikke på andre udbyderes servere

og nu kommer jeg i tvivl om det i virkeligheden ikke er andre udbyderes
news servere du har problemer med at koble på for jeg kan ikke se
hvordan du kan blive afvist til enkelte grupper ..

Regards

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 17:45

hej Bantam

det kommer an på om der kræves brugernavn og password, og hvordan din udbyders politik er.
jeg har f.eks. Tiscali/worldonline

jeg kender en englænder som har en engelsk udbyder, og selvom jeg fik hans brugernavn og password, kunne jeg ikke logge på hans udbyders newsserver.

men jeg kan f.eks. godt komme på Microsofts Newsserver... Så ved jeg ikke om det er fordi den er public eller det er noget andet der gør sig gældende.

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 18:18

Hej igen,

det kan godt lade sig gøre med Public Newsservere, men jeg ved ikke om det var dem du også mente, da du sagde udbydere...

Du kan f.eks går her ind
http://sunsite.dk/info/usenet.xml
eller bare trykke her-->
news://sunsite.dk/auc.news
for at teste om det virker eller ej.
Du kan altid slette den igen…

evt. og ta' et kik på den her side -->
http://www.clackas.de/html/newsserver.shtml

den har også et link til en masse public newsservere...
http://www.lackas.net/yellow/news.shtml

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 18:30

Hej igen,

hvad er det forresten en slags nyhedsservere du vil på... kan du evt. gi' et eksempel?

hvilket format/protocol NTTP eller NEWS?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 26-06-02 19:01

Hej Strarup

Jeg ved faktisk ikke hvad det er for en slags n.s. eller format, for jeg spørger for en anden, så det kan du først få svar på i morgen, men tak for din hjælp foreløbig.

mvh.
Bantam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 18:33

bantam wrote:
> Hej alle
> Nu håber jeg at jeg kan stille spørgsmålet, så det kan forstås, det
> drejer sig om at man har en udbyder f.eks. tiscali, og så har man jo
> adgang til deres nyhedsgrupper, men hvordan kommer får man adgang til
> en anden dansk eller udenlansk nyhedsgruppe, fra en anden udbyder, den
> kommer op og siger ingen adgang til denne nyhedsgruppe.

Prøv sunsite.auc.dk de har danske grupper, så vidt jeg husker ingen binare.
--
Med venlig hilsen
Pico
>
> Håber på svar og takker på forhånd.
>
> Med velig hilsen
> bantam

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 26-06-02 23:05

Problemet er jo at man kan beskytte en nyhedsserver på flere måder.

Den ene er kun med adgangskode og password for at bruge den.

En anden og mere brugt er at checke om der er adgang med en bestemt ip-adresse. Altså om man er kunde hos den som leverer forbindelsen til nyhedserveren.

Og så er der de offentlige tilbage, som også er gode nok, men som desværre kun har tekstbaserede nyhedsgrupper.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-06-02 01:01

Hej Bantam,

hvordan går det med det? har du fundet ud af det?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 29-06-02 12:38

Hej Strarup

Jeg takker dig og alle andre brugere der har givet sig tid til en kommentar.

Jeg har givet min ven udskrift af komm., og han ville kigge lidt på den tyske side, og så undersøge nærmere om nogle betalingsnyhedservere i udlandet, jeg har ikke en dyt forstand på det, jeg er udmærket tilfreds med min udbyders nyhedsgrupper (Dansk Bredbånd)
Hvis du laver et indlæg som formodet svar i stedet for en kommentar vil jeg straks acceptere det, så du kan få pointene, det ka jeg vel ikke ved en kommentar eller hvad?

Endnu en gang tak for hjælpen

Med venlig hilsen og god weekend
bantam

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-02 13:01

Hej Bantam,

det var da så lidt...

eh... jo det ka' man godt... men jeg ved jo ikke lige om mine kommentare kan betragtes som et svar... da jeg ikke ved om de har hjulpet eller ej... Men det vil jeg lade dig afgøre...

men man ka' godt vælge en kommentar som et svar, hvis man vil...

go' weekend og jeg håber da din ven finder ud af det... ellers må i jo spørge igen...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 29-06-02 13:08

Tak for svaret strarup.

Mvh
bantam