/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Send formular - HTML - Email ?
Fra : CLAN
Vist : 492 gange
116 point
Dato : 27-07-04 16:51

For lige at komme med på listen over de 25, så kig lige på http://www.kandu.dk/dk/spg/46017 ang. hvorfor formular ikke vil sendes uden fejl. Flere points at hente hvis... se vedhæftede link til mit tidligere spørgsmål.
Søren

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 116 point
Dato : 27-07-04 20:57

Tjah, Frontpage ved ikke hvad vej den skal sende, så den prøver med "/test/--WEBBOT-SELF-- " hvilket sjældent går godt. Skal du have det sendt pr. mail kræver det en SMTP-server, hvilket de fleste udbydere klarer med et skript som oftest findes på "cgi-all/formmail/formmail.pl". Du kan sikkert se i din udbyders FAQ om de supporterer formmail.

Jeg bruger en helt anden løsning på http://www.afws.dk hvor de klarer hele problemet. Formen sendes til deres server med en kode, som den kan oversætte til din mail-adresse og sende beskeden videre. Den helt klare fordel er, at ens mail-adresse ikke findes i formen, og ikke opfanges af robotter. Til gengæld koster det penge! 4 kr. om året som betales via SMS forud. Men du kan teste gratis i 12 (eller 24) timer. Den synes jeg er værd at kigge på.

Men ellers skal du faktisk bare erstatte "/test/--WEBBOT-SELF-- " med din udbyders URL til formmail.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 27-07-04 21:03

lige et eksempel (standard uden afws.dk):
<form method="POST" action="http://www.din-side.dk/cgi-all/formmail/FormMail.pl">

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 28-07-04 03:21

Tak for svaret hansen9.