/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er dette et tips eller nonsens ?
Fra : zonker
Vist : 502 gange
402 point
Dato : 26-06-02 15:07

Hvad syntes i om dette tips :

http://www.kandu.dk/dk/tip/1626

Alle og enhver ved da udfra fra deres egen opfattelse hvordan de vil eller kan bedømme et tips, det kan andre da ikke sætte "regler" eller retningslinier op for.

Og det er da at gøre grin med andre mennesker når man siger, at folk kan/gør bedømme(r) tippet udfra hvad de syntes om vedkommende der skriver det ??

Jeg er altid af den opfattelse, at folk bedømmer tips udfra hvad de mener om tippet og absolut IKKE hvad de mener om personen.

Derfor har jeg givet dette tip 0 point, da jeg anser det for ubrugeligt.

Hvad er jeres andres mening ?

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 26-06-02 16:05

Hej Zonker

Godt gået!

http://www.kandu.dk/dk/tip/1626
Dette er ikke et tip!

DET SKULLE VÆRE HER!

Det var min mening.

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : MartinTygsen

Dato : 26-06-02 16:44

Tja det er vel et ret ligegyldig tip, men nu er det jo ikke os der bestemmer det.

Lad os starte en underskrifsindsamling j/k

ej hvis du er så vred over det så gå til de højeste og få det afklaret

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 26-06-02 17:48

Nonsens...! Det er nok en, der er træt af at hendes tip ikke er blevet bedømt særlig godt.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-06-02 21:06

Hej Zonker

jeg kan ej heller se meningen med tips'et..............
jeg anser det ligeledes for ubrugeligt.

mvh
Dk

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 26-06-02 21:58

Hey,
Det MÅ være nonsens.
Godtnok foregår der desværre en del mudderkastning her på kandu, men tips er nu engang tips - uanset hvem som skriver dem, og det vil jeg fortsat selv ha`lov til at bedømme udfra tippets originalitet og brugbarhed.
At skulle bedømme personen bag tippet er da fuldstændigt forrykt. Hva`er vi ude i? gode brugere og dårlige brugere?
tsk tsk

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-06-02 20:03

Tak for en masse god respons, men hvad mener i dybets liggende at der skal til for at man kan opfylde det ??

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-06-02 20:36

Hmmm
jeg forstår ikke tips'et.... (1626)

hva ska jeg bruge det til ?
og det uanset hvem der har skrevet det, hvis det er det Laurenzio
henviser til.
>>zonker, kan tips'et opfyldes...jeg kan ikke svare på hvordan....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-06-02 01:55

Hej Zonker

Mange tak for dine sjove indlæg i anledning af mit tip om bedømmelse af tips. Når det kan afstedkomme sådan et engagement, kan tippet vel næppe være helt betydningsløst - heller ikke, selv om flere af "diskussionsdeltagerne" virker lidt desorienterede over, hvad du i grunden forsøger at udtrykke med dine store armbevægelser. Men underholdende er du, den kompliment skal du have.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-06-02 12:07

Hej alle
Ved bedømmelse af tips, må man prøve at være så objektiv som muligt, og uanset om man selv som bedømmer kan bruge tippet eller ikke, må man altså prøve at vurdere om evt. andre kan have nytte af det og dermed vurdere egnetheden.
Det kan jo godt ske at et tip er totalt betydningsløst for een selv, men hvis man selv har tidligere har givet eller videregivet tilsvarende tip til en der er mere "uvidende" end een selv, må tippet nødvendigvis være brugbart, og man må så vurdere/give point derefter.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-06-02 00:04

Catbody tak for et fyldestgørende svar...

Jeg er enige med jer andre når i skriver, at noget med grisehoveder ikke kan bruges til noget. Men der er flere af slagsen....
Jeg har for underholdningens skyld samlet dem her :

http://www.kandu.dk/dk/tip/1634
(tippet viser sig ikke at holde. Tværtimod er det pissedyrt at købe maskine her)

http://www.kandu.dk/dk/tip/1639
( hvor man så for at retfærdiggøre sit tip skriver : "Håber I finder dette tip godt og brugbart....eller hørte de jo ikke til her ;)"

Jeg ville meget gerne forhøje denne debat med nogle 100 point, men det ser ud som om det ikke er muligt ;-((

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-06-02 00:06

Picaso jeg afviser dit svar, da jeg syntes debatten er begyndt at blive interessant og at der derfor sikkert kan komme nogl eguldkorn frem. Hvi sjeg ellers få fumlet mig frem til at sætte spointene højere får den lidt skrue...

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-06-02 00:08

Nu håber jeg det får lidt mere gang i skriveriet, da 400 point jo gerne skulle tiltrække nogle nye synspunkter.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-06-02 00:09

Nu håber jeg det får lidt mere gang i skriveriet, da 400 point jo gerne skulle tiltrække nogle nye synspunkter.

Accepteret svar
Fra : Picasso

Modtaget 402 point
Dato : 30-06-02 00:16

Jeg er enig med Catbody, men sådan virker dette system bare ikke...! Ærgerligvis. Jeg har skrevet et udmærket tip, synes jeg selv og det er vurderet meget ringe og dette skyldes at folk med lav interesse for sport (hvilket tippet omhandler) ikke finder dette tip interessant - ergo - derfor vægter de det ikke særlig højt. På en måde er jeg træt af dette, da tippet jo så ikke når ud til de rigtig mennesker (eller også er jeg bare omgivet af folk, der ikke finder cykelsport interessant) og på den anden side - hvis folk ikke gik ind på tippet - så fik man jo heller ikke sine point før om laaaaaaang tid, da det jo så skal være ved et rent tilfælde at der kommer en forbi, som rent faktisk er interesseret i emnet...! Men stedet her er som vi former det til at være... ergo vi bestemmer selv hvordan vi skal opfatte et tip. Det er bare op til den enkelte at tage sig selv i nakken og rent faktisk bedømme et tip ud fra dets saglighed i stedet for at tænke længere ud i 'spillets' videre forløb... forstår I hvad jeg mener... eller er det her nonsens?

Godt initiativ til en debat Zonker.

Nå, jeg rejser på mandag så jeg må vente med at hører jeres svar til om en uge, hvis det da ikke bliver i morgen altså

Hey fra Picasso

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 30-06-02 00:19

Okay er du vild så langt du har sat pointene op mens jeg har fået skrevet en kommentar...?

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 30-06-02 00:21

Oh ja jeg glæder mig til at se hvad det her har ført med sig når jeg kommer hjem fra ferie...!

Det er for vildt det der Zonker... det må jeg sige...! Håber du får god respons.

Hey så længe

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-06-02 17:32

Hej Zonker

Hvad vil du opnå med dine 402 point? At få et svar, der er skræddersyet til din egen mening - eller at få folk til at tage dig alvorligt? Det første vil muligvis lykkes. Det sidste næppe.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-06-02 20:10

Hejsa

Tak for en go dkommentar picasso og hav en god ferie.

Rellom hvad er grunden til at du er så kritisk ?

Saglighed kræver jo at man deltager og jeg mener, at en høj pointscore ville være med til at sætte tingene under lup.

Men vhsi du mener, at det er useriøst at skyde 402 point efter at få en debat igang, så tror jeg du tager fejl.

Og hvad i alverden vil jeg få ud af at folk laver svar, som er skræddersyet til min mening ? Ingenting og dette er absolut heller ikke meningen med indlægget.

Men Rellom du vælger selv om du vil deltage eller gøre noget helt 3.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-06-02 22:07

Hej Zonker

Picasso roser dig - og ham takker du for en go´ kommentar.
Jeg kritiserer dig - og det ser du som udtryk for, at jeg slet ikke ønsker at deltage i debatten.
Det er helt fint, at du kræver saglighed. Men så må du også selv leve op til det.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 01-07-02 06:42

Hej alle
Slut dog denne såkaldte debat, for uanset forsøg på objektivitet er vi alle mennesker og vurderer tips forskelligt, så jeg mener at diskusionen er på vej eller allerede inde i en blindgyde (se... her er jeg allerede subjektiv, men det er nok fordi det regner og jeg skal GÅ på arbejde idag).
Så stop dog nu og lad os håbe at vi tænker os om endnu engang ved pointgivning/vurdering af tips o.lign.

hilsen
Catbody

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-07-02 15:30

Helt fair Rellom

Godkendelse af svar
Fra : zonker

Dato : 01-07-02 15:34

Tak for svaret Picasso.

Og rellom, svaret syntes jeg fra Picasso var helt fair og det er ikke noget om objektivitet...men han ramte mine og udfra de indlæg der er kommet også andres meninger syntes jeg.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 02-07-02 11:33

Hej!

Zonker skiver:
"Hvad syntes i om dette tips :
http://www.kandu.dk/dk/tip/1626
Alle og enhver ved da udfra fra deres egen opfattelse hvordan de vil eller kan bedømme et tips, det kan andre da ikke sætte "regler" eller retningslinier op for.
Og det er da at gøre grin med andre mennesker når man siger, at folk kan/gør bedømme(r) tippet udfra hvad de syntes om vedkommende der skriver det ??
Jeg er altid af den opfattelse, at folk bedømmer tips udfra hvad de mener om tippet og absolut IKKE hvad de mener om personen.
Derfor har jeg givet dette tip 0 point, da jeg anser det for ubrugeligt.
Hvad er jeres andres mening ?"

Relloms tip nr. 1626:
"Du kan bedømme tips ud fra to kriterier:
1) Din mening om tippets ophavsmand.
2) Din mening om, hvad tippet reelt er værd.
Husk blot, at kun hvis du anlægger kriterium nr. 2, kan andre bruge din bedømmelse til noget."

Jeg forstår slet ikke alt hulumhejet omkring dette tip, som jeg egetligt synes er en hævet finger til os alle, om hvordan vi skal vurdere tip.
Rellom gør jo os opmærksom på, at vi bør bedømme tippet ud fra hvad vi og andre brugere kan bruge tips til og lad være med at tænke på personen.

At nogen føler sig trådt over tærene kan jeg ikke se nogen grund til.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-07-02 13:22

Der er meget, som der kunne skrives bøger om hvad folk ikke forstår.

Jeg er bare ikke forfatteren, selvom jeg sikkert kunne blive milllionær