/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Skjulte tagrender
Fra : bv32
Vist : 1424 gange
50 point
Dato : 27-07-04 15:50

Jeg har skjulte tagrender som jeg gerne vil fjerne "kasserne" af. Nu har jeg fjernet forsiden af "kassen" og kan se, hvordan tingene er lavet. Rendejernene er gjort fast til en "lægte" (det hedder sikkert noget andet) lige under tagstenene på langs af huset. Denne "lægte" er monteret på "bjælkene" som går på tværs. For enden af denne "bjælker" er en metalkonstruktion sømmet i, hvor forsiden af "kassen" var monteret på. Er det nu bare et spørgsmål om at save "bjælken" til og sætte brædder på og dermed lukke af igen? Hvilken type brædder skal der bruges?

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 60 point
Dato : 27-07-04 15:59

Det bestemmer du. Det kan være alt lige fra uhøvlet forskalningsbrædder til lærketræ, hård træ osv.

Bare pas på du ikke sømmer/skruer ind i tagrenden når du monterer siderne :-@

http://www.thulinsite.dk/house/DCP_1968.JPG
http://www.thulinsite.dk/house/DCP_1970.JPG
http://www.thulinsite.dk/house/DCP_2046.JPG

Godkendelse af svar
Fra : bv32

Dato : 28-07-04 22:12

Tak for svaret. Jeg har lige været inde og kigge på dit boligprojekt. Er du vanvittigt et kæmpestort projekt du har fået ordnet der! Flot stykke arbejde. Der er vist ikke noget tvivl om, at du kan lidt af hvert. Hvad laver du til dagligt?

Kommentar
Fra : the_carpenter

Dato : 19-08-04 20:45

lige en lille kommentar fra en tømrer,: hvordan kan det være at du ikke lavede tagrenderne synlige nu hvor du var igang med det helt store omgang, de der skjulte tagrender er roden til alt ondt.....

Kommentar
Fra : sgm91

Dato : 31-07-05 17:31

hej
hvordan laver man tagrender synlige?
hvor skal taget slutte i tagrenden?