/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad syntes i om denne pc?
Fra : dr0zie
Vist : 388 gange
50 point
Dato : 27-07-04 15:05

OVervejer at samle denne pc, med disse dele hvad syntes i om den?

Gerne rettelser eller lign.

PC:
A8V Deluxe WiFi-G, VIA K8T800Pro, Socket 939, Audio, GLAN, Firewire, ATA133, SATA RAID, Wireless 54MBIT, Dual DDR3200

GO-B5232A W, CDRW+DVD, 52/32/52/16 IDE, White, Retail

Pentium 4 Northwood 3.0GHz FSB800 (Socket 478), bulk

PX-712A/T3K, Intern/IDE, DVDRW Dual, 12X/8X DVD+RW/DVD-RW, White, Bulk

ATI Radeon 9600XT, 256MB DDR, TV-OUT/DVI, Full retail

2x maxtor 120,0 GB - UDMA/133 (FLUID!) - 7200/8192KB

TwinX 2x256 MB PC-500 DDR4000 - CAS2, TWINX512-4000 - Matched Pair

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-04 15:22

Et bedre grafikkort og SATA diske ville pynte!

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 15:32

Hrmp...... Nu kender jeg ikke lige motherboardet...... Men er du sikker på at socket 939 understøtter en pentium 4 Socket 478..???

VH
mrhan

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 15:34

Jada... så klart det skal være SATA diske.....

Jeg har lige kigget lidt videre...... her står den understøtter .... : Processorer: Athlon 64, Athlon 64 FX-53

VH
mrhan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-04 15:35

Godt set mrhan

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 15:36

Se lige her min ven.... du må altså vælge en anden cpu hvis du vil kører med det kort der..!!!

http://www.hardwarezone.com/guides/amd-socket939/

VH
mrhan

tak tedd ...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-04 15:40

Det er ihvertfald en rettelse, som han jo bad om

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-04 15:42

Eller måske går det ind under lign.?

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 15:50

Ville ikke være sjovt at komme hjem med alle stumperne og de så ikke passer sammen.. ...
Så skal det gå under lign.... så må det være major....

VH
mrhan

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 27-07-04 16:41

det skal helt sikkert være en Maxtor Sata disk....

hilsen jjhj

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 27-07-04 16:41

det skal helt sikkert være en Maxtor Sata disk....

hilsen jjhj

Kommentar
Fra : smut

Dato : 27-07-04 16:58

dit mobo understøtter pc 3200 ram er det ikke pc 4000 du vil sætte i??

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 17:11

hehe....... Godt set der osse smut..:!!

Du har helt ret....... motherboardet vil sikkert sagtens kunne arbejde med rammene, men ikke få den høje hastighed de kan yde.... så det er jo overkill at sætte dem i...

VH
mrhan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-04 17:22

Kan være det er find 5 fejl?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 27-07-04 18:01

jeg mente rent faktisk også sata150 diske men kom til at paste forkert ind,, (sorry min fejl) ;)
Så lige nu bliver det :
2 x1 20,0 GB - SATA150, (FLUID!) - 7200/8192KB
GO-B5232A W, CDRW+DVD, 52/32/52/16 IDE, White, Retail

Pentium 4 Northwood 3.0GHz FSB800 (Socket 478), bulk

PX-712A/T3K, Intern/IDE, DVDRW Dual, 12X/8X DVD+RW/DVD-RW, White, Bulk

ATI Radeon 9600XT, 256MB DDR, TV-OUT/DVI, Full retail

2x maxtor 120,0 GB - UDMA/133 (FLUID!) - 7200/8192KB

TwinX 2x256 MB PC-400 DDR3200 - CAS2, TWINX512-3200LL - Matched Pair

også P4C800/GD, Intel i875P, AGPx8, > 3800MHz, DDR3200, Gigabit LAN

var det bedre... Tak for at i så det med motherboardet så det slet ikke :(

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 27-07-04 18:01

I må meget gerne komme med forslag til andet hardware istedet for det jeg har valgt.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 18:48

Hejsa....
Hvor mange maskiner har du samlet helt.... g hvor mange af dem har virket bagefter..???..... Bare et spørgsmål.......

VH
mrhan

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 18:58

Nå.....

Men jo det ser bedre ud nu..

VH
mrhan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-04 19:05

Du kan få et creative nvidia 5900 til ca. 1300 kr.

Og så er det jo lige spørgsmålet om du har brug for to cd brændere i PC'en? Ellers ville jeg vælge et 16 x DVD drev istedet for det kombinerede cdbrænder dvd drev!
Ved ikke om den dvd brænder kan skrive til dvd ram osse? Ellers ville jeg vælge LG's dual layer brænder!

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 27-07-04 22:12

nej nej, de der 2 cdrom skal jeg bruge;)
Har samlet mange pcer i mit liv og de har alle virket

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 27-07-04 23:40

mmm er der noget galt med det grafikkort jeg har valgt ka ikke helt lide geforce kort

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-04 23:46

Næh du får bare et hurtigere grafikkort! Ati kan være meget drilske med hensyn til at få driverne til at virke, faktisk er det grunden til at jeg valgte nvidia ved min sidste grafikkortopgradering! Med hensyn til om det skal være ATI eller nvidia, så er det nærmest mere religionskrig, end saglige argumenter der præger den debat! Det samme kan til dels siges om AMD contra Intel, når man ser bort fra de sidste nye amd 64 bit processorer. Dem har intel intet modtræk mod endnu!

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 28-07-04 11:33

ok... så det er lige meget hvilket af kortne jeg vælger?
Har tænkt på, skal jeg hellere købe en amd 65 bit? eller skal jeg bare holde mig til intel??
Har ikke så meget forstand på amd pcpuerne så kom med gode argumenter for hvad der er bedst?

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 28-07-04 14:25

Jeg forstår det ikke helt....... Du siger du har samlet masserer af maskiner osv...... Så må du da osse have fundet dig en fremgangsmåde får hvordan du bygger en sådan op...... Og gjort dig en del overvejelser hvergang med hensyn til sammensætning af komponenter....????... Det kræver da at man lisom sætter sig lidt ind i hvlike stumper der kan hvad, og hvilke der fungerer godt og stabilt sammen, og ikke bare om at få maskinen til at kører stærkt...... Kan man jo ikke bruge hvis den alligevel hvis den så er ustabil.......
Mit forslag er at du bruger lidt tid på nettet til at kigge på stumper osv..... også derefter får lavet et fornuftigt indkøb, istedet for nærmest at lade denne tråd bestemme hvad du skal indkøbe..... Det eneste jeg har set du selv har taet en belutning om, er at der skal 2 brænderdrev i......
Bare min mening.

VH
mrhan

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 28-07-04 17:33

Nej nej.. Hør her.. jeg lavede dette indlæg for at finde ud af, om de stumper jeg har fundet er noget af det gode på markede.
Sidst jeg samlede en pc, er godt og væl 6 md siden.. og det var en amd.
Jeg regner nok med at købe den nævnte ovenover...
Men mit spørgsmål går ud på, om jeg hellere skal købe en amd 64bit cpu, om den er stabil og hurtigere end intels.