/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
ekstern antenne
Fra : petermadsen81
Vist : 522 gange
50 point
Dato : 27-07-04 13:36

Hejsa...

nogen der ved om den her dur?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=281234873&n=283053516&pn=283054555
hvis man har et svagt signal?
Eller skal man købe en der bliver forbundet med mobilen via kabel....

Kommentar
Fra : huko

Dato : 27-07-04 13:43

Ja den dur... min søster har købt den.. hun har også et meget svagt signal. Så bare køb den

Kommentar
Fra : mfj789

Dato : 27-07-04 13:49

Hej Peter,
Tjah - det er nok en dims der kan anvendes hvis man synes der skal antenner på bilen.
Selv hvis du bor i et af de alleryderste områder af Danmark (f.eks. Ringkøbing, Skjern eller andet tyndtbefolket område og dermed notorisk dårlig dækning), tror jeg ikke du vil opleve nogen virkning af produktet.
Ser du, der er ingen aktiv forstærkning i produktet, og alene overførslen mellem yder- og inderdel gennem glasset, betyder et signaltab på nok ca. 3 dB - hvilket vil sige en halvering. Derudover er der signaltab mellem inderdelen og din telefons antenne, så nej - det er nok en dims der er bedre til at tjene penge til sælgeren, end til at forbedre dine modtage forhold.
Hvis du virkelig gerne vil have udvendig antenne på bilen, så køb et ORIGINALT installations sæt og dertil en antenne med kabel. En glasantenne er faktisk fin - når blot telefonen er forbundet til den via kabel.
Alt andet er efter min mening "diller-daller" - og SÅ kører det IKKE for dig.....
Jeg kører selv over hele Danmark, og har endnu ikke haft decideret behov for ekstern antenne - undtagen i yderområderne. Bor og færdes du mest i byen, vil du næsten med sikkerhed ikke opleve nogen forbedret talekvalitet med en ekstern antenne.
Mvh.,
Michael

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 27-07-04 15:01

Det er til mine forældre... de bor i et sommerhusområde i sønderjylland. Lige nu skal min mor stå i en meget bestemt vinkel i køkkenskabet/køkkenvinduet for at få et signal hun kan bruge... Det var bare så der ikke skulle trækkes nogle kabler...

Accepteret svar
Fra : mfj789

Modtaget 50 point
Dato : 27-07-04 15:16

Hej igen,
Tjah - det kan vel ikke skade, men det er ikke noget jeg personligt ville bruge penge på.
Men der er et OBS du skal (ikke bør, men skal) tænke på: Er sommerhuset forsynet med termovinduer er det er absolut no-go - produkter som det fra T. Hansen er IKKE til dobbelt lags ruder. De virker KUN med enkeltlags vinduer. Mellemrummet mellem de to lag glas i en termorude vil gøre at produktet med sikkerhed overhovedet ikke virker - eller kun med mikroskopisk virkning.
Men altså igen: Den bedste virkning er en kablet antenne, men så går mobiliteten jo fløjten. Har de overvejet en anden operatør der HAR dækning i området?? Der er jo mange steder hvor den ene operatør ikke dækker, hvor der fra en flere andre er fuld skrue på signalet..... De har jo ikke masterne stående de samme steder.
Håber det hjælper.
Mvh.,
Michael

Godkendelse af svar
Fra : petermadsen81

Dato : 27-07-04 21:09

Tak for svaret mfj789.