/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
SEND formular - dutter ikke?
Fra : CLAN
Vist : 517 gange
500 point
Dato : 27-07-04 10:24

Jeg har lavet et skema (for andre), men kan jeg få det til at blive afsendt - Nope! :-|
Skemaet kan ses på http://marquardsen.homepage.dk/test/tilmelding.htm

Ved afsendelse (klik på SEND), modtager jeg følgende fra min udbyder

Citat
Not Found
The requested URL /test/--WEBBOT-SELF-- was not found on this server.

Det skyldes sikkert at de ikke understøtter Frontpage funktioner (med mindre man vil betale for det).

HTML strengen i Frontpage hedder (håber det her "code" virker på Kandu, ellers se link):

Kode
<p><font face="Arial"><a href="mailto:kontor@vhd.dk"><input type="submit" value="Send" name="B1"></a>  <input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></font></p>
</form>

Hvad skal der til for at skemaet sendes til en e-mail adresse ?

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-07-04 11:05

Formlen er rigtignok
men

når du højreklikker på "send" >> indstillinger for formular >>filnavn
der skal du sætte hvor filen går hen f.eks
../_private/tilmelding_backup.txt << det er denne som kommer på mail

og indsætte mail adressen i linen lige under (email adresse)

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-07-04 11:06

Hhmm!

Jeg har kigget lidt på den!

Og har selv hentet den hjem!

Hvis nu højre klikker og trykker indstillinger for formular! Så øverst står der filnavn, og nedenunder mail adr!
Hvis der ikke står noget i filnavn så skal der det! Det er noget med en fil i private mappen!

Jeg kan godt hjælpe dig, men se lige først om den er der! Alstå der er et filnavn til mappen private!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-07-04 11:09

Men hvorfor skal den sendes til dig via mail når der med blåt står at man skal skrive under og så sende den via post!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-07-04 12:47

Hej igen... var lige lidt væk (har lidt travlt i dag)
Filen skal skam ikke sendes til mig men derimod Væksthøjskolen Djursland på kontor "snabel-a" vhd.dk

Efter formularen er sendt (fra deres hjemmeside), ku' jeg godt tænke mig, at der kom en bekræftende side op, på at formularen blev sendt + en tekst med "tak for din tilmelding" eller noget i den retning.

Jeg prøver lige lidt... men alle gode råd modtages.
Hvis der er en som har "tid", så hæver vi til 500 hvis der sendes en funktionsdygtig formular (HTML dokument) til:
marquardsen "snabel-a" mail.dk

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-07-04 13:37

Upz! marquardsen "snabel-a" email.dk (uden mellemrun) = mig
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-07-04 14:03

Har lige testet det med at indskrive sti navnet på filen, som beskrevet af dk og er_du_klog - det virker åbentbart ikke, for jeg får samme retur-svar som i første forsøg:
Not Found
The requested URL /test/--WEBBOT-SELF-- was not found on this server.
Måske dette skyldes, at udbyder (mit webhotel) ikke understøttes af Frontpage?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-07-04 16:45

Jeg fixer lige et til dig!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-07-04 16:51

Hej!!

Så har jeg fixet det!

Du kan hente en færdig side! med formular og bekræftelse på: www.script.edb-bixen.dk

Kontakt mig hvis du har problemer med at læse det! Eller andet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-07-04 16:55

Hey! Det havde jeg ikke lige set... Kandu's mail virker åbentbart heller ikke
Jeg tester i aften / morgen tidlig og vender tilbage (ser ud til de 500 er dine)
Søren

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-07-04 17:03

Bare skriv hvis du skal have hjælp!

Så finder vi ud af noget!

Jeg er tilstede i aften og i morgen aften hvis der skulle være problemer!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-07-04 17:04

Har lige afprøvet dit link med formularen.
Så kommer mine 117 spørgsmål
Hvad skal jeg så gøre for at få det fungere hos Væksthøjskolen - tænker på rettelser i din formular (er hentet ned), oprettelse af biblioteker osv.
Undskyld de 117 spørgsmål + de kommende, men jeg har IKKE prøvet at arbejde med den slags skemaer før.
Hygge...
Søren

NB: Fruen i huset påkræver at jeg tænder havegrillen NU!

Accepteret svar
Fra : er_du_klog

Modtaget 500 point
Dato : 27-07-04 17:06

Du kan evt. gå ind Frontpage og importere hjemmesiden!

:: Filer-Importer webasted-www.script.edb-bixen.dk ::

Den kommer så automatisk til at lægge i den mappe/websted du har åbent! Du kan så vælge at slette index siden ( hvad du nok gør )

Men du skal ind og ændre " Private " filen da jeg ikke tror at den vil fungere når du udgiver, men du kan lige se!

Eller oven over e-mail trykker du " Gennemse " og finder mappen " Private " i dit websted... Åbner den og trykker på den fil der er i den !

Håber det lykkes!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 27-07-04 17:08

Jeg kan se du har testet en gang! Og den er kommet i gennem!

Du skriver bare!

Min mail, hvis du får brug for den: martin@edb-bixen.dk
MSN: bossen@edb-bixen.dk

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-07-04 22:11

ved du om frontpage er understøttet hvor siden ligger ??
frontpage laver nogle skjulte mapper som
_private
_vti_cnf
_derived
m.fl

dette er er taget fra en formular som jeg har haft kørende

højreklik et tomt sted i formularen >> egenskaber for formular >>
gem resultater send til fil ../_private/tilmelding_backup.txt
og tilføj email adresse hvor der skal sendes til
og i formularnavn skal der stå hvad du har kaldt formularen (FrontPage_Form1)
klik på indstillinger nede i venstre hjørne

Gem resultater
der skal stå i filnavn
../_private/tilmelding_backup.txt

i filformat skal stå >>formateret tekst<<

email resultater
den email adresse som skal have resultaterne
email format >>formateret tekst<<
du kan så sætte et navn i "brev hoved" som beskriver hvor den tilhører

bekræftelse side
en htm fil du har lavet til formålet f.eks tak.htm som bare skal indeholde noget tekst
"TAK vi har modtaget din mail"
i gemte felter markér du de felter som skal sendes med på den mail der modtages

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-07-04 22:21

hov ser der er dette i "send til filnavn"
der skal KUN være stien i rodmappen (../_private/tilmelding_backup.txt)

og ikke
http://marquardsen.homepage.dk/test/tilmelding_backup.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-07-04 03:15

Hej til er_du_klog & dk
Kan det kun lade sig gøre hvis udbyderen / webhotellet understøttes af Frontpage? Det gør min webhotel løsning hos CyberCity nemlig ikke. Ditto er jeg ikke klar over (endnu), om VHD's webhotels-løsning gør det.
Hvis VHD's ikke understøtter, ja så er der ingen grund til at fortsætte... men min egen nysgerrighed er vagt, så jeg skal "lege" lidt med jeres løsningsmoduler i løbet af onsdag aften eller torsdag aften (havde liiige glemt, at jeg skulle til begravelse her til formiddag - onsdag).
Det havde nu ellers været "smart" om man ku' få formularen til at fungere UDEN understøttelse af Frontpage på webhoteller, men jeg kan næsten gætte mig til, at det ikke er muligt??
Under alle omstændigheder, så hæver jeg denne streng til 500 og når strengen lukkes, så sender jeg også 500 efter dk, men det vender jeg tilbage til, lige inden der lukkes og slukker, så dk... behold fluebenet på denne streng lidt endnu. På denne får er_du_klog 500.
1000-tak for hjælpen og indsigten ind til nu. Vi snakkes forhåbentligt lidt videre på denne streng i løbet af de næste par dage (jeg skal nok lukke inden d. 1'ste).
Søren som hellere må få lidt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-07-04 03:23

NB: Se i øvrigt http://www.kandu.dk/dk/spg/46046 hvor jeg "påminder" om dette spørgsmål. Koster godt nok lidt, men I overlever nok

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-07-04 08:39

oki

jeg kører min egen webserver (unix) som jeg før lagde frontpage ext. på for at få det til at virke
men efter en opgradering af webserveren har det ikke været nødvendigt....

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 28-07-04 08:44

hhhm!

Du kan jo lige tjekke om den server formularen skal ligge på virker!

Jeg tror det billigste webhotel med frontpage, koster 9 kr. pr mdr. www.surftown.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-04 09:37

WEBBOT er en frontpage extension der kun virker hos host's der understøtter dette. Endnu en grund til at skrotte frontpage som HTML editor, da det er endnu et forsøg på, fra Microsoft side, at binde deres kunder til deres produkter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-07-04 09:54

Nå vi må hellere få lukket den her af
Selv om det ikke lykkedes at få formularet til at fungere på et ikke Frontpage understøttet webhotel / host, så blev jeg da en erfaring rigere.

En løsning på problemet kan f.eks gøres via http://www.afws.dk/ for sølle 4,- om året. Der er faktisk meget andet "godt" på denne side - værd at kigge lidt på!

Citat
http://www.afws.dk/afws/services.asp
Mailform
En mailform kan du bruge til at lave formularer i html som så sendes til din email. F.eks. kan du bruge den til tilmeldinger til arrangementer, bestilling af varer, forslag til hjemmesiden osv.

Pris: 4 DKK / År

Molokyle har ret i at Frontpage har sine fejl og mangler. Vi kan delvist blive enige om, at vi ikke har været alt for heldige med ham der Bill Gates og Co., men de / han har nu formået at der på verdensplan, sidder rigtigt mange mennesker og nyder godt af deres produkter. På sin vis kan jeg til en hvis grænse godt forstå dem - tænkt i bilbaner... hvorfor skulle en Mercedes motor passe i en Skoda osv... selv om det ville være smart!

Jeg vil slutte af med at sige 1000-tak for hjælpen/in-put på denne streng, og skal nu til at uddele af mine vingummi bamser. De er jo intet værd... og da slet ikke hvis de ikke er i omløb! Derfor tildeles alle som har ulejliget sig på denne streng med 500, så kig efter dit navn/profil under de seneste 25 eller disse links:

er_du_klog = denne streng.

dk = Nå vi må hellere få lukket den her af
Selv om det ikke lykkedes at få formularet til at fungere på et ikke Frontpage understøttet webhotel / host, så blev jeg da en erfaring rigere.

En løsning på problemet kan f.eks gøres via http://www.afws.dk/ for sølle 4,- om året. Der er faktisk meget andet "godt" på denne side - værd at kigge lidt på!

Citat
http://www.afws.dk/afws/services.asp
Mailform
En mailform kan du bruge til at lave formularer i html som så sendes til din email. F.eks. kan du bruge den til tilmeldinger til arrangementer, bestilling af varer, forslag til hjemmesiden osv.

Pris: 4 DKK / År

Molokyle har ret i at Frontpage har sine fejl og mangler. Vi kan delvist blive enige om, at vi ikke har været alt for heldige med ham der Bill Gates og Co., men de / han har nu formået at der på verdensplan, sidder rigtigt mange mennesker og nyder godt af deres produkter. På sin vis kan jeg til en hvis grænse godt forstå dem - tænkt i bilbaner... hvorfor skulle en Mercedes motor passe i en Skoda osv... selv om det ville være smart!

Jeg vil slutte af med at sige 1000-tak for hjælpen/in-put på denne streng, og skal nu til at uddele af mine vingummi bamser. De er jo intet værd... og da slet ikke hvis de ikke er i omløb! Derfor tildeles alle som har ulejliget sig på denne streng med 500, så kig efter dit navn/profil under de seneste 25 eller disse links:

er_du_klog = denne streng.

dk = http://www.kandu.dk/dk/spg/46169

Molokyle = http://www.kandu.dk/dk/spg/46170

Kan I alle ha' en fortsat god dag
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 29-07-04 09:57

Tak for svaret er_du_klog. Se uddeling ovenfor
Søren