/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Emesen/en anden god til WorksSuite2002
Fra : maya123
Vist : 358 gange
200 point
Dato : 27-07-04 09:38

Kære Emesen/eller en anden god ekspert

Tak for dit indslag i min sidste tråd:
Du skrev til mine problemer i works 2002:
Citat:
Hvis du vil tilbage til oprindelig Word start-skabelon.
I stifinder surfer du frem til:
C:\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Skabeloner
Find >normal.dot >omdøb den til >normal2.dot
start word>filer>ny>den vil åbne tomt dokument (normal.dot)
Windows har nemlig selv genereret en ny normal.dot
Ser du efter i stifinder, vil du se at der nu igen står en normal.dot for uden
den du omdøbte.
Hvis du selv "brygger" skabeloner vil de lægge sig her.
Eyvind.
Citat slut

Jeg var også inde i stifinder, fandt document og settings, brugernavn, men
INGEN Application Data\Microsoft\Skabeloner ?

Jeg må lige fortælle, at jeg kun har installeret den første af de 6 cd-er, der
hører til hele works2002.
Har det mon noget at sige?

Det er så også underligt at, når jeg sletter hele programmet og geninstallere
så kommer den på med de ”gamle” word indstillinger, den skulle jo, efter min
mening, komme med en hel ny version af word. Nemig den der er
installeret fra microsoft?

Jeg skrev jo i den anden tråd, at jeg grundet det med dokumentet, prøvede i
går at slette hele word og geninstallere, men den tog også kun word og gav mig ikke
mulighed for at vælge om jeg ville have flere dele af works Suite 2002.
SÅ LIGE nu skulle det være en nyinstalleret udgave af word fra works Suite 2002, jeg
har liggende, måske derfor jeg ikke kan finde en normal.dot?

Det er også underligt, når jeg har slettet alt works Suite 2002, skulle den jo give
mig valgmuligheder: Så jeg kan vælge hvad fra CD-rommen jeg vil have.
Det gjorde den ikke, men ”regnede” med at jeg ”kun” ville have word.

Det kan ikke være meningen, at man skal formatere hele winXP for
at få et brugbart word program.

Jeg har ikke brug for diverse regneprogrammer osv,

Kan du hjælpe yderligere?

I dokument og settings, EJER, står kun dette:
Cookies, Dokumenter, foretrukne, menuen start, skrivebord, userdata og windows.

I USERDATA står der, fire mapper uden noget i, de hedder noget volapyk som:

CTGBCRGZ det var den ene, de to næste har også kun sådan nogle ”koder” og er tomme.
Den sidste: JY87J1WH, her ligger noget der ligner noget til web:
Den hedder oXMLBranch[1] XML-dokument på 1 kb, den har en tegning/ikon
med jorden på.

Det var alt, håber du kan hjælpe?
Jeg vil jo gerne have word til at virke som den gjorde fra start af.

NÅ, det blev et længere brev, sorry

MVH maya123

PS: er du både, Eyvind, Emesen og Varla (som jo også hedder Ejvind)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-04 09:53

Prøv>start>søg>filer eller mapper>skriv normal.dot>søg i C: så kan du se adressen på din skabelon.
Evt. kan du i søgevinduet>funktioner>mappeindstillinger>vis>fjerne hakket skjul filtypenavnet for kendte filer.
Jeg er kun Emesen/Eyvind, som du kan se i Emesen's profil.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 27-07-04 10:43

Ok, De var i skjult, der ER nemlig TO?
Den ene hedder Normal.dot og den anden hedder ~$Normal.dot
Hvad gør jeg nu søde Eyvind og tak for din tålmodihed..........

MVH maya

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 27-07-04 11:38

Du har word åbent når du kigger i stifinder ~$Normal.dot er nemlig en backup mens du arbejder i word.
Hvis du lukker word og stadig kigger i stifinder, vil du se at ~$Normal.dot forsvinder.
Nu kan du afprøve min metode:
Word må ikke være åbent.
Omdøb Normal.dot .......til Normal2.dot (h-klik og vælg omdøb)
Åbn word
Nu kan du se i stifinder at der kommet en ny Normal.dot og det er den oprindelige.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 27-07-04 11:48

~$Normal.dot forsvinder IKKE, den står sådan i skygge eller hvad det hedder, så jeg har ikke omdøbt noget før du melder tilbage, ok
Word er lukket.

maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 27-07-04 11:52

Der skal stå word er lukket nu og jeg prøvede at lukke alt ned, men
~$Normal.dot forsvinder IKKE, den står sådan i skygge

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-04 13:32

Nå så lad ~$Normal.dot være lidt endnu, den er jeg lidt i tvivl om - dog mener jeg ikke den skal være der.
Har du slukket comp hurtigt med word åben på et tidspunkt.
Når du starter word > filer>ny>så kommer du til et valg ............er denne iblandt >~$Normal.dot

Men det andet kan du godt prøve.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 27-07-04 13:40

Nej jeg har ikke slukket, med word åben.
Ok, jeg prøver.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 27-07-04 13:53

Det virker ski, det virker
Eneste minus (skal jo altid brokke mig), nu skal jeg igennem stifinder, hver gang jeg vil have et almindeligt nyt word-dokument, ellers tager den fat i Normal.dot og
jeg kan ikke:
Citat:Når du starter word > filer>ny>så kommer du til et valg ............er denne iblandt >~$Normal.dot Citat slut
Der kommer ikke denne valgmulighed.

Ok, vi kommer nok ikke videre med det og må konstatere at: det er umuligt at sætte og slette og installere en ny version af word fra WorkSuite2002. Typisk microsoft.

Nu kan jeg i det mindste skrive lidt igen.
Tak emesen og fortsat god dag herfra.
Mange venlige hilsner fra maya123

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 27-07-04 14:14

Tak for svaret emesen og fortsat god eftermiddag.
MVH maya

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-04 14:27

Vi er ikke færdige endnu - når jeg kommer hjem vil jeg kigge nærmere på word.
Det skal kunne lade sig gøre.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 27-07-04 14:35

He He
Du er uforbedrelig nysgerrig, ok hvis du finder noget, så smid et svar her på 1 point.....nu er den her jo lukket.....men lad nu være med at sidde til kl 000 dut i nat, ik..
Hygge fra maya

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-04 17:46

Da jeg ledte efter oplysninger om denne ~$Normal.dot fandt jeg denne side,
som forklarer på engelsk hvad disse skabeloner kan.
http://word.mvps.org/FAQs/AppErrors/BlankDocNotBlank.htm

Jeg er overbevist om at du kan slette denne >> ~$Normal.dot << i stifinder.

Man kan også lave sin egen skabelon med sideopsætning skrift osv.
evt. gem en sideopsætning som skabelon sådan.
filer>gem som> (F12)
filnavn = Maya-1
filtype = dokumentskabelon(*.dot)
Nu har du muligheden i word >filer>ny>at vælge Maya-1