/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Masserettelse i FrontPage
Fra : 285
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 27-07-04 08:58

Jeg har et website, der består af næsten 800 sider, der alle er skrevne i FrontPage og med kun den basale brug af HTML-koder. På alle siderne bruger jeg den samme skrift, Arial, og det har jeg prøvet at sikre mig ved at bruge koden <basefont face="arial" i toppen af alle siderne, hvorefter jeg burde have sikret mig, at alle siderne får samme font.

Nu har jeg imidlertid opdaget, at omkring halvdelen af siderne pludselig(!) kører med en underlig blanding af både Arial og Times, hvad de ikke har gjort før. Hvad grunden kan være, véd jeg ikke, men jeg ønsker det selvfølgelig rettet!!!

På grund af opgavens kolossale størrelse (800 sider) leder jeg efter en (HTML)kode, der kun skal skrives én gang, hvorefter ALLE siderne automatisk ændres. Findes der en sådan???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-04 09:31

Prøv at kigge ud til venstre her på siden og rul ned til Css kursus.
Det er den fremtidige metode.
Jeg har ikke FrontPage her og kan ikke huske om der er en søg/erstat funktion til alle dine sider.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-07-04 12:01

Hvis du anvender Tema i FP kan du få alle sider til at have samme font og du kan selv bestemme hvor meget tema der skal være på siderne da tema kan redigeres.
Tema er FP's måde at gøre stilen ens.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 27-07-04 12:04

Nu blev jeg lige nysgerrig. Må vi se dit website? Det er godt nok mange sider.

Rosekamp

Kommentar
Fra : 285

Dato : 27-07-04 14:13

Til BjarneD:
Fortæl lidt mere om Tema.

Til rosekamp:
www.cbarks.dk.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-04 14:48

Det bliver kort. Lånt fra hjælp i FP hvor du selv kan slå det op og jeg kan godt sige, at hvis det er en FP express så glem det.
Et tema er et sæt designelementer og farveskemaer, du kan bruge til at give Websiderne et mere professionelt udseende. Med et tema kan du hurtigt og nemt sørge for, at Websiderne er visuelt ensartede og tiltalende. Microsoft FrontPage indeholder mange komplette temaer, som du kan bruge straks, eller du kan oprette nye temaer på basis af eksisterende.

Du kan anvende et tema på en eller flere sider eller et helt Websted. Hvis du anvender et tema på alle siderne på et Websted, bliver det tema standardtemaet for hele Webstedet. Når du opretter nye sider, anvendes standardtemaet automatisk. Hvis du ændrer eller fjerner standardtemaet, anvendes ændringen på hele Webstedet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-07-04 14:50

Dit link til siden fortæller ikke meget jo vi bruger samme udbyder
Du skulle prøve at lege en smule med tema på en testside før du kaster dig ud i det.

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 27-07-04 14:55

Tak for svaret BjarneD. Desværre har jeg kun den skrabede version (Express) af FP. Det er åbenbart grunden til, at jeg ikke selv kunne finde noget om Tema. Du skal dog have tak for din interesse, der hermed påskønnes

Tjah, linket hedder selvfølgelig www.cbarks.dk ...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-07-04 15:03

Du skulle unde dig en rigtig FP, der vil være en stor hjælp til sådan et flot mastodont site.
Hardcore codere regner ikke FP, men hvis du kan lide FT Express vil du elske den ægte vare med de muligheder der er.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 29-07-04 07:56

Ja, det er godt nok en side med noget gods i. Jeg har faktisk benyttet den engang, hvor jeg ledte efter nogle af de udenlandske navne på Andebys indbyggere.

Jeg giver BjarneD ret i, at du burde unde dig selv den fulde version.

Da jeg begyndte at kode brugte jeg både FrontPage og HomeSite, men jeg har dog også altid rettet det til "i hånden", da det efterlader alt for mange overflødige koder.

Rosekamp