/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny default på vinduer i XP
Fra : 285
Vist : 294 gange
50 point
Dato : 27-07-04 08:48

Kan man selv - som default - bestemme, hvor store vinduerne skal være, og hvor de skal stå på skærmen?

F.eks. åbner min Stifinder altid som helskærmsvindue, og det er irriterende at skulle formindske det til et mindre format, hver gang man starter.
Samtidig ønsker jeg også, at computeren 'husker', hvor på skærmen vinduet skal åbnes næste gang (nemlig dét sted, hvor jeg lukkede det senest).

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 27-07-04 08:54

Funktioner - mappeindstillinger - vis
Sørg for at der er flueben i "Husk hver mappes visningsindstillinger".

Kommentar
Fra : 285

Dato : 27-07-04 09:01

Til hansen9
Den løsning har jeg prøvet, men den virker mærkeligt nok ikke. Jeg har også prøvet at fjerne fluebenet og sætte det på igen, men det hjælper heller ikke...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 09:03

gå ned i højre hjørne af vinduet og kør din muse pil frem og tilbage over hjørnet til der kommer en bobbel pil <--> frem.hold så venstre muse tast nede og træk op mod venstre hjørne
til du får den størelse du vil have,slip,gå så op i den øverste kant af vinduet og klik på den med venstre muse tast og hold den nede og du kan så trække vinduet rundt på skærmen og
der hvor du plaserer det vil det åbne næste gang.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 09:06

du kan også trækkke i kanterne af vinduet

Kommentar
Fra : 285

Dato : 27-07-04 09:11

Til Manse9933
Ingen af dine forslag ændrede noget som helst. For en sikkerheds skyld genstartede jeg endda maskinen...

Kommentar
Fra : penny

Dato : 27-07-04 09:19

opne stifinder, klikk på tools på adressbaren, gå så ned i mappeindstillinger

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 09:19

har du klikket på vinduet så det er udvidet til fuld størrelse før du trækker og sørget for
flue ben i Husk hver mappes visningsindstillinger,du kan prøve at vente med fluebenet til du har trukket vinduet,det kan også være at din mappe cache er fyldt,så kan den kun huske
de mappe indstillinger der er i cachen og nye mappe indstillinger vil ikke blive husket,så
vent lidt så skal jeg finde et fix der kan udvide din cache,det bruger jeg selv.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 09:23

klik på teksten 2. Increase Folder View Size Limit to 8000>gem det på pc'en og klik så på samme>indstaller>
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
genstart pc'en,og prøv så ovenstående igen.
læs hvad der står i toppen af siden.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 09:31

Folder View Size Limit er som default 400 i xp,og når xp når den størrelse så vil den kun huske indstillingerne for de 400 mapper,med en limit på 8000 skulle problemet ikke opstå igen

Kommentar
Fra : 285

Dato : 27-07-04 09:35

Jeg downloadede og indstallerede programmet. Jeg genstartede. Stadig ingen ændring overhovedet!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-04 09:38

Et lille nemt forsøg
Åbn stifinder>maximer>gør mindre>placer dit vindue>luk vindue
Prøv så igen (wintast+e)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 09:42

du skal lave indstillingerne efter du har indstalleret .reg filen

Kommentar
Fra : 285

Dato : 27-07-04 09:44

Til emesen.
Det løser intet.

Til Manse9933.
Det gjorde jeg også...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 09:52

okay,prøv så at åbne kør skriv cmd>ok når cmd åbner sig skriver du>sfc og trykker på enter

så skriver du>
SFC /PURGECACHE >TAST PÅ ENTER
nu tømmer den fil cachen,indstaller .reg filen igen,genstart og lav så indstillingerne igen
træk og sliphusk mappe indstillinger o.s.v
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 09:53

med mellemrum mellem sfc og/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 09:55

cachen bliver opbygget igen,no problemos

Kommentar
Fra : 285

Dato : 27-07-04 10:04

Til Manse9933
Alt er prøvet, ganske som du foreslår. Stadig ingen ændring...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 10:26

prøv dette vbs script>
http://dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_save_settings.htm
dobbelt klik på dette log off og prøv igen:
Manse9933

Kommentar
Fra : 285

Dato : 27-07-04 10:40

Jeg fik en højrisiko-advarsel fra Norton på det foreslåede program, så jeg vil ikke afprøve det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 10:49

det er fordi at norton tror det er en virus,men det er det ikke,du kan også gøre det manuelt
åben kør og skriv>regedit>ok følg så strengen ved at klikke på + tegnene til du kommer til
Explorer
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
hvor + står for hvert \ i strengen og du starter med at gå til HKEY_CURRENT_USER
der finder du i højre side>no save settings og dobbelt klikker på denne nøgle og sætter
den til 0 vis den er sat til 1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 10:51

du kan f.eks læse hvad der står i toppen af siden angående antivirus programmer og disse tweakes
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 10:54

1 betyder at NoSave settings er aktiveret og 0 betyder at den er deaktiveret

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 10:57

log off og log on igen for at det nøglen bliver aktiv

Kommentar
Fra : 285

Dato : 27-07-04 10:58

Forsøget udført. Ingen ændring!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 11:03

har du administrator rettigheder på pågældene pc?,jeg er løbet tør for ider
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 11:22

du kan også prøve at køre et reg cleaner program dette er nok det letteste at gå til
RegSupreme Pro 1.0
det har en 30 dages trial periode men har alle funktioner intakt.jeg bruger selv
jv16 PowerTools 1.4,har brugt den gratis version af dette igennem flere år
men har nu købt en licens på overstående,RegSupreme Pro 1.0 har den samme reg cleaner funktion som jv16 PowerTools 1.4 men med mindre atal værktøjer,det er altid en god ide at lave et systemgandelses punkt før man renser ud i regedit(vis man ikke er helt klar over hvad man foretager sig)fjern flue ben i show ignored entries,når du kommer så langt,og prøv
så alle mappe setting's igen, bagefter.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 11:23
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-04 11:24

under Downloads

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 27-07-04 11:31

RegSupreme 1.2 har også den samme reg clean funktion som jv16 PowerTools 1.4,problemer i regedit er årsagen til 90 % af alle problemer i et styresystem,jeg køre reg clean tit og ofte
og har aldrig problemer med min pc,korupte nøgler eller nøgler der ikke føre til nogen
funktion er roden til de fleste problemer på en pc.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 27-07-04 14:16

Tak for svaret Manse9933.
Jeg har ikke kunnet bruge nogle af dine løsningsmodeller, men jeg takker for din ihærdighed og opgiver hermed spørgsmålet...