/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
BILLIG FORSIKRING!!!
Fra : home2
Vist : 963 gange
50 point
Dato : 26-06-02 11:25

hej alle,

som i jo alle godt ved er bilforsikringerne steget gevaldigt især for ansvar (min er steget ca. 60 %). Der der nogle som kender billige ansvar forsikringer for nybilister ( 24 år) uden nogen dokumentation af kørsel selvom jeg har kørt siden jeg fik kørekort (18 år)???

Jeg har hørt hvis man har stået som bruger under en person med bil i nogle år kan man evt. herfra få et billigere forsikring. Er der nogen som kender noget til det eller har haft erfaringer med det???

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 11:17

> som i jo alle godt ved er bilforsikringerne steget gevaldigt især for
> ansvar (min er steget ca. 60 %). Der der nogle som kender billige ansvar
> forsikringer for nybilister ( 24 år) uden nogen dokumentation af kørsel
> selvom jeg har kørt siden jeg fik kørekort (18 år)???
>
> Jeg har hørt hvis man har stået som bruger under en person med bil i
> nogle år kan man evt. herfra få et billigere forsikring. Er der nogen
> som kender noget til det eller har haft erfaringer med det???

Det er rigtigt at man i nogle selskaber kan få rabat, hvis man har stået som
bruger af en bil, men så skal det være opgivet i forsikringspapirerne,
hvilket det sjældent er.
Hvis du er ligeglad med en forholdvis høj selvrisiko, synes jeg at du skal
ringe til Alm. Brand og forhøre dig om en FDM-Bilist forsikring. Den koster
for mig ca. 8.500,- om året efter 1/7-02, med en selvrisiko på 13.000,-

Derudover vil jeg sige, at forsikringsselskaberne ikke ligefrem står i kø
for at forsikre unge billister, og de kan være svære at forhandle med, især
hvis man har en "muskel-bil" som de kalder det. Det bedste resultat for man
gerne hvis man er villig til at samle 3-4 forsikringer hos dem.

/Kvistgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 11:25

"Jakob K. Nielsen" <jakob@geforce.dk> skrev i en meddelelse
news:3d19949c$0$1459$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > som i jo alle godt ved er bilforsikringerne steget gevaldigt især for
> > ansvar (min er steget ca. 60 %). Der der nogle som kender billige ansvar
> > forsikringer for nybilister ( 24 år) uden nogen dokumentation af kørsel
> > selvom jeg har kørt siden jeg fik kørekort (18 år)???
> >
> > Jeg har hørt hvis man har stået som bruger under en person med bil i
> > nogle år kan man evt. herfra få et billigere forsikring. Er der nogen
> > som kender noget til det eller har haft erfaringer med det???
>
> -------------
> Det er rigtigt at man i nogle selskaber kan få rabat, hvis man har stået
som
> bruger af en bil, men så skal det være opgivet i forsikringspapirerne,
> hvilket det sjældent er.
> Hvis du er ligeglad med en forholdvis høj selvrisiko, synes jeg at du skal
> ringe til Alm. Brand og forhøre dig om en FDM-Bilist forsikring. Den
koster
> for mig ca. 8.500,- om året efter 1/7-02, med en selvrisiko på 13.000,-
>
> Derudover vil jeg sige, at forsikringsselskaberne ikke ligefrem står i kø
> for at forsikre unge billister, og de kan være svære at forhandle med,
især
> hvis man har en "muskel-bil" som de kalder det. Det bedste resultat for
man
> gerne hvis man er villig til at samle 3-4 forsikringer hos dem.

Eller bare overbevise forsikringsselskabet om at din bil ikke er en
muskel-bil

> /Kvistgaard

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E Club Caravan 2.0i '90
- Der ikke længere er muskelbil )
http://www.norgaardsweb.dk

Kommentar
Fra : Mandrake666

Dato : 26-06-02 13:05

Prøv at tjekke GF-Forsikring, de har en forsikring for "nybilister" adressen er: http://www.gf-forsikring.dk/beregn_nybilist.asp

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 11:42

"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
news:3d199642$0$78759$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Eller bare overbevise forsikringsselskabet om at din bil ikke er en
> muskel-bil

Kan du ikke overbevise GF om at en Nissan med 170 heste ikke er en
muskelbil? :) Pt. er grænsen ved 160 heste, og det er lige ti for lidt til,
at man kan forsikre en 200SX til rimelige penge hos dem... Og det er jo ikke
en muskelbil (Intet under 300 heste er muskelbiler IMO :)

/Claus
--
Nu hvor du har svigtet mig - Hjort hjort!
Sat dit horn i siden på mig - Hjort hjort!
Har du det godt så - Hjort hjort!
Er du glad igen - Martin er en uranhjort!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 11:44

"Claus Fabritius" <c[underscore]fabritius@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3d199937$0$1382$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
> news:3d199642$0$78759$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Eller bare overbevise forsikringsselskabet om at din bil ikke er en
> > muskel-bil
>
> Kan du ikke overbevise GF om at en Nissan med 170 heste ikke er en
> muskelbil? :) Pt. er grænsen ved 160 heste, og det er lige ti for lidt
til,
> at man kan forsikre en 200SX til rimelige penge hos dem... Og det er jo
ikke
> en muskelbil (Intet under 300 heste er muskelbiler IMO :)
>
> /Claus

Hos Zurich og TopDanmark betragtede de min forrige BMW 320i med 129HK som en
"muskelbil" - Det er da snart svært at finde nyere biler
idag som har mindre HK

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v
Toyota Previa 2.4i

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 12:01

"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
news:3d199642$0$78759
> Eller bare overbevise forsikringsselskabet om at din bil ikke er en
> muskel-bil
> Mvh Bjørn,
> Opel Kadett E Club Caravan 2.0i '90
> - Der ikke længere er muskelbil )
> http://www.norgaardsweb.dk
>
*G* Det er heller ikke særlig svært.. Vel Bjørn?? (Hihi.wav)
--
Mvh Finn Møgelmose, 9700 Brønderslev
Der kører i SKODA PICKUP ´95 og betaler 1800,- 1/1 årlig.. Det er IKKE en
muskelbil

Kommentar
Fra : home2

Dato : 26-06-02 13:34

nu er det heller ikke en muskel-bil medmindre nogen synes en corolla med 75HK er det!!!

hey Jakob hvad mener du med at de skal stå i forsikringspapirerne, er det ikke nok at det står i registreringsattesten at man er bruger af bilen???
den pris du nævnte er det kasko eller ansvar? det er en anvarsforsikring jeg er ude efter.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 26-06-02 13:53

Hvad er det for en bil, du skal have forsikret?

Accepteret svar
Fra : Denner78

Modtaget 50 point
Dato : 26-06-02 14:03

Home 2

Hmmm.. Har selv haft en del køretøjer, og har ALTID pruttet om prisen...!!! Det der virkede bedst for mig, var simpel hen at få en konsulent i hjemmet... Jeg lavede kaffe og hentede et stykke kage, og så var den mere eller mindre i hus. Jeg valgte at få både min indbo samt ulykke forsikring i samme selskab, og derved få yderligere rabat...!!! Lige nu ejer jeg en 106 XS, præmie 3200,- selvrisiko 1200,- Fuld kasko....!!!! Dog i et andet selskab end det med kaffen og kagen... *s*

Det skal siges jeg er på samme alder som dig selv.

Det betaler sig at være fræk nok til at "prutte"

Anbefalede selskaber: TRYG, Trekroner, snak iøvrigt med din fagforening om de har nogle rabat ordninger med noget selskab....!!!

Dennis

- Ford Fiesta
- Ford Escord Mk. III
- VW golf II GTD
- VW golf II GL TD
- Ford Orion
- Opel Omega 2.0i
- Peugeot 106 XS

Kommentar
Fra : home2

Dato : 26-06-02 14:27

det er en corolla ´89 1.3 xl (KUN 75 HK!!!), min første bil, har ellers kørt siden 18år (24år nu) men ingen dokumentation. De forlanger lige fra 5000-10000 kr OG DET ER KUN ANSVAR!!!! TYVERI!!!!! De tror jeg er en bølle eller lignende.....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 12:49

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:zVgS8.9691$va.876907@news000.worldonline.dk...
(Intet under 300 heste er muskelbiler IMO :)
> >
> > /Claus
>
> Hos Zurich og TopDanmark betragtede de min forrige BMW 320i med 129HK som
en
> "muskelbil" - Det er da snart svært at finde nyere biler
> idag som har mindre HK

Det har jo noget at gøre med potentionelle farlige biler og chauffører at
gøre..
Bemærk ordet -potentionelle-. Dvs ikke nødvendigvis er det farlige biler.
Men i den forkerte chaufførs hænder......
Mit forsikringselskab sorterer disse køretøjer fra fordi de ved at der er
større risiko ved disse biler. Større risiko=højere præmie.
--
Mvh Finn Møgelmose, 9700 Brønderslev
Der kører i SKODA PICKUP ´95 og betaler 1800,- 1/1 årlig..
Det er IKKE en muskelbil

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 12:44

"Claus Fabritius" <c[underscore]fabritius@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3d199937$0$1382$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
> news:3d199642$0$78759$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Eller bare overbevise forsikringsselskabet om at din bil ikke er en
> > muskel-bil
>
> Kan du ikke overbevise GF om at en Nissan med 170 heste ikke er en
> muskelbil? :) Pt. er grænsen ved 160 heste, og det er lige ti for lidt
til,
> at man kan forsikre en 200SX til rimelige penge hos dem... Og det er jo
ikke
> en muskelbil (Intet under 300 heste er muskelbiler IMO :)

Den med grænsen ved 160hk holder ikke. Hvor har du set/hørt det?

I følge GF var min Kadett med 115hk en muskelbil, fordi det var en 2.0_i_,
og havde gode accelerationsevner.

Det er ikke kun HK antallet der spiller ind, også statiskker over hvilke
biler, der bliver stjålet flest af, og hvilke der oftest forulykker.
Hvis grænsen ved 160 skulle holde, hvorfor er det så pebret at få forsikret
en Golf II GTi 16v, Calibra 2.0i 16v, Kadett E GSi 16v eller en BMW 320i E30
i forhold til fx. en Vectra B 2.0i 16v med 136hk?

> /Claus
> --
> Nu hvor du har svigtet mig - Hjort hjort!
> Sat dit horn i siden på mig - Hjort hjort!
> Har du det godt så - Hjort hjort!
> Er du glad igen - Martin er en uranhjort!

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E Club Caravan 2.0i '90
http://www.norgaardsweb.dk <-indeholdende:
Billeder, benzinregnskab, rullefeltskurverne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 12:45

"No.Name" <DEMOTE03@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d199eff$0$78776$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d199642$0$78759
> > Eller bare overbevise forsikringsselskabet om at din bil ikke er en
> > muskel-bil
> > Mvh Bjørn,
> > Opel Kadett E Club Caravan 2.0i '90
> > - Der ikke længere er muskelbil )
> > http://www.norgaardsweb.dk
> >
> *G* Det er heller ikke særlig svært.. Vel Bjørn?? (Hihi.wav)

Du fatter ikke hvor mange gange jeg var tæt på at kaste telefonen ind i
nærmeste væg fordi den var "dum"

> --
> Mvh Finn Møgelmose, 9700 Brønderslev
> Der kører i SKODA PICKUP ´95 og betaler 1800,- 1/1 årlig.. Det er IKKE en
> muskelbil

Nej, det er den vel ikke... Men den mestrer vel disciplinen "Ølhentning i
Tyskland" :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E Club Caravan 2.0i '90
http://www.norgaardsweb.dk <-indeholdende:
Billeder, benzinregnskab, rullefeltskurverne

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 26-06-02 15:21

I det hele taget burde unge mennesker ikke have kørekort før de var 25, og så var man ude over det problem med høje kasko-forsikringer.
Samtidig ville der ske en gevaldig nedsættelse af ulykker, da man i dagens danmark desværre IKKE er moden nok til at få kørekort når man er fyldt 18 år.
Ked af at sige det, men det er desværre tørre fakta far diverse kedelige statistikker, som jeg ikke skal belemre jer med, som danner grundlag for min påstand.
Og statistikker plejer desværre at holde i praksis

Kommentar
Fra : Denner78

Dato : 26-06-02 15:41

Til Zonker...!!!

Kunne ikke undgå at lave svar på dit indlæg, og vil sige jeg er meget uenig, og lige på nippen til at få et flip...!!! Unge mennesker skal også lære at køre bil, om man starter ved 18 eller 25 kan sq da være det samme....!!! Næh så hellere kappe hovedet af tyveknægte der stjæler de unges biler, som også er med til tornhøje præmier...!!!! De unge har pengene til udsyret, og propper alt muligt i bilerne... som tit og ofte bliver nakket og derved endnu flere prisstigninger...!!!

DØM IKKE ALLE OVER EN KAM...!!

Dennis

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 15:06

"Jakob K. Nielsen" <jakob@geforce.dk> skrev i en meddelelse
news:3d19949c$0$1459>

Det er rigtigt at man i nogle selskaber kan få rabat, hvis man har stået som
> bruger af en bil, men så skal det være opgivet i forsikringspapirerne,
> hvilket det sjældent er.
> Hvis du er ligeglad med en forholdvis høj selvrisiko, synes jeg at du skal
> ringe til Alm. Brand og forhøre dig om en FDM-Bilist forsikring. Den
koster
> for mig ca. 8.500,- om året efter 1/7-02, med en selvrisiko på 13.000,-
>
Det var da dyrt iforhold til andre forsikringsselskaber. Som ovenikøbet
tilbyder dem uden selvrisiko...

Hygge

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 16:10

> Det var da dyrt iforhold til andre forsikringsselskaber. Som ovenikøbet
> tilbyder dem uden selvrisiko...

Så vil jeg da gerne vide hvor nybilister kan få en billigere forsikring uden
selvrisiko. Kom med nogle navne....

Glemte forøvrigt at sige af FDM-bilist forsikringen er er
fastpræmieforsikring.

/Kvistgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 16:43

"Bjørn" skrev i en meddelelse
"Re: BILLIG FORSIKRING!!!"

> Den med grænsen ved 160hk holder ikke. Hvor har du set/hørt det?

Jeg fik det at vide, da jeg ringede til Tryg og snakkede med dem. Det var dog
forskelligt fra mærke til mærke, men ved Nissan ligger grænsen på de 160 hk. (Og
da tilbuddet kom frem var det pludselig 1000 kroner billigere end hun lovede mig i
telefonen)

> I følge GF var min Kadett med 115hk en muskelbil, fordi det var en 2.0_i_,
> og havde gode accelerationsevner.

Ja, det lyder sært. Det er ikke min oplevelse med dem. Da jeg blev spurgt om
hvilken bil det var, sagde jeg at det var en Nissan Bluebird. Hun spurgte ikke
videre til modellen, men jeg nævnte at den har 136 heste, og derefter sagde hun,
at det var i orden, da grænsen ved Nissan går ved 160 heste. Der står ingen steder
skrevet at min bil er en 1.8T, men dette mente hun åbentbart ikke var relevant.
(Hun spurgte ikke til motoren)

> Det er ikke kun HK antallet der spiller ind, også statiskker over hvilke
> biler, der bliver stjålet flest af, og hvilke der oftest forulykker.

JEg vil give dig ret i, at det er ganske logisk, at de også har nogle lister over
høj-risiko-biler, og der mener jeg at BMW generelt ligger (Så er det ligemeget om
det er en M3 eller en 518)

> Hvis grænsen ved 160 skulle holde, hvorfor er det så pebret at få forsikret
> en Golf II GTi 16v, Calibra 2.0i 16v, Kadett E GSi 16v eller en BMW 320i E30
> i forhold til fx. en Vectra B 2.0i 16v med 136hk?

Som sagt er det forskelligt fra mærke til mærke. Måske ligger grænsen ved 140
heste hos Opel (Har du prøvet at forhøre dig om en Calibra 2.01 (ikke 16v) eller
måske en Vectra A 2.0i 16V. Calibraen burde ikke være dyrere i ansvar end en
tilsvarende Vectra, og en Vactra 20.i 16v (ikke evotech) burde boste det samme som
en Calibra 20.i 16v i ansvar. - Lang smørre :)

/Claus

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 17:26

"Claus Fabritius" skriver:

> "Bjørn" skrev i en meddelelse
> "Re: BILLIG FORSIKRING!!!"
>
> > Den med grænsen ved 160hk holder ikke. Hvor har du set/hørt det?
>
> Jeg fik det at vide, da jeg ringede til Tryg og snakkede med dem. Det var dog
> forskelligt fra mærke til mærke, men ved Nissan ligger grænsen på de 160 hk. (Og
> da tilbuddet kom frem var det pludselig 1000 kroner billigere end hun lovede mig i
> telefonen)

Er der nogen steder, hvor man kan se disse grænser uden at skulle spørge en
forsikringssælger halvt ihjel?

> > Det er ikke kun HK antallet der spiller ind, også statiskker over hvilke
> > biler, der bliver stjålet flest af, og hvilke der oftest forulykker.
>
> JEg vil give dig ret i, at det er ganske logisk, at de også har nogle lister over
> høj-risiko-biler, og der mener jeg at BMW generelt ligger (Så er det ligemeget om
> det er en M3 eller en 518)

En 518 (E28 i hvert fald) og 316 og visse 318 er ikke muskelbiler i mit selskab
(IDA(TRYG)-forsikring).
--
NS
-----
Husk at fjerne *SLET* fra min e-mailaddresse i addressefeltet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 19:14

Hej

Der er vel rimeligt at de biler (brede fælge og plysterninger) man ser
smadret i grøfterne, hver mandag morgen, når man er på vej til arbejde, er
dyrere at forsikre end dem der kører på vejen i årevis uden skader.
Løsninger er som for alle andre, køb en billig bil uden power, og vis
forsikringsselskabet at i kan styre sådan en, så falder prisen med årene.
Forsikringsselskabet er en forretning, og ville du låne din M3 ud til en
fremmed på 18 år, men kasketskyggen bagud, som påstår han kan køre bil bare
fordi han har fået et kørekort, nej vel.

Det hele hænger sammen !

Men det var en god ting, hvis alle unge startede på en meget lav præmie, så
var der mulighed for at bevise hvad man kunne eller ikke kunne.

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-
"home2" <home2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:2GfS8.9673$va.874400@news000.worldonline.dk...
> hej alle,
>
> som i jo alle godt ved er bilforsikringerne steget gevaldigt især for
> ansvar (min er steget ca. 60 %). Der der nogle som kender billige ansvar
> forsikringer for nybilister ( 24 år) uden nogen dokumentation af kørsel
> selvom jeg har kørt siden jeg fik kørekort (18 år)???
>
> Jeg har hørt hvis man har stået som bruger under en person med bil i
> nogle år kan man evt. herfra få et billigere forsikring. Er der nogen
> som kender noget til det eller har haft erfaringer med det???
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 26-06-02 21:37

Tjek dog din forhandler om han ikke skulle have en særaftale med et forsikringsselskab.

Jeg betaler kr,-4600 1/1 årligt (ansvar+kasko) for en Felicia. Speciel tilbud indhentet hos min Skodaforhandler.
Iøvrigt er det også betinget af dit postnummer, hvor stor en præmie du har.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 07:43

<Claus Fabritius> skrev i en meddelelse
news:000601c21d28$2e937bf0$0301a8c0@autoatlas.local...
> "Bjørn" skrev i en meddelelse
> "Re: BILLIG FORSIKRING!!!"
> > Den med grænsen ved 160hk holder ikke. Hvor har du set/hørt det?
>
> Jeg fik det at vide, da jeg ringede til Tryg og snakkede med dem. Det var
dog
> forskelligt fra mærke til mærke, men ved Nissan ligger grænsen på de 160
hk. (Og
> da tilbuddet kom frem var det pludselig 1000 kroner billigere end hun
lovede mig i
> telefonen)

Oki :)

> > I følge GF var min Kadett med 115hk en muskelbil, fordi det var en
2.0_i_,
> > og havde gode accelerationsevner.
>
> Ja, det lyder sært. Det er ikke min oplevelse med dem. Da jeg blev spurgt
om
> hvilken bil det var, sagde jeg at det var en Nissan Bluebird. Hun spurgte
ikke
> videre til modellen, men jeg nævnte at den har 136 heste, og derefter
sagde hun,
> at det var i orden, da grænsen ved Nissan går ved 160 heste. Der står
ingen steder
> skrevet at min bil er en 1.8T, men dette mente hun åbentbart ikke var
relevant.
> (Hun spurgte ikke til motoren)

Det gjorde GF damen heller ikke, men jeg nåede da at blive smidt ud af
selskabet da de så hvilken motor der var i min "Kadett E Stationcar".
Hun spurgte kun om vægt. 1000kg, den eneste Opel importerede på det
tidspunkt (90) var en Kadett E GSi Cabriolet :)

<snip>

> > Hvis grænsen ved 160 skulle holde, hvorfor er det så pebret at få
forsikret
> > en Golf II GTi 16v, Calibra 2.0i 16v, Kadett E GSi 16v eller en BMW 320i
E30
> > i forhold til fx. en Vectra B 2.0i 16v med 136hk?
>
> Som sagt er det forskelligt fra mærke til mærke. Måske ligger grænsen ved
> heste hos Opel (Har du prøvet at forhøre dig om en Calibra 2.01 (ikke 16v)
eller
> måske en Vectra A 2.0i 16V. Calibraen burde ikke være dyrere i ansvar end
en
> tilsvarende Vectra, og en Vactra 20.i 16v (ikke evotech) burde boste det
samme som
> en Calibra 20.i 16v i ansvar. - Lang smørre :)

Det eneste jeg har prøvet er en Calibra, ingen motorstørrelse. Det er 1 års
tid siden, der ville de slet ikke forsikre den, ligegyldigt om jeg var 30 år
:-/
Jeg har så hørt at de så småt er begyndt at forsikre dem :) Motoren i min
Kadett, er identisk med den der ligger i en Calibra (altså 8v udgaven :)).
Så vil de kalde min Kadett muskelbil, er Calibra 8v vel også.

Orv forresten... evotech = Ecotech :)

> /Claus

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E Club Caravan 2.0i '90
http://www.norgaardsweb.dk <-indeholdende:
Billeder, benzinregnskab, rullefeltskurverne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 08:02

On Thu, 27 Jun 2002 08:42:34 +0200, "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk>
wrote:

>den eneste Opel importerede på det tidspunkt (90)
>var en Kadett E GSi Cabriolet

GSi og GSi (cabriolet) - jeg mener ikke, Opel tog dén hjem til DK. Vi
har godt nok en GSI Cabriolet kørende i byen, men det er een, som
"manden" selv har importeret efter at ha' boet i Tyskland i nogle år.

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 09:01

"Mogens Knudsen" <alfaromeo164qv24v@FJERNEDETTEjubiimail.dk> skrev i en
meddelelse news:3d1ab7e0.6031332@dtext.news.tele.dk...
> On Thu, 27 Jun 2002 08:42:34 +0200, "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk>
> wrote:
>
> >den eneste Opel importerede på det tidspunkt (90)
> >var en Kadett E GSi Cabriolet
>
> GSi og GSi (cabriolet) - jeg mener ikke, Opel tog dén hjem til DK. Vi
> har godt nok en GSI Cabriolet kørende i byen, men det er een, som
> "manden" selv har importeret efter at ha' boet i Tyskland i nogle år.

GSi Cabriolet er at finde i BilRevyen for '90. Min egen står først i
BilRevyen for '91, gemt godt væk ovre bag i :)

> --
> /Mogens
> http://alfa.tkrath.dk

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E Club Caravan 2.0i '90
http://www.norgaardsweb.dk <-indeholdende:
Billeder, benzinregnskab, rullefeltskurverne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 09:10

On Thu, 27 Jun 2002 10:00:35 +0200, "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk>
wrote:

>GSi Cabriolet er at finde i BilRevyen for '90.

Nope - det er ikke en GSi og husk nu på, at jeg ser sådan een "hver
dag". Du ser forskellen blandt andet på kølergitteret

Til orientering er Bilrevy'en ikke nogen oversigt på "danske" biler.
Det er en oversigt på biler generelt.

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk