/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Kiss DP-1500 og trådløs
Fra : andreasf
Vist : 324 gange
100 point
Dato : 26-07-04 22:52

Jeg overvejer at investere i denne model, men kan ikke helt gennemskue, hvad man har brug for, for at få den til at streame trådløst. Jeg har allerede nu installeret et 802.11b netværk, men er det hurtigt nok til at streame video til DVD-afspilleren? Nogen erfaringer?
Og så skal jeg vel købe et trådløst PC-kort til en bærbar? Men er det lige meget hvilket fabrikat eller skal det være et bestemt kort. Og hvordan installerer man det på afspilleren.

Er der ellers nogen der har gode oplevelser med denne kombination (eller advarsler om eventuelle problemer) så vil jeg meget gerne høre dem?

mvh

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 26-07-04 23:32

Der en ting den ikke kan, det er at afspille -R DVD. Jeg har haft en hjemme på prøve, den kunne ikke.

Kommentar
Fra : clauspe

Dato : 27-07-04 10:46

Hej Andreas
Hvis det er et alm. trådløst netværk med 11mbps, så er det nok lige i underkanten, kan anbefale at du investere i et 54mbps system, f.eks. er 3com ude med en meget lille og smart model, samme størrelse som en engangsligther, har ikke modellen i hovedet, men kan finde den hvis du ønsker.
3 commen er en usb model, og hvis jeg husker ret på Kiss modellen, er den med rj45 stik.
Jeg har mulighed for at hjælpe hvis du har yderligere, da jeg (stadigvæk) er ansat der hvor de (Kiss dvd afspillerene)produceres (Flextronics).
Mvh
Claus

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 27-07-04 15:05

Hvad er et rj45 stik? Og så vil jeg lige høre - når PC-en nu streamer, hvor hurtigt går det så?

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 27-07-04 15:13

Glem det om rj45, for det er vel bare et normalt netværkskabel. Men Kiss DP-1500 har jo også en PC-kort slot hvor det kan sidde et trådløst netkort (som til en bærbar, eller hvad?). Og det var sådan en jeg havde påtænkt mig at bruge.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 15:14

Hejsa...

RJ 45 stik er det lille firkantede stik der skal sættes i et ethernet kort....... se billede her.. :
http://www.nullmodem.com/RJ-45.htm

Du kender dem måske fra amerikanske telefoner osse....

VH
mrhan

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 15:19

Se her min ven...!!!

Den kan købes her hvor der allerede er integreret et trådløst net kort i den ...
http://www.mm-vision.dk/default.asp?dvarenr=93441&menu=dvd
VH
mrhan

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 27-07-04 15:29

Det ser spændende ud. Men er 802.11b hurtigt nok til at streame video fra PC'en? Har i erfaringer med det?

Kommentar
Fra : the_carpenter

Dato : 31-07-04 12:55

Jeg har en kammerat der har en Kiss dp 500, og han har et trådløst netværk koblet til, netværket er rimeligt hurtigt men jeg kan ikke huske hvor hurtig. Han siger at når han ser film fra Computer igennem det trådløse netværk stopper filmen flere gange , og sommetider vil den ikke starte igen........så jeg tror at den bedste løsning er at bruge et netkabel. Jeg har også en Kiss dp 500, der kører med netkabel til computeren, og det kører fint.

Kommentar
Fra : the_carpenter

Dato : 31-07-04 12:57

Til fleng. Jeg kan da slet ikke forstå at du overhovede gider at lægge dine film ned på en dvd rw, du kan jo bare se dem fra din pc.

Kommentar
Fra : the_carpenter

Dato : 31-07-04 12:58

Til fleng. Jeg kan da slet ikke forstå at du overhovede gider at lægge dine film ned på en dvd rw, du kan jo bare se dem fra din pc.

Kommentar
Fra : the_carpenter

Dato : 31-07-04 13:00

og den kan godt afspille r-dvd & rw-dvd

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 31-07-04 14:17

det er jo ikke sikkert det er mine film, det kunne jo være andres.

Kommentar
Fra : the_carpenter

Dato : 31-07-04 17:08

det er rigtigt............men jeg kan godt afspille dvd rw & dvd-r på min dp 500

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 31-07-04 17:54

ja det er rigtigt, nogle kan og andre kan ikke, jeg havde 5 forskellige hjemme på prøve før jeg jeg fandt en som kunne det som jeg krævede. Nr. 5 var en Philips, en ny moddel som lige var kommet i butikken. eksterten i den butik hvor jeg havde lånt kiss'en vidste ikke ret meget om det, om det så var en fejl ved den jeg havde hjemme ved jeg ikke men, der var ikke meget hjælp fra Kiss at hente.