/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Cykelkøb i Tyskland
Fra : Toupie
Vist : 1158 gange
150 point
Dato : 26-07-04 21:46

Min søn har forelsket sig i en Mauntainbike i Tyskland og prisen er helt fin
Nu er det bare sådan at mit tyske ikke er det bedste og jeg kan ikke hitte ud af hvad fragtprisen er, kan du? Det er fra denne side: http://www.neckermann.de

Jeg kunne også godt tænke mig, at vide om hvordan og hvorledes med garanti.....hvis der sker noget, skal cyklen så hele vejen til Tyskerland for at blive lavet eller kan man ordne det i DK???

Nogen der har erfaringen??

// Toupie

PS: 300 point for god hjælp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 22:12

Lige så vigtigt er om man kan få reservedele til cyklen her i Danmark.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 160 point
Dato : 26-07-04 22:14

Hvis jeg har forstået det rigtigt, leverer de ikke til Danmark.
Jeg fandt et afsnit i deres serviceoplysninger angående salg til udlandet. Og der er kun nævnt Holland,Belgien,Østrig Og Schweiz, hvilket i øvrigt er meget normalt for visse tyske firmaer, at det kun er de lande de sender varer til.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-07-04 22:14

Emesen, det er rigtigt tak

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-07-04 22:18

Dova

ÆV æv det da snyd men tak fordi du gad sætte dig ind i det .....måske jeg selv skulle hente den så

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-04 22:21

Jeg tror ikke det kan betale sig. Jeg synes ikke deres cykler så specielt billige ud, og service og garanti er også noget bøvl med udenlandske varer medmindre det er firmaer der har aftaler på tværs af landegrænserne.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 22:21

Hvad er det for en cykel - der er jo flere.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-07-04 22:25

Dova jeg har kigget på nogle lignende i både Sverige og Dk og de ser ellers væsentlig dyrere ud, men det med service og garanti var det jeg frygtede....det er ikke altid lige en fordel at købe udenlands og jeg ville egentlig bare have det af eller bekræftet.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-07-04 22:27

Emesen, det er en MTB "full suspension" til 349 euro

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 22:32

399 euro på min side.
http://www.neckermann.de/index2.mb1?mb_f020_id=reUGSyj4YZEjPzjLsQWD9&nav_id=10008528&schnapp=off&mb_v301_ch=cdd6c
(min helt personlige mening om den cykel er: Hvis fjederen går i stykker, så klapper den sammen som en saks) Men en af mine børnebørn har sådan en.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-04 22:34

Ja, men det kan jo også ske at være dårligere kvalitet.
Herhjemme kan man også tit købe cykler meget billigt i de store varehuse, men ofte viser det sig at være noget uholdbart "bras" der ret hurtigt går i stykker, så selv om det kan være mange penge at skulle af med, tror jeg det betaler sig i sidste ende at betale lidt mere. og så få noget der dur.
For nogen år siden købte vi selv en smart mountainbike til 1100 i AZ til vores datter. Men det var noget rigtig lort rent ud sagt.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-07-04 22:35

Emesen, hvad siger dit barnebarn til den???

Min søn mener det er en bedre cykel netop pga. fjederne men selv har jeg ikke en dyt forstand på det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 22:37

Som Dova siger - og de er ikke til at reparere.........engangssamling.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-04 22:37

Ja det er da alligevel knap 2700. Du kan garanteret få en mindst lige så god her til de samme penge
( 3000,- hvis det er 399 euro)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-07-04 22:38

Dova, det kan jeg kun give dig ret i, men min erfaring med min søn er, at ligegyldigt hvor dyre hans cykler er, så bliver de ret hurtigt slidte og er lige til lossepladsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 22:39

(shusss - de må ikke høre min mening om de cykler - jeg er jo bare umoderne)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-07-04 22:41

Emesen sådan er det bare!! (kender det godt )

Dova, det er noget med skivebremser både for og bag på cyklen, der gør, at det var denne han ville have. Jeg ved ikke om man kan få det samme til den pris herhjemme.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 22:45
Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-07-04 22:52

Emesen, jeg har kigget på de sider - den første ser ok ud, men den mangler billeder men tak for det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 22:55
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 23:06

Her ser du priser:
http://www.citycykler.dk/DK/cykler/ebsen.htm
Her vælger du mærket og ser cyklen:
http://www.ebsen-danmark.dk/

Men jeg må skynde mig at sige, at jeg kender ikke nogen af de firmaer.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-07-04 23:06

Emesen, det hjalp nu kan jeg sammenligne de 2 sider så jeg har både billed og priser, genialt Nu skal jeg så bare have sønnike hjem så han kan se resultatet af tråden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 23:09

Ok god fornøjelse.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-07-04 23:11

I har begge været en god hjælp på vejen til "cykelkøbet" så jeg fordeler de 300 point mellem jer, håber det er ok

Emesen jeg opretter lige en tråd til dig med 150 point

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 26-07-04 23:12

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-07-04 01:14

Når det gjelder reservedeler til den sykkel så er det da mange deler man kan få her i Dk til den sykkel. det er efter hvad jeg kan se shimano gear på den,og bremse deler og fjædre kan man købe her, sikkert også forgaffel hvis det skulle blive nødvendig.Jeg synes det ser ud som en fed sykkel til en dreng.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-04 09:58

Håber du finder en god cykel til sønnen